מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםתבינו אותיהסרטן הכחול שיכול (כמעט) הכל - על הסידן החדש

הסרטן הכחול שיכול (כמעט) הכל - על הסידן החדש

סיפורו של הסידן מהסרטן הכחול ("אמורפיקל") - עדות אישית

07/12/13 7:32
1552 צפיות
הסרטן הכחול שיכול (כמעט) הכל - על הסידן החדש


 

כמו כל סיפור טוב גם זה שלי מתחיל לפני שנים לא מועטות: בחום קיץ מעיק נשרכתי עם משפחתי בערבה (לא יאומן איך ,שהורים מקריבים את בריאותם ושפיותם הנפשית למען רווחת ילדיהם או מצפונם ליתר הדיוק בחופשת הקיץ). בין חווה חקלאית כזו לאחרת הזדמנו לחוות האנטילופות.

 

אני בטוחה, שרבים מאלו, הקוראים את דברי עתה מכירים את המקום הקסום הזה בו מטיילות אנטילופות וחיות אזוטריות אחרות חפשי ברחבי החווה ולמבקר היקר חווית טבע קסומה הדומה לזאת, שנרכשת בממון רב בארצות אקזוטיות רחוקות.

 

אבל זה ממש לא הסיפור אותו אני רוצה לספר לכם. בעודי משוטטת שם מסוממת לחלוטין מהחום ומהעייפות,שכרוכה בשמירה מתמדת על כמה דרדקים, שמעתי ברבע אוזן הרצאה מפי בעל החווה על פרוייקט אחר, שבאמתחתו...משפט ועוד משפט והרגשתי, שמעיין תקווה אמיתי מתחיל לפעפע בתוכי.

 

כאן מתחיל הסיפור האמיתי. באותה עת היה חבר יקר בצפון נתון בכאבים עזים ביותר , הסרטן (לא הכחול) כילה את גופו אבל יותר מכל הכאיבה לו פלשתו של האויב האכזר לעצמותיו - פיררה אותם, עצרה את יכלתו לנוע והכאיבה בלי די.

רבע האוזן שלי, שגדלה למימדי אזנו של פיל קלטה דבר אחד, הקלציום הזה, מהסרטן הכחול, שעליו מדבר בעל החווה בעיניים רושפות אש יכול לעזור לחברי. כן, כן, אם הוא יודע לתקן עצמות, לשכח כאבים בעצם ולגרום לצמיחה מחודשת של תאי עצם אולי זה הכחול יביס בקרב הענקים את השחור השני.

 

הימים לא היו רק חמים הם  גם  היו בשלבים ראשונים של המחקר בסרטן הכחול. עדויות רבות הצטברו מאנשים כאלו ואחרים אבל עדיין ה"מחקר המדעי" לא נתן את מילתו האחרונה ומלבד זאת הקלציום, שניתן, היה עשוי מכתישתם של אינספור חלקים אלו ואחרים בגופו של הסרטן (היום לאחר שנות מחקר רבות הצליחו להפיק את ה"תאום" הסינטטי, שייצורו הרבה יותר קל ואלגנטי) מה, שגרם למחירו להיות בלתי אפשרי לאדם הרגיל (עשרות אלפי שקלים לגרמים בודדים), שבכדי לגמור את החודש בשלום גם כך מחורר את המינוס בבנק.

כל אלו לא הרתיעו אותי וכשחזרתי לצפון גמלה בליבי ההחלטה להשיג את האבקה היקרה הזאת עבור חברי.

בלב פועם התקשרתי לבעל העיניים הרושפות. "כן" קצר של בעל חווה ענייני הבהיר לי, שזה כנראה לא הולך להיות קל:

"סיפור מעניין אבל אני לא נותן את החומר לאנשים עם סרטן".

"יש לו כסף?"

אני:"לא"

הוא:" זה 50.000שקלים ל(לא זוכרת כמה) גרמים..."

אוקי נשמתי עמוק: "שמע", אמרתי לו, "אני לא יודעת איך לשכנע אותך אבל אינטואיציית הבטן שלי אומרת, שזה ישתלם לך ובגדול".

"אההה, סוף, סוף את מדברת לעניין", הוא אמר ,"אני אביא לו את החומר".

 

השאר הוא הסטוריה. חברי קיבל את הקלציום והפלא התרחש  - לאחר חדשיים שלושה הוא טייל חפשי בשנקין, כאבי העצמות שכחו במידה מרשימה ואפילו התקבלו עדויות על עצם חדשה שנבנתה. הקלציום לצערי לא הציל את חייו מאחר וזה השחור כבר קינן באזורים רבים בגופו אבל חרף כל תחזיות הרופאים הוא חי שנים נוספות ונראה, שבקרב על העצם ניצח הסרטן הכחול ובגדול.

 

ועכשיו, שהפלא הזה הפך להיות זמין לכל אחד, בלחיצת כפתור באינטרנט לא יכולתי, שלא לשתף אתכם בסיפור.

 

ולכל מי, שחושב, שזה יכול לעזור לו או לקרוביו כבר לא מדובר רק באינטואיציית בטן של אורחת הלומת חום בערבה אלא יש כבר "חותם מדעי".

 

שלכם

 

אורית

 

 

על אמורפיקל.

 

סידן, הדור הבא: התוסף שמצליח לבנות עצם מחדש

 

 

 

תגובות

אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת ...