מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

חידושים טכנולוגיים המסייעים לרפואה

כמוניבלוגיםחידושים טכנולוגיים המסייעים לרפואהרופאים! מפתחי היישומים ל"גלאס" כבר מחכים לכם!

רופאים! מפתחי היישומים ל"גלאס" כבר מחכים לכם!

הרפואה משתנה. ניתן כיום יותר מתמיד למנוע טעויות רפואיות, לקבל בזמינות גבוהה מידע מהשטח, נתונים רלוונטיים ועוד. וכל זאת, מבלי לעשות דבר, או לשנות את אופן התנהלותנו. באמצעות ה “גלאס”, זה פשוט מופיע לנו מול העיניים ברגע המתאים. נתוני החולה, כל חולה שאני מטפל בו, ימצאו תמיד מול עיני המטפל. חלום!

16/12/13 13:00
708 צפיות
רופאים! מפתחי היישומים ל
  אני חושב שאין צורך להציג לקוראים את ה google Glass - פרויקט המשקפיים של גוגל. למי שבכל זאת דרושה תזכורת - הנה הקישור לפוסט הקודם שלי בנושא.  ה”גלאס” הוא מחשב לביש דמוי משקפיים, הכולל עדשה המקרינה על גבי הרשתית את התמונה הרצויה. התקשורת עם מחשב זה מתבצעת באמצעות יכולות Wifi, Bluetooth, מצלמה, הפעלה במגע, פקודות קוליות ועוד.   בפוסט זה נדגים בקצרה מספר שימושים של ה”גלאס” בתחום הרפואה.   ניידת חירום מגיעה לאירוע לאחר תאונה. תוך כדי טיפול החירום הראשוני בפצוע, ה”גלאס” משדר תמונות וידאו של הפציעה לרופא בכיר הנמצא במקום מרוחק. הליך זה אינו דורש דבר מהמטפל בשטח. כמו כן, כל התסמינים הקליניים הנאספים בזירה, מדווחים אף הם לצוות הרפואי המרוחק.  כך ניתן גם לייעץ לגורמים בשטח בזמן אמת אודות הטיפול, כמו גם להכין את השטח בעורף לקבלת החולה בלא שהיות.   עוד כמה דוגמאות? בבקשה.   ניתוח שמבוצע בחולה, יכול להיות משודר לכיתת סטודנטים לרפואה בזמן אמת, כך שיוכלו לראות את הליך הניתוח מנקודת מבטו של הרופא הבכיר.   אחות, המבצעת ביקור בית למטופל, בביתו, יכולה לשדר את מצבו של החולה ומצב פציעתו, בוידאו, לרופא הנמצא בבית החולים, לשאול שאלות ולקבל הנחיות לטיפול מיידי בחולה (שנמצא כאמור בביתו).   אחות תסרוק את התרופות שהיא הולכת לתת לחולה ותוודא שיש התאמה בין התרופה לחולה, ממש לפני נתינת התרופה ובכך ימנעו טעויות של בלבול בין חולים. כנ”ל רוקחים יוודאו התאמה זהה לפני מסירת התרופה לאחר הכנתה על פי מרשם (רלוונטי בעיקר בארה”ב).   פיזיוטרפיסט יוכל תוך כדי בדיקת מטופל, להשוות בוידאו (שמוצג ישירות לעיניו תוך כדי הטיפול) את מצב הפציעה כפי שהיה נראה בביקור הקודם, לזהות שינויים ולעקוב אחר התקדמות.   כל מטפל רפואי רלוונטי, יוכל לראות מיידית תוך כדי בדיקה את כל המדדים החיוניים של החולה: דופק, לחץ דם, O2 וכו’.     הרפואה משתנה. ניתן כיום יותר מתמיד למנוע טעויות רפואיות, לקבל בזמינות גבוהה מידע מהשטח, נתונים רלוונטיים ועוד. וכל זאת, מבלי לעשות דבר, או לשנות את אופן התנהלותנו. באמצעות ה “גלאס”, זה פשוט מופיע לנו מול העיניים ברגע המתאים. נתוני החולה, כל חולה שאני מטפל בו, ימצאו תמיד מול עיני המטפל. חלום!   כל זה יקרה, אם הרופאים, המטפלים, התומכים, המסייעים, וכל עובדי הרפואה באשר הם, יקבלו בזרועות פתוחות את הטכנולוגיה הלבישה (ה”גלאס” הוא רק דוגמא שכבר נמצאת בפתח).   מפתחי היישומים מצד שלישי כבר מחכים לקלט של גורמי הרפואה. הרופאים, האחיות, המטפלים, המנתחים, כולם צריכים להיות חלק מהתהליך ההתפתחותי. לתת רעיונות, ביקורת, לחבור ולהכיר את הטכנולוגיות הקיימות ואלו שבדרך בתחום זה, כדי שאותם מפתחים ללא רקע רפואי, יוכלו לפתח את הפתרונות המתאימים ביותר, ליצור פלאים טכנולוגיים המתאימים לעולם הרפואה של המאה ה 21, ולהצעיד קדימה את עולם הרפואה בכלל, והטלרפואה בפרט.   זה ביידים שלכם!. מפתחי האפליקציות של ה “גלאס” כבר מחכים לכם.         * מאמר זה הוא תרגום חופשי של מאמרו של טימוטי אונגוסט, שפורסם ב iMedicalApps מוקדם יותר השנה.

תגובות

עידו יבנאי
עידו יבנאי
נשוי +2. גר בכפר ויתקין. כיום יזם הייטק ויועץ בכיר בחברת MVL - העוסקת בייעוץ לחברות באפיון פתרונות טכנולוגיים בע...