מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

קיטורים ומיני הרהורים ומחשבות

למה לא מוציאים את הוועדות הרפואיות מידי משרד הביטחון?

מאת יואל ד.
20/04/14 11:36
491 צפיות
אחרי ארבעים שנה בהם לא ידעתי שיש לי זכויות במדינה, נודע לי במקרה וברמז ממשרד הביטחון שכדאי לי להגיש תביעה להכרה בזכות נכה. הגשתי.

התהליך היה ארוך וקשה ויקר אבל זו הדרך במדינת ישראל, וכל אדם שתובע בבית משפט או במוסד ממשלתי כלשהו חייב לעבור את הויה דלורוזה של הביוקרטיה המקומית.

בשלב הראשון אמרו לי: בוא לוועדה רפואית. איפה? שאלתי, אצלנו, אמרו בלי להתבלבל, אצלנו. אבל אתכם אני תובע אמרתי איך תהיו אובייקטיבים? אל תדאג, אמרו, אנחנו אוהבים אותך ודואגים לך, הרופאים שלנו אנשים ישרי דרך ורודפי צדק!

טוב, אמרתי והלכתי לד"ר מכובד וידוע לבדיקה ולקביעת מצבי הרפואי. הד"ר היה סר וזעף והתיחס אלי בזלזול מופגן ומתנשא

מה אתה עכשיו אחרי ארבעים שנה? אמר, מה אעשה איתך? איך יש לך חוצפה לבוא אחרי כל כך הרבה זמן? אני מציע שתלך הביתה, לא מגיע לך כלום. כך הוא

אבל ד"ר, אמרתי, לא ידעתי שמגיע לי, הרי לפני ארבעים שנה נזרקתי מבית החולים כי הגיע זמן שחרורי ונאמר לי לתבוע את משרד הביטחון, והמשרד זרק אותי לכלבים כמו שרמזהלי אחת הפקידות שם ועכשיו אני אחרי שני ניתוחים בעמוד שדרהעם קיבועי מתכת וסובל סבל רב.

והד"ר המכובד בשלו: זה לא בגלל המקרה ההוא ואל תבלבל את המוח

ד"ר, אמרתי, אני מבין שאתה בא מטעם המשרד ואתה בהחלט יודע באיזה צד מרוחה החמאה, אבל הרי שנינו יודעים את האמת, לו הייתי אני זה שמשלם את משכורתך מיד הייתי מוכר כנכה צה"ל בעל דרגת נכות גבוהה

הד"ר נהיה לפתע אדום: איך אתה מדבר, זה לא קשור, אני אובייקטיבי לגמרי! עכשיו תעמוד!

עמדתי

תתכופף

התכופפתי ככל שאני יכל

תרים יד לפני

הרמתי

אין לך כלום, לך הביתה תקבל תשובה בכתב

הלכתי

לאחר זמן לא רב קיבלתי תשובה בכתב,

רכן מגיע לך, נכתב שם, אכן נפגעת וצה"ל מכיר בעשרים וחמישה אחוז מהנכות הכללית שלך, כך קבע הד"ר המכובד שאצלו נבדקת.

שמח וטוב לב הלכתי למשרד הביטחון ואמרתי שאין לי נכות כללית ואיך אפשרלקבוע אחוזים ממשהו שלא קיים?

תלך לוועדה רפואיתשיקבעו לך נכות כללית ומתוך מה שהם יקבעו אנחנו נכיר בעשרים וחמישה אחוז, וזאת מתוך דאגה לך ולאיכות חייך!

והיכן יושבת אותה וועדה? שאלתי, ואיך מגיעים אליה?

אצלנו, הייתה התשובה, תפנה אלינו ואנחנו נזמין אותך לוועדה רפואית שלנו!

אבל, כך אני, אתכם אני תובע, איך תהיו אובייקטיבים?

אל תדאג, אמרו, הרופאים שלנו מצויינים ובעלי מקצוע ורודפי צדק! הם יקבעו בדיוק מה שצריך ללא משוא פנים! לך הביתה ותהיה רגוע, אנחנו אוהבים אותך ודואגים לך!

לאחר תקופה קצרה קיבלתי זימון לוועדה רפואית עליונה שתתקיים בעוד תקופה ארוכה. המתנתי תקופה ארוכה שלאחריה התייצבתי בפני וועדה רפואית. הפעם שלושה רופאים צעירים שלא ראו אותי בכלל.

שב

התיישבתי

עמוד

עמדתי

תרים יד

הרמתי

לך הביתה

הלכתי

לאחר תקופה קצרה קיבלתי מכתב שבו נכתב שהוועדה הרפואית מצאה שאכל מגיעה לי נכות כללית בגלל מצבי הרפואי ובהתאם לכך נקבעה לי נכות כללית של שני אחוז! ומשרד הביטחון מכיר בעשרים וחמישה אחוז מתוך אותם שני אחוזים כלומר, חצי אחוז!!!

שמח וטוב לב הלכתי למשרד הביטחון ואמרתי: שני אחוז? עם כל אותם חודשים בבתי חולים וניתוחים וסבל רב שנים ומתכות בגוף? אולי יש טעות?

אל תדאג,אמרו לי, אולי ישנה טעות, הרי כולנו בני אדם וטעויות יכולות לקרות, אבל אתה נמצא בידים טובות, מדינת ישראל ומשרד הביטחון דואגים לך ואוהבים אותך! פנה בבקשה לוועדה רפואית עליונה והכל יהיה בסדר, אל תדאג, לך הביתה ותהיה רגוע!

והיכן אותה וועדה רפואית עליונה? ולמי אני פונה? ואיך מגיעים?

תפנה אלינו, אמרו, אנחנו נדאג לך לוועדה רפואית עליונה ונזמן אותך בהקדם!

אבל אתכם אני תובע, ואיך תהיו אובייקטיבים?

הפעם הרגשתע ממש כעס בקולם: לך הביתה ותהיה רגוע! יש לנו רופאים מצויינים שיבדקו אותך ביסודיות ויקבעו לך אחוזי נכות כראוי! סמוך עלינו, אנחנו אוהבים אותך ודואגים לך!

הלכתי הביתה רגוע בידיעה שאני נמצא בידים טובות והכל יהיה בסדר, אז מה אם חלפו כבר יותר מארבע שנים מאז הגשת התביעה? זה לא הם, זה הביוקרטיה!

לאחר תקופה קצרה קיבלתי זימון לוועדה רפואית עליונה שתתקיים בעוד תקופה ארוכה. המתנתי תקופה ארוכה וניגשתי להתייצב בפני וועדה רפואית עליונה

הגעתי ללונדון מיניסטור בתל אביב, ושם בחדר שומם ומשמים ישבו שלושה רופאים מכובדים מאחורי שולחן עץ פשוט, בצד עמדה מיטת טיפולים ונורת ליבון עירומה השתלשלה מהתקרה, לרגע היה נדמה לי שהגעתי לחדר חקירות של השב"כ

עמוד

עמדתי

תרים יד

הרמתי

תתכופף

התכופפתי ככל יכלתי

לך הביתה

הלכתי

לאחר תקופה קצרה קיבלתי מכתב שבו היה כתוב שהוועדה הרפואית העליונה קבעה שלאחר שבדקה אותי בצורה יסודית וללא משוא פנים שאכן ישנה טעות בקביעת הוועדה הקודמת ונכותי הכללית היא עשרה אחוז! ולא שני אחוזים! ומשרד הביטחון מכיר בעשרים וחמישה אחוז מתוך אותם עשרה אחוז ולכן יש לי נכות מצה"ל בסך שניים וחצי אחוז!

ובקיצור רבותי, משרד הביטחון ומדינת ישראל הראו לי אצבע משולשת, אני מקווה שבית המשפט ישנה את ההחלטה

אבל בסוף נשאלת השאלה: למה לא מוציאים ממשרד הביטחון את הוועדות הרפואיות לגוף נייטראלי? התשובה ברורה אמנם, אבל השאלה מתנוססת

 

 

 

תגובות