מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםטרשת נפיצהמאיפה הם ממציאים את השמות הללו?

24/09/10 17:23
1266 צפיות
היום אני פותחת את העיתון ויש משהו חדש "גיליניה", אותה התרגשות כאשר יש איזה סיכוי מנצנץ באופק, הפעם הסיכוי יגלוש ישר לקיבה במקום להינעץ באלימות לשריר או להחליק בדקירה צובטנית מתחת לעור. אנחנו אנשי ונשות הטרשת כולנו מהווים קבוצת ניסוי עצומה ומלאת תקווה. אז התרופה האוראלית הזו אמורה להוריד את רמת ההתקפים ב- 54% במקום ב- 30%. נו. שוב תקווה, שוב המתנה לאישור, שוב נשמע על איזו תופעות לוואי מוזרות ובעיקר נספק לגופנו עוד כימיקלים מפוקפקים, שאף פעם לא נדע אם בגללם/בזכותם יש לנו רק התקף אחד בשנה ולא שלושה או אפס ואולי אם לא היינו עושים כלום המצב היה נשאר בדיוק אותו דבר. כמה טוב שיש טרשת וחברות התרופות יכולות להרוויח סכומים בלתי נתפשים על תרופות שאולי, באחוזים מסויימים, משפרות במשהו, וגם לא בטוח, ואין ממש הוכחה, את מצבי הפרטי. העיקר שהבורסה חוגגת.

תגובות

בקרוב מאוד התרופה האוראלית תהיה זמינה ונוכל כבר לשמוע מניסיונם של אנשים באתר האם ועד כמה התרופה יעילה ובטוחה. בינתיים אכן הבורסה חוגגת, אך מצד שני "הסכומים הבלתי נתפשים", הם אלו שנותנים לחברות התרופות את המוטיבציה להמשיך ולפתח. ואם בזכות המוטיבציה הכלכלית הזו מישהו יצליח להביא טיפול שישפר את מצבך הפרטי, הרי זה מבורך.
בינתיים, אני יכול להבין את עמדתך הסקפטית והצינית. זמן רב ישנה ציפייה לטיפול אמיתי. הלוואי והפעם זה באמת קרוב.