מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מה מגיע לכן? מיצוי זכויות לנשים המתמ...

ביטוח נסיעות לחו

20/06/17 11:40
8344 צפיות
לטוס בראש שקט

הקיץ בפתח ונשים רבות, שנמצאות במהלך טיפולים או מחלימות מסרטן שד, מבקשות לנצלו להפוגה קלה מההתמודדות היום יומית המורכבת ולצאת לחופשה בחו"ל. בבואן לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל, הן מגלות כי זה לא כל כך פשוט וטריוויאלי כמו שהיה לפני שחלו.

ביטוח נסיעות לחו"ל לחולי סרטן הוא נושא מורכב מבחינתן של חברות הביטוח, בשל הסיכון הגבוה שהן לוקחות עם מבוטחים אלה (סיכוי גדול יותר לתביעות). הוא בעייתי גם לחולים עצמם, מאחר  שרוב הפוליסות הסטנדרטיות, שקיימות בשוק, אינן מתאימות להם ולא עונות על הצרכים המיוחדים שלהם.

חוק ביטוח הבריאות הממלכתי, הביטוחים המשלימים של קופות החולים, ביטוחי הבריאות הפרטיים, ביטוחי החיים וביטוחי התאונות האישיות אינם מכסים אף מקרה רפואי מחוץ לגבולות מדינת ישראל. כדי למנוע עול כלכלי גדול במקרי חירום בחו"ל וכדי להבטיח טיפול ראוי, חשוב מאוד שכל אדם שנוסע לחו"ל יהיה מבוטח בביטוח נסיעות לחו"ל. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר באנשים שיש להם בעיות רפואיות קיימות, שמעלות את הסיכוי לסיבוכים רפואיים בלתי צפויים.

חשוב לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל בין אם מדובר על חופשה, ביקור משפחתי או נסיעת-עסקים (במקרה של נסיעה לחו"ל לצורך טיפול במחלה עצמה – לא יהיה כיסוי), אבל חשוב גם להבין שפוליסת נסיעות בסיסית, אינה מכסה אירוע רפואי כתוצאה מהחמרה של מחלה או מצב רפואי קיים, ולכן אינה מתאימה לחולי סרטן!  חברות הביטוח כן מציעות, לחולים קשים לרכוש הרחבה לבעיה רפואית קיימת תמורת תשלום נוסף, אך לא תמיד הן מאפשרות זאת לחולי סרטן, בעיקר לא לחולים שקבלו טיפול כימי או שאושפזו, בשלושת החודשים שקדמו לנסיעה.

עם זאת ישנן חברות ביטוח ספורות שכן מבטחות חולי סרטן, גם אם הם נמצאים בעיצומם של הטיפולים, וגם אם לא חלפו שלושה חודשים מן הטיפול האחרון. ביטוח נסיעות לחו"ל עם הרחבה למצב רפואי קיים לחולי סרטן, יגן על המבוטח מההוצאות הכספיות הכרוכות במקרה של התדרדרות בלתי צפויה במצב הרפואי והצורך בפינוי באמבולנס, אשפוז בבי"ח, הטסה רפואית לארץ, רכישת תרופות וכו'. כדאי לדעת שעלות ביטוח כזה, תהיה גבוהה יותר.

 

ברכישת ביטוח נסיעות, נדרש המועמד לביטוח לתת פרטים מהותיים כגון: מצבו הבריאותי, יעד הנסיעה ומטרתה, משך השהייה בחו"ל וכו' וזאת כדי שחברת הביטוח תוכל להציע לו את הכיסוי הביטוחי המתאים ביותר לצרכיו, להעריך את הסיכון ובהתאם- לתמחר.

כאשר המועמד לביטוח, חולה במחלה קשה ובכלל זה נשים המתמודדת עם סרטן שד, חלה עליהם חובה לדווח בפירוט על מצבם הבריאותי, כדי שחברת הביטוח תחליט אם היא יכולה לבטחם. כל מקרה נבחן לעומק לגופו, ועל כן יש להעביר לחברת הביטוח אישור מהרופא המטפל, המאשר את הנסיעה לחו"ל ואשר מפרט את מצבה, וסיבוכים רפואיים אפשריים שעלולה לגרום הנסיעה, בהתאם לתוצאות הביקורת הרפואית האחרונה. כדאי לדעת שגם מי שהחלים ממחלתו, ואף אם חלפו כמה שנים מהטיפול האחרון, יש להצהיר על כך בפני חברת הביטוח.  

אם אישה המתמודדת עם סרטן שד לא מדווחות על מצבה הבריאותי לחברת הביטוח, ורוכשת ביטוח סטנדרטי-בסיסי,  חברת הביטוח לא תכסה כל אירוע בריאותי שקשור במישרין או עקיפין  למחלה ולא תעניק לה כיסוי להוצאות רפואיות, במידה ותזדקק לטיפול רפואי כתוצאה מהחמרה במצבה.

לסיכום, ביטוח נסיעות לחו"ל מאפשר לכן לטוס בראש שקט, בידיעה שאם חלילה יהיה צורך בטיפול רפואי אתן מכוסות.  מומלץ לבחון היטב את הפוליסות המוצעות בשוק ולהשוות ביניהן מבחינת המחיר, היקף הכיסוי, הגדרות הכיסויים, ההחרגות וכו'. נסיעה נעימה!

עמותת "אחת מתשע" מעניקה לנשים המתמודדות עם סרטן שד, שירותי מיצוי זכויות התייעצות, ליווי וייצוג בהליכים משפטים על ידי עורכת דין, ללא תשלום. ניתן להתקשר ולהתייעץ בכל נושא משפטי שקשור לזכויות רפואיות ו/או סוציאליות וגם לגבי ביטוחי נסיעות לחו"ל.

03-6021717 שלוחה 2, ימים א'-ד', בין השעות 9.00-15.00

תגובות

קרן-אור-2
15/08/17 12:43

חשוב. תודה!

עו
עו"ד שירין ג'יריס
אחראית על תחום מיצוי זכויות בעמותת אחת מתשע. בעלת תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית ירושלים, ותואר שני במשפטים מאונ...