מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

טרשתון - חדשות ועדכונים בנושא טרשת נ...

מחקר קנדי מראה שאנטיביוטיקה יכולה לעכב את התפתחות הטרשת הנפוצה

1340 צפיות
אנטיביוטיקה לא מרפאת טרשת נפוצה

בימים האחרונים התפרסמו מספר ידיעות על כך ש-"אנטיביוטיקה מרפאת טרשת נפוצה".  לצערי המציאות קצת פחות אופטימית וכרגיל במקרים כאלה, מידע שעובר כמה ידיים, עובר עיוות מסויים.

מדובר במחקר קנדי קטן, שנערך על 142 אנשים, שהראו סימנים ראשונים לפגיעה במיאלין שניתן לפרש אותם כטרשת נפוצה.  חשוב להדגיש שמשתתפי הניסוי היו אנשים שלא אובחנו כחולי טרשת אלא כ-"חשודים" בלבד.  לאנשים אלה ניתנה אנטיביוטיקה בשם מינוציקלין (Minocycline) המיועדת לטיפול באקנה ("פצעי בגרות").

תוצאות הניסוי הראו שלאחר שישה חודשים, הסיכוי שהפיכת הפגיעה במיאלין לטרשת נפוצה מאובחנת, היה נמוך בחצי בקבוצה שקבלה מינוציקלין לעומת קבוצת הפלצבו.  יחד עם זאת, לאחר שנתיים של מעקב, לא נמצא הבדל בין שתי הקבוצות ואצל אותו מספר אנשים שהשתתפו בניסוי, הפגיעה במיאלין התפתחה לטרשת מאובחנת.

המשמעות היא שמינוציקלין לכל היותר מאט את התפתחות הפגיעה במיאלין לטרשת, אבל הוא לא מונע אותה. בכל מקרה לא מדובר על טיפול פלא שמרפא טרשת.

את פרטי המחקר, אופן ניהולו, תוצאותיו ומסקנותיו ניתן כאן - http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa1608889

-------------

מידע זה מפורסם בחסות שיתוף פעולה בין עמותת "כמוני" ל-MS ישראל בע"מ (חל"צ) - חברה לתועלת הציבור המארגנת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, בני משפחותיהם ומעגלי התמיכה שלהם, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה.  חולים בטרשת נפוצה ובני משפחותיהם המעוניינים להשתתף בפעילויות שאנו עורכים, להיות בקשר עם חולות וחולים אחרים ולקבל סיוע ותמיכה - מוזמנים ליצור עימנו קשר ב-054-4522572 (ענת אילון) או באמצעות מילוי הטופס הפרטים האישיים באתר האינטרנט שלנו – http://www.ms-israel.co.il).  

תגובות

הבהרה חשובה מאוד. ובאופן כללי הרבה פעמים בתקשורת של היום ישנן כותרות שהן יותר פיקנטיות ו"סקסיות", מאשר נאמנות לאמת. לצד זאת, טוב לדעת שממשיכים לחקור ובודקים כל כיוון, גם המידע שהאנטיביוטיקה אינה יעילה מכוון את המדע לקראת מציאת התרופה הבאה לטרשת נפוצה.

יולו
28/06/17 22:33

לצערי, עוד לא ברור אם יש גורם חיידקי שמעורב בתהליך הטרשת, דווקא מחקרי מיקרוביום מצביעים שייתכן ויש קשר חיידקי. לא קראתי את המאמר המלא, אבל מהתקציר עולה האפשרות שדווקא יכול להיות שאנטיביוטיקה משפרת את הסיכון להופעת טרשת בטווח של חצי שנה ויש פחות השפעה בנקודת זמן של שנתיים... אם הבנתי נכון המשתתפים לקחו בכל פרק הזמן הזה אנטיביוטיקה ואז אם נניח שהיא חודרת למערכת העצבים המרכזית ויכולה לפעול כנגד הגורם החיידקי, יתכן שבטווח זמן כזה החיידקים שנותרו מפתחים עמידות... יש עוד הרבה הסברים תיאורטיים... והרבה מה ללמוד

לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פ...