מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

טרשתון - חדשות ועדכונים בנושא טרשת נ...

כמוניבלוגיםטרשתון - חדשות ועדכונים בנושא טרשת נפוצהסקר אמריקאי מצא שטיפול בטיסאברי עלול לעורר מלנומה

סקר אמריקאי מצא שטיפול בטיסאברי עלול לעורר מלנומה

עורכי הסקר ממליצים על מעקב של נקודות חן ושומות

1532 צפיות
סקר אמריקאי מצא שטיפול בטיסאברי עלול לעורר מלנומה

בסקר של נתונים אפידמיולוגים, שנערך בארה"ב, נמצא קשר לא מובהק בין קבלת עירויי טיסאברי (Tysabri) להופעת מלנומה (סרטן העור).  הסקר התבסס על השוואת נתונים משני בסיסי מידע, האחד כולל תופעות לוואי של תרופות שדווחו למנהל מזון התרופוות האמריקאי (FDA) והשני כולל נתוני לוואי של טיסאברי שדווחו ליצרנית התרופה (Biogen). 

הסקר בוצע בעקבות דיווח על אישה אמריקאית בת 43, שאחרי טיפול של שנתיים בטיסאברי, פיתחה מלנומה בשלפוחית השתן.  ברוב רובם של המקרים מלנומה היא סרטן עור הקשור לחשיפה לשמש, אבל באישה זו לא נמצאו נגעים בעור.  

השוואת הנתונים בין שני מסדי הנתונים שהוזכרו, איתרה 137 מקרים של מקבלי טיסאברי שחלו במלנומה כש-17% מהחולים פיתחו נגעים במקומות לא שגרתיים, שאינם חשופים לאור השמש.  יחד עם זאת הנתונים בשני בסיסי המידע לא היו מושלמים וכיוון שכך, סוקרי המידע התקשו לקבוע קשר מובהק בין טיסאברי למלנומה.

מלבד ביצוע מחקר מקיף יותר שינסה לאושש קשר כזה, ממליצים עורכי הסקר שמועמדים לקבלת טיסאברי יבצו בדיקת עור לפני תחילת הטיפול.  בנוסף הם ממליצים שמקבלי התרופה יבצעו בדיקות שוטפות של נקודות חן ושומות בעור תוך השוואות גודלן, צבען וצורתן לבדיקות קודמות.  המלצות אלה דומות מאוד לאלה שניתנות למקבלי גילניה, שם האזהרה מפני התפתחות מלנומה מופיעה באופן מפורש בעלון לצרכן.

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/cam4.1098/full

-------------

מידע זה מפורסם בחסות שיתוף פעולה בין עמותת "כמוני" ל-MS ישראל בע"מ (חל"צ) - חברה לתועלת הציבור המארגנת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, בני משפחותיהם ומעגלי התמיכה שלהם, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה.  חולים בטרשת נפוצה ובני משפחותיהם המעוניינים להשתתף בפעילויות שאנו עורכים, להיות בקשר עם חולות וחולים אחרים ולקבל סיוע ותמיכה - מוזמנים ליצור עימנו קשר ב-054-4522572 (ענת אילון) או באמצעות מילוי הטופס הפרטים האישיים באתר האינטרנט שלנו – http://www.ms-israel.co.il).  

תגובות

ערן-ברקוביץ
15/07/17 20:34

בהחלט עדכון חשוב. אני חושב שגישת המאמר שליתר ביטחון יש לפעול למניעת המלנומה כחלק מתוכנית הבטיחות של התרופה למניעת PML(עד עתה תופעת הלוואי "המפורסמת" של טייסברי הייתה ה- PML ולה חברת התרופות בנתה תוכנית בטיחות למניעה שנמצאה יעילה מאוד), היא מוצדקת. לגבי המטופלים, כפי שאני ממליץ לעדכן את הנוירולוג בכל שינוי או סימפטום חדש, גם אם על פניו לא נראה הקשר לטרשת נפוצה, אז כך גם לגבי הופעת או שינויים של כתמים בעור. במידה והבחנתם עדכנו את הנוירולוג והראו לו, במידת הצורך יפנה אתכם להמשך בדיקות.

לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פ...