מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

טרשתון - חדשות ועדכונים בנושא טרשת נ...

כמוניבלוגיםטרשתון - חדשות ועדכונים בנושא טרשת נפוצההיתרונות והחסרונות של צריכת יין אדום על ידי חולי טרשת נפוצה

היתרונות והחסרונות של צריכת יין אדום על ידי חולי טרשת נפוצה

צריכה קבועה וסבירה של יין אדום משפרת את מדד ה-EDSS אך מגדילה את מספר הנגעים המואדרים בבדיקת MRI

2008 צפיות
היתרונות והחסרונות של צריכת יין אדום על ידי חולי טרשת נפוצה

תעשיית היין האדום הצליחה להחדיר את אצל רבים מאיתנו את הידיעה שצריכה מתונה של יין אדום, משפרת את בריאותינו.  מידע זה מתבסס על כך שביין אדום קיים חומר המכונה רסברטרול, הידוע כנוגד חימצון ובעל תכונות אנטי דלקתיות.  

בסקר שבוצע בין חולי טרשת נפוצה, ושפורסם לאחרונה בארה"ב, נבדקה השפעתו של יין אדום על 923 חולים (מתוכן 74% נשים), בגיל ממוצע של 47 שנים ומשך מחלה ממוצע של 14 שנים.  

בסקר, שהתבסס על שאלונים אישיים שהופצו בין הנבדקים, נמצאו השפעות סותרות מצריכה של יין אדום.  הוא מצא שחולים שצרכו יותר מ-3 כוסיות בשבוע, היו בעלי סבירות גבוהה יותר ל-EDSS נמוך יותר - זאת לעומת חולים שלא צרכו יין אדום בכלל.  לעומת זאת נמצא, שצריכה של יין אדום בכמות שהוזכרה, מגדילה את כמות הנגעים המואדרים בבדיקות MRI.

העובדה שבסקר זה נמצא כי שצריכת יין אדום מקטינה את הנוכחות של נכות נוירולוגית בחולי טרשת נפוצה, אך במקביל מגדילה את הצטברות של נגעים מואדרים, הביאה את החוקרים למסקנה שנדרשים מחקרים נוספים על מנת לחקור את הקשר הפוטנציאלי בין נוגדי חימצון לטרשת נפוצה.

בכל מקרה, רצוי לזכור שאין לצרוך כמות גדולה של משקאות אלכוהוליים לאור ההשפעה השלילית שלהם על הכבד (שחמת).

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S221103481730144X

-------------

מידע זה מפורסם בחסות שיתוף פעולה בין עמותת "כמוני" ל-MS ישראל בע"מ (חל"צ) - חברה לתועלת הציבור המארגנת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, בני משפחותיהם ומעגלי התמיכה שלהם, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה.  חולים בטרשת נפוצה ובני משפחותיהם המעוניינים להשתתף בפעילויות שאנו עורכים, להיות בקשר עם חולות וחולים אחרים ולקבל סיוע ותמיכה - מוזמנים ליצור עימנו קשר ב-054-4522572 (ענת אילון) או באמצעות מילוי הטופס הפרטים האישיים באתר האינטרנט שלנו – http://www.ms-israel.co.il).   

תגובות

ערן-ברקוביץ
25/07/17 12:33

אני חושב שמחקר זה מצטרף למחקרים קודמים והמסקנה היא: שאין סיבה שאנשים עם טרשת נפוצה לא ישתו אלכוהול. לצד זאת כן חשוב לזכור שאלכוהול יכול להחמיר סימפטומים מסויימים כמו: דחיפות ותכיפות במתן שתן, עייפות, קשיי יציבות ובעיות קוגניטיביות. מחקרים אלו חוזרים על עצמם וחשוב לזכור שהם מתארים קשר מתאמי ולא סיבתי (נבחן באמצעות שאלון בו הנבדקים צריכים לדווח על התנהגותם/הרגליהם בדיעבד). כלומר, קיימת השאלה: האם שתיית האלכוהול הובילה ליציבות הנוירולוגית או שמי שמרגיש טוב יותר ויציב יותר מבחינה נוירולוגית מרשה לעצמו גם לשתות יותר, או שבכלל יש גורם נוסף שלא גילינו? מצרף מחקר נוסף שנערך ב- 2014 והוביל למסקנות דומות

השאלות שאתה מעלה הם נכונות וזה כמובן צריך להיות הכיוון שאליו צריכים להיות מכוונים המחקרים הבאים - רק שלדעתי קשה לספק פלצבו שמרגיש כמו יין אדום - ישר מרגישים הבדל בטעם... תודה על הבאת המאמר שכתבת, שמדבר על כך שאלכוהול מפחית את הסיכון ללקות בטרשת.

Rene2
26/07/17 11:09

המסקנה שלי - שתית יין אדום מועילה לחולים בטרשת נפוצה פרוגרסיבית. ואני מדברת מתוך ניסיון. לדעתי, אם לא הייתי שותה הייתי מגיעה היום לנכות גבוהה יותר

לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פ...