מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

טרשתון - חדשות ועדכונים בנושא טרשת נ...

מסתבר שהבל הפה של חולי טרשת נפוצה מכיל חומרים יחודיים

2168 צפיות
אבחון טרשת נפוצה באמצעות נשיפה

כיום, האבחון של טרשת נפוצה מתבסס על מאפיינים קליניים ומאושש על ידי ניקור מותני או על ידי הדמית MRI של המוח או חוט השדרה.  אמצעים אלה גם משמשים ככלי שגרתי לקביעת קצב התקדמות והתפתחות המחלה.

במחקר שפורסם לאחרונה מדווחים החוקרים שנמצאה דרך חדשה לאבחן טרשת ולהעריך את התקדמותה.  גישה זו מבוססת על ניתוח של תרכובות אורגניות נדיפות (VOCs) בהבל הפה של החולים.  המחקר נערך על כ- 200 מתנדבים שרק חלקם חולים בטרשת - השאר הם אנשים בריאים ובמהלכו בוצעה אנליזה כימית של הגזים השונים בנשיפה.

האנליזה חשפה הבדלים משמעותיים בשכיחות התרכובות האורגניות הננשפות, בין חולי הטרשת הנפוצה לבין האנשים הבריאים וכתוצאה מכך, החוקרים הצליחו להגיע לדיוק של כ-90% בניבוי נוכחות של טרשת נפוצה.  תוצאות אלה הן שלב ראשון בפיתוח שיטה חדשה, שאינה פולשנית, לאבחון מהיר ומדוייק של טרשת נפוצה.

במחקר זה יש גם נקודה ישראלית ראויה לציון - בין החוקרים שהשתתפו במחקר ניתן למצוא את פרופ' אריאל מילר, מנהל המרכז לטרשת נפוצה וחקר המח מבית החולים כרמל בחיפה.

http://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/acschemneuro.7b00181

-------------

מידע זה מפורסם בחסות שיתוף פעולה בין עמותת "כמוני" ל-MS ישראל בע"מ (חל"צ) - חברה לתועלת הציבור המארגנת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, בני משפחותיהם ומעגלי התמיכה שלהם, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה.  חולים בטרשת נפוצה ובני משפחותיהם המעוניינים להשתתף בפעילויות שאנו עורכים, להיות בקשר עם חולות וחולים אחרים ולקבל סיוע ותמיכה - מוזמנים ליצור עימנו קשר ב-054-4522572 (ענת אילון) או באמצעות מילוי הטופס הפרטים האישיים באתר האינטרנט שלנו – http://www.ms-israel.co.il).   

תגובות

ערן-ברקוביץ
16/08/17 10:34

פשוט מדהים. אני חשבתי שהצעד הבא יהיה אבחון באמצעות בדיקת דם והנה כבר קמה אפשרות פשוטה ויעילה יותר וכנראה (לפי הממצאים הראשוניים) מאוד מדויקת. אכן כל הכבוד למדעני הטכניון הישראלי, שיזמו והם החלוצים של מגמת אבחון המחלות דרך הבל הפה (ישנם מחקרים כאלו שיצאו מהטכניון לעוד מגוון רחב של מחלות). כנראה שבעוד 10 שנים נגיע לרופא המשפחה ובעזרת ניתוח הבל הפה ייתן אבחון מהיר ומדוייק. מאוד מקווה שאנו קרובים לקיצור שביל הייסורים שעוברים אנשים עם טרשת נפוצה בדרך לאבחנה.

ora100
21/09/17 16:26

הרי רק בשעת הדיקור המותני נשפתי כמו קטר, והנה המערכת התעניינה בצד הלא נכון של המחט...

ora100
21/09/17 16:27

סליחה, לא דיקור, ניקור, שאף הוא סוג של דיקור בעיני האובייקט

לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פ...