מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

בלוג הבית של כמוני

כמוניבלוגיםבלוג הבית של כמוניסיכום אירוח מומחה בנושא טיפול תרופתי להשמנה

סיכום אירוח מומחה בנושא טיפול תרופתי להשמנה

אנו מבקשים להודות מעומק הלב לד"ר גניה אהרון חננאל על מתן תשובות מפורטות ומקיפות. להלן תמצית הדברים שעלו:

13/02/18 15:26
9108 צפיות
סיכום אירוח מומחה בנושא טיפול תרופתי להשמנה

1. אילו קריטריונים קיימים לקבלת טיפול תרופתי עם סוכרת? נכון להיום, הקרטריונים בהם ניתן להתחיל טיפול הם:BMI 27+ גורם סיכון נוסף- סוכרת או טרום סוכרת, ייתר לח"ד, ייתר שומנים בדם, מחלות לב וכלי דם ועוד.BMI 30 ומעלה ללא קשר לגורמי סיכון נוספים.ירידה במשקל יחד עם התאמת טיפול תרופתי נכון מסייע הן לירידה במשקל והן לאיזון סוכרת.

2. כמה סוגים של טיפולים תרופתיים קיימים? נכון להיום מאושרות בישראל 4 תרופות המיועדות לטיפול בהשמנת ייתר.לכל מטופל מאפיינים שלו ויש להתאים את הטיפול התרופתי והמעקב בהתאם. שמות התרופות המאושרות בישראל-סקסנדה, בלויק, קסניקל ורזין.לכל תרופה מנגנון פעילות שונה. אין תרופה עימה תוכל לאכול אותו דבר ולרזות. האמת, זו גם לא המטרה לדעתי. יש תרופות שבין השאר גורמות לדיכוי תיאבון ויש תרופות שפועלות על הורדת הספיגה במערכת העיכול.

3. למי פונים בכדי לקבל טיפול תרופתי? בעקרון כל רופא עם רישיון לעסוק ברפואה בארץ רשאי לרשום כל תרופה. אם זאת, חשוב להבין שיש צורך בהתאמת טיפול תרופתי למטופל לכן יש צורך בניסיון עבודה עם התרופות הללו. כמו כן חשוב להבין שהתרופות הן "קביים" והם יכולים לעזור בירידה במשקל אולם אם המטופל לא יעשה שינוי מהייסוד באורח החיים שום תרופה לא תעזור לאורך זמן. בדיוק מסיבה זו הוקמו מרפאות אשר מטפלים במחלת ההשמנה. אנחנו יודעים היום שעל מנת באמת לטפל במחלת ההשמנה ולשמור על המשקל לאורך זמן ( בעיה חשובה ביותר וקושי אמיתי) יש צורך בטיפול מולטידיסציפלינרי במרכזים המיועדים לכך.מומלץ לפנות למרכז כזה שיש בו רופאים המתמחים בטיפול בהשמנה וגם צוות הכולל דיאטנית, מאמני כושר, פסיכולוגית/קואצרית וכו'.

4. מה הסיכונים בלקיחת זריקות סקסנדה? לכל תרופה יש תופעות לוואי שחשוב להכיר. לכן, יש צורך בהתאמת הטיפול למטופל לאחר לקיחת היסטוריה רפואית מדוקדקת, בדיקה גופנית ובדיקות מעבדה. תופעות הלוואי השכיחות:בעיקר תופעות של מערכת העיכול- בחילות, הקאות, שלשולים או עצירות. יש דיווחים על עליה באבנים בדרכי מרה (עלול לקרות בכל ירידה במשקל) וכן דלקת בלבלב ( נדיר).סקסנדה מעלה דופק בכ-4 פעימות לדק' אך זה עלול להיות יותר.יש עדיות מבעלי חיים שיש עלייה בסרטן בלוטת התריס, לא הוכח בבני אדם אולם אני תמיד בודקת היסטוריה רפואית ובדיקה גופנית של בלוטת התריס.במידה ואת נוטלת אינסולין או תרופות אחרות שמורידות סוכר כמו סולפניל אוראה יש צורך במעקב רציף להתאמת המינון.מומלץ להיוועץ עם רופא שמתמחה בטיפול בתרופה זו. צריך לדעת איך לעשות טיטרציה עם התרופה כדי להימנע עד כמה שניתן מתופעות לוואי.

רוצים לקרוא בכל השאלות שנשאלו ונענו? הקליקו כאן!

שלכם,

צוות כמוני.

תגובות