מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

כיצד לשרוד דום לב

כמוניבלוגיםכיצד לשרוד דום לבכיצד לשרוד דום לב - צריכים לעשות עכשיו מעשה !

כיצד לשרוד דום לב - צריכים לעשות עכשיו מעשה !

זה ממש בידנו

09/04/18 18:06
6058 צפיות
כיצד לשרוד דום לב - צריכים לעשות עכשיו מעשה !

לקוראות וקוראי הבלוג שלי שלום

אנו מקדישים בקהילות "כמוני" תשומת לב רבה לנושאים כמו התמודדות עם צניחות ST אופקית, תנודתיות בלחץ הדם, השפעת ים המלח אחרי התקף לב, ירידת סוכר לפני היקיצה ועוד ועוד נושאים. אך עם כל חשיבותם של נושאים אלו הנושא שאין חשוב ממנו הוא התמודדות עם אירוע דום לב. בקרות אירוע זה אנו נמצאים במוות קליני ורק שוק חשמלי שיאפס את פרפור החדרים עשוי להציל אותנו או מי מיקירנו ללא נזקים נוירולוגיים קשים.

והינה דווקא נושא זה אינו זוכה לתשומת לב ראויה למרות שמידי שנה נפטרים כ-8000 איש בישראל מדום לב - גורם התמותה מספר 2 אחרי סרטן.

יתכן שאנו מבקשים להדחיק רגע שכזה שבו הנפגע מפרפר בין חיים לבין מוות, אבל נראה לי כי אין זה הגיוני וסביר לעסוק במיני זוטות בהשוואה לסיכון דום הלב.

הדבר הכי מדהים הוא שקיימים מכשירי החייאה אוטומטיים, נותני הנחיות בעברית ופשוטים להפעלה ששימוש בהם יכול להגדיל הסיכוי לשרוד דום לב פי 10!!! בהשוואה להחייאה באמצעות עיסוי לב בלבד עד הגעת מד"א (סיכויי הישרדות של כ-5% בלבד! ), אך מכשירים אלו, שנמצאים באופן מוגבל לפי חוק במתחם הציבורי,  כמעט שלא נמצאים במרחב הביתי - שם מתרחשים מרבית מקרי דום הלב.

יחד עם מספר חברים משותפים שחווינו  אובדן חבר שלקה בדום לב בביתו ונפטר בהעדר מכשיר החייאה זמין לפני הגעת מדא, החלטנו לעשות מעשה  ואנו פועלים להקמת מיזם חברתי חדש שנועד ליצור רשת של מכשירי החייאה בבניינים משותפים. בבניינים אלו די במכשיר אחד שישרת קבוצה של דיירים ואין הצדקה לרכישת מכשיר אישי. 

כדי להרים הפרוייקט שמטרתו כאמור בראש ובראשונה חברתית (נ.ב. - אין לנו כל זיקה ליצרן ציוד מכשירי החייאה), דרושים לנו מתנדבים או מתנדבות כאנשי קשר לדיירים בבניין המגורים המשותף שלהם לצורך יצירת קבוצת משתמשים שנתקין להם מכשיר החייאה משותף. זו יכולה להיות קבוצה מצומצמת של דיירים אך גם כלל הדיירים באמצעות ועד הבית.

נראה לי כי לחברי הפורום מודעות ואכפתיות לנושא יותר מכל אחד אחר ואני פונה אליכם להיכנס לאתר המיזם החברתי ולהירשם באתר "כנאמני החייאה" המוכנים להתנדב לצורך הצבת מכשיר החייאה בבניין המגורים המשותף שלהם ולהגדיל בכך את הרשת החברתית להצלת חיים. אנא העבירו גם לחברים כדי להרחיב הרשת.

פרטים נוספים ורישום מתנדבים לצורך הצבת מכשיר החייאה בבניין המגורים שלהם : 

 http://www.definet.life

תגובות

Ayenne
11/04/18 12:49

רעיון מצויין, לדעתי. אנחנו אמנם בועד הבית אך לא יודעת עד כמה תהיה היענות בקרב הדיירים האחרים. שווה לברר. יש 12 דירות בבנין, אך חלקן מושכרות. בעלי ואני היינו בקורס החייאה של מד"א, אבל בלי תרגול ורענון, מה שלמדנו לא יישאר איתנו לאורך זמן, לצערי, ואני חוששת שלא נוכל להביא תועלת רבה בשעת צרה. התרשמתי מאד ממכשיר ההחייאה שנציג מד"א הביא איתו לקורס והדגים לנו.

דוד-מילגרום
11/04/18 13:16

תודה לך על התגובה. מציע לך להיכנס לאתר הרשום בפוסט, לקרוא עוד על הרעיון ולהירשם כנאמנת החייאה. כך תקבלי עדכונים וחומר נלווה לשכנים. תודה