מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

*** ביחד אין פחד ***

כמוניבלוגים*** ביחד אין פחד ***לעצור! בשביל להמשיך טוב יותר

מאת יוליה
08/06/18 5:45
1416 צפיות
לעצור! בשביל להמשיך טוב יותר

אחד הדברים שהכי קשים לי בחיים זה לעצור.

יש בי המון מוטיבציה לעשייה, בייחוד אם אני מרגישה שהעשייה שלי תורמת לאנשים רבים.

הייתי כך גם בתקופת הלימודים שלי באוניברסיטה, בצבא ולמעשה בכל תקופה שזוכרת את עצמי.

תמיד, מה שהיה הכי קשה לי זה לקחת פסק זמן, להאיט את הקצב ואפילו לעצור רגע.

דבר מאוד מעניין קרה לי לפני כמה שנים, בתקופת הלימודים שלי לתואר הראשון.

קרה שלא עברתי שני מבחנים שהם היו התנאי לעלות לשנה הבאה.

איך יכול להיות? מצטיינת שכמוני?? ניסיתי מועד ב' וגם אותו לא צלחתי.

לא הבנתי מה קורה? איך זה יכול להיות? עד ששאלתי שאלה פשוטה: מה החיים רוצים ללמד אותי במצב הזה?

התשובה הגיעה לי דרך אדם שמאוד מבין בחיבור לטבע ובאיזון. הוא אמר לי: "את לא רואה ג'וליה? החיים נותנים לך מתנה! שנת חופש! תעשי מחדש את שני הקורסים האלו ובשאר הזמן הפנוי – תסגרי את מעגל הריפוי שלך, תתחזקי, לכי לטבע, תתחדשי, תלמדי דברים שתמיד רצית לעשות, תנוחי. את עושה ועושה ללא הפסקה גן-בית ספר-צבא-אוניברסיטה.....תעצרי רגע, קחי נשימה, ותמשיכי ביתר כוחות ועם יותר נשימה. והכי חשוב: ברגע שאת תהי יציבה ועל שתי הרגליים, תוכלי לעזור להרבה יותר אנשים".

ואו! חשבתי לעצמי. איזו גאון הטבע הזה, איז חוכמה יש בחיים לכוון אותנו. אז אמנם היה לי קשה לקבל את זה שלא אמשיך עם המחזור שלי לשנה הבאה, אבל הדברים שקרו לי בשנה הזאת, האנשים שפגשתי, המאסטר ברייק שעשיתי, משמעות החיים שגיליתי – לא הייתי מקבלת את זה לעולם אם לא הייתי לוקחת פסק זמן.

ועכשיו? היום? אני נעמדת מול אותו השיעור. הרגל שלי עם דלקת קלה, אך מאותת לי לעצור, לנוח. לסמוך שהדברים יסתדרו רגע אחד גם בלעדיי, ושאני יכולה להרגיש בטוחה לשחרר רגע את כל העשייה שלי, בשביל לתת לעצמי מנוחה. זו יכולה להיות מנוחה יזומה של יום, או של כמה ימים שבהם תרתי משמע מרימה רגליים ועושה פשוט הכל בקצב קצת איטי יותר. מורידה עומסים ומתמקדת בהחלמה.

היום אני כבר יודעת בתוכי מניסיון שעברתי, שלעצור רגע בשביל להתמקד בהחלמה, ולא להמשיך בזרמי החיים כמו לפני, זאת הזדמנות לצמיחה ולריפוי מהשורש.

ואני מזמינה אתכם, כל אחת בשלב שבו היא נמצאת עם הנושא של הפרעות אכילה, או אכילה רגשית, לבדוק: איפה אני רצה ללא הפסקה? איפה אני לא מאפשרת לעצמי מנוחה? האם אני יכולה להתקדם בצורה מועילה יותר אם אנוח רגע באמת ואבחן איך נכון יותר להמשיך? כל אלו שאלות שהצילו אותי בזמנו ואיפשרו לי לסיים את הריפוי שלי ולא לסחוב את זה לעוד שנים רבות. זה שיעור ענק לחיים. הרבה פעמים אנחנו אוכלים מדי או צמים מרוב עומס. לחצים בחיים. אנשים בחיים שנמצאים שם ומוסיפים לנו עומס. Over  אחריות שלקחנו על עצמנו. לפעמים היכולת הזאת לדעת לשחרר, לסמוך שהכל ימשיך טוב גם אם רגע "ארים את הרגליים" – מביאה אותנו למקום חדש. דווקא העצירה, מולידה תנועה חדשה.

אז בנימה רגועה זו, אני מאחלת לכולנו סוף שבוע ושבוע טוב!

אם יש לכם שאלות אתם יכולים לכתוב לי בפרטי, יש קבוצות שאפשר להצטרף אליהן גם וירטואליות וגם פיזיות ולהתקדם חכם יותר. פשוט יותר. ביחד יותר.

הרבה כוחות חברים,

יש אור בקצה המנהרה!

אוהבת,

יוליה

 

תגובות

נויה13
08/06/18 14:38

איזו מדהימה, את כותבת דברים כל כך נכונים. צודקת הרבה פעמים גם הגוף חוטף מחלות כמו וירוס כי משהו זועק " אני צריכה מנוחה" אז הגוף חוטף את זה כדי שתתני לו באמת מנוחה. וחבל שקולטים את זה רק מתי שחולים, צודקת צריך לדעת מתי לעצור מתי לאפשר לעצמך זמן עם עצמך. החיים תמיד מלאים בעשייה אינסופית, וצריך לדעת גם לעצור ולפנות זמן לעצמך... מודה שקשה לי לעשות את זה , הלימודים מאוד אינטנסיביים, אנסה לקחת את המילים שלך ולפנות לעצמי זמן...:heart:

יוליה9
09/06/18 17:53

כל מה שכתבת כל כך נכון. אני בטוחה שתדעי איך להכניס את המנוחה קצת יותר לחייך. ולפעמים, זה באמת אומר, לומר לאנשים עד כאן. אני צריכה זמן לעצמי ואהיה זמינה שוב מחר :) ממש עשיתי את זה למשך יום שלם ומרגישה שאנשים אהבו אותי באותה המידה והאפילו העריכו עוד יותר שידעתי לתת לעצמי את הזמן לנוח. אז שלא נפחד מחוסר אהבה, מי שאוהב אותנו באמת יקבל אותנו בכל מצב ממש :) חיבוק מחזק לתקופה הזאת!

חלינקה-ש
10/06/18 13:33

מהממת. גישה בריאה!

יוליה9
11/06/18 15:21

תודה תמר שמחה מאוד שאהבת!

נויה13
10/06/18 21:18

תודה יקרה.. עדיין קשה לי למצוא זמן לעצמי:heart:

יוליה9
11/06/18 15:22

אני התחלתי בדברים קטנים. כל יום 3 דברים טובים בשבילי ולכתוב אותם. לאט לאט זה נכנס להרגל והתחלתי לפנות לעצמי יותר זמן. צעד קטן מוביל לשינוי גדול :heart:

נויה13
11/06/18 18:52

את צודקת.. אני פשוט לא עושה את זה.. כאילו שכחתי כבר מה אוהבת לעשות.. זה לא שבאמת לא יודעת מה אוהבת פשוט אני לא רגילה כבר לעשות משהו חוץ מלימודים.... ורגילה לישון הרבה, אז יוצא מצב שלא עושה משהו טוב למען עצמי.. וגם אין לי כל כך חשק לזה...

יוליה9
16/06/18 1:08

יש מישהי מהחברות הקרובות שיכולה להזכיר לך מה את אוהבת? או אהבת לעשות? ולגבי החשק זה מובן לגמרי...

נויה13
16/06/18 14:51

אני יודעת מה אוהבת לעשות.. פשוט מרוב לימודים אין לי זמן לשום דבר... רק שהבנתי לאחרונה שזאת החלטה. בימים האחרונים פיניתי לעצמי קצת זמן, והבנתי שלא צריכה יותר מדי זמן מספיק חצי שעה- שעה ביום שאני מאפשרת לעצמי לאוורר את הראש במשהו אחר חוץ מלימודים...

יוליה
יוליה
אני יוליה, אדם עוצמתי הרבה בזכות הפרעות האכילה שהיו לי. היום אני נשואה, אמא לשני ילדים, ואוהבת כל דבר שקשור לים ולבריאות...