מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

טרשת נפוצה וספורט

מאת LM. 23
10/06/18 20:55
1678 צפיות

צעירה בת 24. מורה לחינוך גופני, שחקנית ומאמנת כדורגל

עובדת גם כמאמנת כדורשת, חדר כושר ובקרוב עוד שתי תעודות, טניס ותזונת ספורטאים.

לפני כחצי שנה התחלתי להרגיש טשטוש בעין אחד, אחרי שני אשפוזים ובדיקת MRI, אובחנתי שיש לי M.S. לפני חודש וחצי התחלתי לקבל טיפול ב- Rebif.

לפני כשבועיים היה לי התקף שלישי תוך חצי שנה!! כן תוך חצי שנה. ונכנסתי למשבר אני לא רוצה סטירואידים יותר ולא רוצה להתאשפז!

קבלתי טיפול בבית ויורדת במינון כל יומיים.

אשמח לקבל כל עצה, עזרה איך להתמודד עם המחלה לאורך כל החיים והעבודה שלי שרוב הזמן אני נמצאת בשמש ובחום.

תגובות

sagitz
11/06/18 12:40

הי, נשמע באמת מאד קשה. הייתי מציעה כמה דברים. קודם כל, לגשת לרופא ולשאול למה רביף. זו תרופה של הדור הקודם, יש היום תרופות יותר חדשות עם אחוזי הצלחה יותר גבוהים במניעת התקפים. הן גם ניתנות בכדורים ולא בזריקות שזה יותר קל לנטילה. מה גם שאחרי שהתחלת טיפול כבר היה עוד התקף. סביר שהרופא חשב על זה ואולי יש סיבות רפואיות שזה לא מתאים לך. אבל הייתי שואלת בכל מקרה. דבר שני, בקשר לאורח חיים. הייתי מכניסה שינויים בתזונה. איזה בדיוק זה כבר תלוי במצב הבריאותי שלך, יש כמה דברים שמוכחים מחקרית כמועילים לחולי טרשת. הייתי הולכת לנטורופת או תזונאי אבל כזה שמכיר את המחלה. ספורט באופן כללי זה דבר שמאד עוזר למחלה, אבל את צודקת שלהיות הרבה בחום בשמש זו עלולה להיות בעיה לחלק מהחולים. צריך לחשוב ספציפית מה עושים עם זה. השאלה גם אם זו באמת הבעיה אצלך. כלומר האם באמת המצב שלך מחמיר בחום. אצל הרבה מטופלים כן (אבל למשל אצלי לא). מאחר וזה חלק משמעותי מהחיים שלך צריך לבדוק לעומק.