מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

ניטור רמת סוכר

שימוש בחיישן מסוג "ליברה"

מאת שמואל16
16/07/18 9:52
10044 צפיות

שלום, לפני מספר חודשים נוספה טכנולוגיה חדשה לסל הבריאות, לטובת חולי סוכרת סוג-1: חיישן מסוג "Freestyle Libre". הבשורה, כך נדמה, הייתה נהדרת - מי לא רוצה להחליף דקירות באצבעות ב"מדבקה" הכוללת חיישן וסנסור? לשמחתי, הסנסורים הראשונים היו מדוייקים (הראו סטיה בין 5 ל- 20 ביחס למדידה ישירה בדם. לצערי, הדיוק והאמינות של הסנסורים האחרונים (כ-6 סנסורים) התדרדרו מאוד, עד-כדי כך שבבקרים (לאחר צום) הסנסורים מראים ערכים הנמוכים בארבעים עד שישים מהקריאות בדם. במשך היום ההפרש יורד לבערך 30-40. לפיכך, אני נאלץ לבצע במקביל גם בדיקות מקבילות באצבעות, אך הדבר מתסכל מאוד. פניתי לחברת "גפן מדיקל", אולם חוץ מלתת לי זיכוי על שני סנסורים לא ניכר כי הם מתאמצים לפתור את הבעיה. משיחות עם שני אנשים נוספים שמשתמשים ב"ליברה" עולה שהם חווים בדיוק אותה תופעה - הסנסורים הראשונים מדוייקים יחסית, אבל לפתע חלה ירידה חדה באמינות. לא התרשמתי מנציגת החברה שהם מנסים לרדת לשורש הבעיה כדי לנסות לפתור את בעיית האי-אמינות, אלא ניסו לשכנע אותי שאני לא מודד בזמנים "נכונים", או ש"בדיוק רמת הסוכר משתנה ולוקח זמן להתייצבות...", ועוד תרוצים שונים. לכן, כל מי שאומר שה"תקלה" שתארתי "לא אופיינית", נדמה לי שהיא אפיינית בהחלט, אך יש רצון להעלים עין, כנראה מסיבות כלכליות (לא שלנו, של החברה שפיתחה את הטכנולוגיה).

תגובות

אני משתמש בליברה מזה שנתיים ולא חווה בעיות מיוחדות מלבד חיישן תקול פה ושם

דוד.גרון
31/08/19 17:45

אני משתמש זמן רב בליברה וחווה תופעה דןמה עם הפרשים שלפעמים גדולים מאלו המתןארים כאן . משיחות שערכתי עם משתמשים נוספים נתקלתי בתופעות דומות לרב . לא נראה לי שבארה"ב במשתמשים היו עוברים לסדר היון עם פערים כאלה גבוהים מן הראוי להפעיל "לחץ" על הנציגים בארץ שירדו לעןמק הבעיה . ידוע לי שיש מחקר שנעשה בחול לפני כשנתיים ומראה שהסטיות במכשיר קטנות ולא עולות על 15% לכל היותר . יש לחקור ןלבדוק למה זה לא המצב כעת בארץ ?

ציצו
26/10/19 9:07

משתמש חודשים במכשיר וסובל מאותם בעיות של חוסר דיוק מה הסטייה במקובלת במכשירים לבדיקה<