מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

טיפים להתמודדות בעונת הקיץ

כמוניבלוגיםטיפים להתמודדות בעונת הקיץטיפים להתמודדות בעונת הקיץ

כיצד נתמודד בעונת הקיץ החמה, עונת החתונות והחופש הגדול עם התזונה ועם גופינו?

16/07/18 14:39
1873 צפיות
טיפים להתמודדות בעונת הקיץ

אנחנו נמצאים בשיא עונת הקיץ. עונה שיש לה מספר משמעויות מבחינת השפעה על התזונה שלנו ודווקא בעונה הזו חשוב לנו להיראות הכי טוב.אז כיצד נשמור על עצמנו, נצליח לרדת במשקל ואפילו להיות מרוצים מעצמינו?

עונת החורף מאחורינו וזה אומר שעכשיו כבר אין לנו אפשרות להסתיר את הכפלים שלנו עם סריגים ומעילים למיניהם.

זה הזמן שבו אפשר לראות מה עבר עלינו בעונת החורף. מי שעבר תהליך של ירידה במשקל אולי גאה בעצמו, אבל גם אז יש כפלים וקימטוטים למינהם וכל אחד בטוח שכשהוא נכנס לים כל העיניים נישאות אליו. ומי שלא עבר תהליך קל וחומר...

בכל מקרה, לכולנו חשוב להיראות טוב ובמיוחד בקיץ ,ודווקא הקיץ הוא זמן בעייתי, הרבה חתונות, חופשות עם הילדים ומה לא? 

העולם מלא בפיתויים והאפשרויות אינסופיות וכל פעם אנחנו אומרים לעצמנו:" רק עוד חתיכת עוגה, רק עוד שוקולד, רק עוד צ'יפס קטן "... אבל זה בד"כ לא נגמר שם ומדובר בהתמודדות רצינית. התמודדות שדורשת מאיתנו להתארגן בהתאם.

אז איך באמת מתמודדים כשיש לנו חתונה היום ומחר ומחרתיים ובשבוע הבא אנחנו בחופשה משפחתית עם הילדים? לא נהנה ?מה, נגזר עלינו לסבול?

אני רוצה לבוא ולהרגיע אתכם שאפשר לאכול נכון ובכיף וגם להינות וזו לא קלישאה...

רשמתי עבורכם מספר טיפים שיסייעו לכם בהתמודדות בימי הקיץ:

1. בחתונה- העדיפו את מנת הדג ולא את הבשר המצופה במגוון בצקים.

לגבי הלחם- אפשר להסתדר בלי ואם לא, קחו לעצמיכם חתיכה קטנה, שימו בצד ואיכלו עם מעט סלטים.  המנה הבאה לטעמי מיותרת, אבל אם אתם לא בכיוון של לוותר עליה- העדיפו את הבשרים הרזים כגון: פרגית / חזה עוף/ עוף ולא את הסטייקים למיניהם. ואיך אפשר להתעלם מקינוח שנראה טעים אבל בד"כ מלא בקצפות שאח"כ אתם מצטערים שנגעתם בו? אם בכל זאת תשכחו מהצרבות שמגיעות אח"כ, איכלו כמה ביסים ממה שנראה לכם ותוכלו להסתפק בכך.    ותנחשו מה??? עברנו את החתונה בשלום. 2 מנות חלבון, מנת פחמימה אחת ומעט סוכר, תסכימו איתי שזה יכל להסתיים בהרבה יותר גרוע... ואם הצלחתם? שאפו, מגיע לכם להיות גאים בעצמיכם, כי זה לא מה שישבור לכם את הדיאטה...

2.בחופשות בבתי מלון- העדיפו לצרוך יותר ירקות וחלבונים כגון: ביצים, גבינות ,בשר ,דגים שגורמים לתחושת שובע גבוהה יותר ובכך מפחיתים את הצורך בנשנושים לאחר מכן.

3.ביציאות עם הילדים- התארגנו בהתאם וקחו אתכם הכל מבעוד מועד. כך לא תצטרכו לעצור בשלהי הדרך ולקנות מזון שלא יספק את צרכי הגוף שלכם.

4. בבית- מומלץ להרבות באכילת ירקות המכילים ויטמינים ומינרלים וסיבים תזונתיים אשר תורמים לתחושת השובע. מהפירות ניתן להכין ארטיקים בתוספת יוגורט ביו ולהקפיא ואם אתם פחות בקטע של להכין , ניתן לקנות גלידות סורבה וכך לאפשר לעצמינו להינות ובכיף.   אכלו ארוחות מסודרות: 3 ארוחות עיקריות ו2-3 ארוחות ביניים- כך תוכלו להימנע מנשנושים ותחשבו פחות על אוכל ברוב שעות היום.   הרבו בשתיית מים- לפחות 9 כוסות ליום, כך תוכלו להיות בטוחים יותר שתחושת הרעב שלכם היא אמיתית.

ואם בא לכם ללכת לים או לבריכה, שימו עליכם בגד ים ופשוט צאו מבלי לחשוב יותר מדיי, אף אחד לא מתעניין בכפלי הגוף שאתם רואים על עצמיכם ואם כן- זו בעיה שלהם בלבד. מה שנקרא:" שיקפצו" ואתם:" קפצו  למים ושיהיה קיץ נעים וקל".

יפעת אלנקרי, דיאטנית קלינית מטפלת באכילה רגשית, עודף משקל והפרעות אכילה בילדים ומבוגרים.

 

תגובות

חלינקה-ש
16/07/18 18:25

תודה יפעת יקרה! טיפים חשובים! קיץ מהנה:heart:

יפעת-אלנקרי
16/07/18 18:27

תודה