מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מחזור סדיר ותופעות גיל מעבר

כמוניבלוגיםמחזור סדיר ותופעות גיל מעברהדרדרות איטית באיכות הלילות

12/08/18 13:52
1253 צפיות

זה התחיל אי שם אחרי גיל 45. מדי פעם היו לילות מוזרים בהם נרדמתי מצוין אך כשקמתי לשרותים בלילה או התעוררתי מסיבה כזו או אחרת, לא הצלחתי לחזור לישון. הייתי מוצאת את עצמי מנסה במשך שעה ואף יותר להרדם פשוט ללא הצלחה. מרגישה את הלב הולם בחוזקה וערנות מוחלטת. ידעתי שאסור לי להתפתות ולקום באמצע הלילה ואחרי התעקשות מאד ממושכת הייתי נרדמת. אבל בבוקר וכל היום שאחרי היה סיוט. עייפות ועצבנות וחוסר אנרגיה. אבל שטויות, היי, פעם ב..   אז בלילה אחרי זה ישנים כרגיל והחיים חוזרים למסלול עד הפעם הבאה, אין לדעת מתי.

לפני כשנה בגיל 47 חשתי הדרדרות ועליה במינון הלילות האלה עד מצב של רצף. לילה אחרי לילה התופעה חוזרת על עצמה. קמה לשרותים, לא נרדמת שעה שעתיים, מתחילה את היום גמורה. אט אט התחיל להתווסף לו הדכדוך כי כמה אפשר לא לישון כמו שצריך. 

ואז נופל האסימון, זה קורה לי בלילות שלפני קבלת המחזור. איך שהמחזור מגיע, חוזרת לישון מצוין באמצע הלילה. אז שוב מתפשרים..לא נורא, כמה לילות בחודש ואחכ ישנים טוב.

אבל כמו בשיטת הסלמי המופלאה, זה התחיל לזלוג לעוד ועוד ימים והיום אחרי יותר משנה זה סיוט עלי אדמות. כל לילה כמעט זה קורה.

בשנה החולפת הלכתי לשלל מומחים, ניסיתי שיח אברהם, רמוטיב, דיקור, קראתי מאמרים לרוב ומחקרים בגוגל סקולר. מסתבר ששפר עליי גורלי, אני משתייכת לקבוצה של נשים שתוך כדי קבלת הוסת הסדיר סובלת מתופעות גיל מעבר. יש לי הכל מהכל, קצת יותר וקצת יותר: לילות פח זבל, גלי חום, דכדוך, עייפות, מחסור באנרגיה, עצבנות. 

מצאתי את הרופא נשים שמבין שזה אפשרי ורשם לי תחליפי הורמונים = פרוגילוטון. ליטפתי את הקופסה הרבה חודשים, מקוה להמנע, חוששת אבל הבנתי שאין לי ברירה כי החיים גהנום אחרי הלילות המפוצלים באופן קבוע. בינתיים אין קסמים ואני בשבוע השלישי של החפיסה בחלק שכולל גם פרוגסטרון ולא נראה לי שזה בכלל משתפר. התחלתי לקחת אחרי הביוץ כי אמרו לי שזה לא משנה ואכן המחזור שלי מתנהל כסדרו, מתעלם לחלוטין מהפרוגילוטון והלילות רק החמירו מהחודש הקודם. חוזרת לרופא נשים שלי השבוע לבחון פתרון חלופי לפרוגילוטון.

המשך יבוא..

תגובות

ארי
12/08/18 23:47

הי הורמונלית, לא יודעת אם זה מנחם אותך, אבל בסוף זה יסתדר, את תשלימי עם הלילות, תקראי ספר, תשמעי הרצאות ביו טיוב, יש הרבה נושאים מעניינים, אני לוקחת ליויאל, זה הורמון שעוזר לי לישון לפחות חלק מהלילה, אולי שינוי תזונה, ישנו הרב אלי אשרוב שמרפא דרך תזונה, אולי דרכו, תקווה היא שם המשחק, ויום אחד זה יקרה ואת תצאי מזה, אני פשוט השלמתי, למדתי להתמודד עם זה, מידי פעם אני מנסה עוד תקווה חדשה, מתגעגעת לעצמי לפני 30 שנה, בן זוגי שהוא החבר הכי טוב שלי אומר, הכי חשוב להתיידד עם השינוי.. בהצלחה במסע הנשי החדש

ארי
12/08/18 23:50

שמיעת ההרצאות אגב מתבצעת בלילה עם אוזניות, מוזיקה למדיטציה רדיו, שיחות לתוך הלילה וכו', חשוב להרגיע את המיינד, לא להכנס לפאניקה, לאמר לעצמך, שהשינה תגיע מתי שתגיע, אולי גם כדורי שינה, לי עזר קלונקס, למרות שזה חומר נוראי, שאסור לקחת אותו לאורך זמן, אבל הייתי נואשת, גם טיפול במים, הידרו תראפיה ממשפר את המצב, בקיצור ליבי איתך