מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מה נסגר איתי? זללנית עם תעודות

כמוניבלוגיםמה נסגר איתי? זללנית עם תעודותזללנית נורמטיבית? או שטיפה מעבר?

בחורה שחיצונית נורמלית, אבל בפנים חסרת שליטה עצמית.

21/08/18 21:18
1384 צפיות

טוב כמו כולכם, הגעתי לאתר הזה כי אני מבחינה שיש לי בעיית אכילה שחוזרת על עצמה במשך שנים רבות.אני לא מומחית, לא יודעת לאיזה קטגוריה זה שייך, אבל מה שכן- אני מרגישה שמשהו לא תקין בשגרת היום יום שלי.לסובבים אותי, זה לא נראה לעין..נראת בחורה נורמטיבית ורגילה,חיילת משוחררת, עובדת , לומדת ,יש בן זוג וחיצונית הכל נראה נורמלי.אני 1.65 ומשקלי נע בין 65-80 בתדירות גבוהה מאוד ובלתי נשלטת.מאז ומתמיד היה חשוב לי המראה החיצוני שלי, אמא שלי תמיד הייתה שם לצידי ורצתה לטובתי.היא תמיד ידעה כמה נושא בעיית המשקל מפריע לי, עוד מגילאי בית ספר היסודי ולכן הייתה מעודדת אותי לרדת במשקל.היו תקופות שהייתי מצליחה להרזות מאוד יפה - בימים אלו הייתי המאושרת באדם.אבל כמה קל היה לי להרוס? תופעת ההשמנה הייתה משפיעה לי על הביטחון העצמי, הייתי מעדיפה לבלות את זמני בבית, לא להיראות מול אנשים, ולהסתגר בחדר וכמובן לאכול.כמה לגיטימי זה נשמע לנערה מתבגרת?פה הקאצ':בגיל 13 התחלתי לאכול בהיחבא.. אני משערת כי תמיד באירועים משפחתיים או בכללי בבית היו מעירים לי על כל דבר קטן שנכנס לי לפה.אני זוכרת שהייתי אוכלת מעדנים וזורקת מהחלון, חטיפים מחביאה בפח וכו'.תמיד שהיו שואלים אם אכלתי, והיו מתחקרים לא מעט- הייתי מכחישה בפחד רב.ראוי לציין, שהיום אני בת 21 וההתקפי זלילה עדין מלווים אותי ואף מחמירים. אני מגיעה לסיטואציות בלתי נשלטות, של לקום בבוקר ולפני צחצוח השיניים לאכול ללא הכרה ( כמובן שאין אף אחד בבית).יכולה לסיים חפיסות שוקולד שלמות, חטיפים, וכמובן בשילוב עם ארוחת צהריים מפנקת.ההתקפים האלה יכולים להיות בבוקר, אחרי העבודה או בכל זמן נתון שמשפחתי לא בבית.יש לי נטייה לעשות זאת גם בהיחבא כאשר הם בחדר/במרפסת/במקלחת וכו'.עוד דבר שהבחנתי בו- הדפוסי אכילה מתחלקים לי ל2 תקופות.תקופות בהם אני מצליחה לרדת במשקל- הימים שאני נחשבת בשיא שלי,במצב רוח, בהתנהגות, אני כל כך שמחה וחדורת מוטיבציה. מתעסקת במשך כל היום במשקל שלי,ובתזונה, ובטוטאל, כמעט ולא אוכלת. לצערי ימים טובים נגמרים מהר, כמובן שאני חורגת בסופו של דבר (לאחר ירידה יפה של 4/5 קילו) ועולה אותם במהירות הבזק.ומפה אני נכנסת לתקופה העצובה שלי, חוסר מצב רוח, התקפים בלתי נשלטים שאני כל כך מתביישת בהם, משמינה, נכנסת לאינטרנט לקרוא טיפים איך להרזות, להתמלא במוטיבציה ולאחר רבע שעה עוד התקף, ומשמינה עוד ועוד.אני כל כך מתוסכלת מהמצב שלי, אם כל כך אכפת לי מהמראה החיצוני שלי, למה אני לא יכולה לעשות דיאטה כמו בחורה נורמלית?מאיפה להתחיל?זה כל כך חשוב לי, לא רק בגלל המראה החיצוני , הגוף שלי משפיע לי על השמחת חיים, ההתנהגות, הביטחון העצמי.

בא לי להרזות, להפסיק עם התקפי זלילה, לשלוט בעצמי.

איך מתחילים?

 

תגובות

נויה13
21/08/18 22:39

דניאל יקרה, ממש יכולתי להרגיש את התסכול שלך מהמילים.. איך מתחילים? מבקשים עזרה. זה לא יעלם מעצמו. את סובלת מזה וקשה עד בלתי אפשרי לצאת מהפרעת אכילה לבד. צעד ראשון ללכת לדיאטנית, אח"כ לבדוק אולי יש מקום שיש בו טיפול יותר מכיל ועוזר או ללכת לטיפול פרטי... לא משנה באיזו דרך תבחרי, מה שחשוב שילווה אותך איש מקצוע שידע לעזור לך לצאת מזה.. בנוסף חושבת שקבוצת תמיכה של בנות שמתמודדות כמוך הייתה מאוד עוזרת ההתחלה תמיד קשה, אבל יש אור בקצה המנהרה... :heart:

הי יקרה שלי! חייבת להגיד שנורא הזדהיתי עם הדבקיל שכתבת . מאיפה מתחילים? פונים לטיפול. מבטיחה לך שמשם זה ילך וישתפר

אנונימית85
22/08/18 17:26

יכולה גם להזדהות עם התקפי אכילה המטורפים האלו בלי שאפחד רואה( רק שאצלי מלווה בנסיונות להוציא)..כנראה שצריך לבקש עזרה מבחוץ, עם כמה שזה לא נעים להודות בזה בפני המשפחה, במיוחד כשיש הערות. אבל תחשבי על עצמך , ועל חיים שלווים ורגועים יותר שיכולים להיות לך, דמייני שבעתיד יהיה לך הרבה יותר טוב והפחד והחשש הזה ירדו ברגע שתתחילי תהליך למקום בריא וטוב ותתחילי לראות שיפור..( כמובן שזה תהליך אבל בסופו של דבר יהיה יותר טוב )..