מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

בני משפחה מטפלים Caregivers

Caregivers - לקראת החגים

27/08/18 16:53
3731 צפיות
חגים בסימן של גם וגם

בני משפחה מטפלים יקרים.

הטיפול בחולה, יקירנו, הוא תהליך של ריצה למרחקים ארוכים או קצרים ובמובן הזה המשפחה וגם החברים הם צוות. צוות שבו לכל אחד יש תפקיד. צוות שבניהול נכון תומך הן באדם החולה והן ביתר חבריו. כך בעצם, הטיפול יכול להפוך להזדמנות להעמקת הקשרים המשפחתיים.

עבור מטפלים רבים עונת החגים עלולה לעורר מתחים ותסכול בשל היותה שואבת אנרגיה רבה ויקרה ולא מהווה מה שדמיינו לעצמנו כ"תקופת חגים" טיפוסית המאפשרת מנוחה, רגיעה ובילוי נעים בחיק המשפחה. למרות הקושי הזה- וגם הקושי ביצירת לכידות משפחתית- קרבה ועשייה משותפת, הכנת תכנית מבעוד מועד וחשיבה מקדימה על הדרכים ליצירת משמעות יחד, יכולה לעזור להפיג לחץ ולהפוך את ימי החג לנעימים.

לפניכם, כמה המלצות שליקטתי לטובת חגים שמחים ורגעים משפחתיים משמעותיים. חלק מההמלצות לקוחות ממפת הדרכים לבן המשפחה המטפל של ארגון Caregivers Israel וחלק מספרה המופלא של תמר דשבסקי- "אור בשכחה".

רוב המפגשים הצפויים לגם בחג הינם בתוך הבית. אפשר לשבת לפטפט יחד בסלון או במטבח או להשתמש במרחב הבית לפעילות. שתפו את כלל בני המשפחה בפעילות כשותפים טבעיים.

טיפ: נסו שלא לראות בחוסר תקשורת או דיבור- מחסום. נהפוכו, פעילויות רבות ללא מילים יכולות להוות גשר לתקשורת נעימה.

 איך ניתן לייצר תחושה נעימה בבית?

©      דאגו שיהיו פרחים בבית. פרחים מייצרים תחושת חגיגיות ומפיצים בבית צבעים וריח נעים.

©      תאפו עוגיות יחד, או לחם, או כל דבר שיפיץ ריח טוב בבית. אפייה, כמו גם פרחים ודברים נוספים, מגרים את החושים ולא ממש בכוונה ממלאים את הגוף שלנו בתחושה טובה.

©      תתאפרו, תעשו תסרוקות, תמרחו לק. שימו כובעים מצחיקים ובגדים לא שגרתיים.

©      התבוננו יחד באלבומי תמונות. תעודדו את הסובבים לספר את הסיפורים שמאחורי התמונות

©      קראו יחד בדיחות מצחיקות, כתבה מעניינת, סיפור כייפי ומה שנהוג לקרוא בבית.

©      שחקו יחד במשחקי חשיבה, טריוויה, משחקי מילים, מלאו תשבצים וחידונים.

©      אם אין בעל חיים בבית, נסו להביא אחד למפגש. בעלי החיים מושכים תשומת לב ולעיתים יכולים לרכך סיטואציות חברתיות.

©      שבו ופטפטו קצת. כולם יחד או בהרכבים מצומצמים. שתפו את בני המשפחה בקושי שלכם, בדילמות, אם בהקשר של הטיפול בבן המשפחה ואם בנושאים אחרים.

©      תנו חיבוק. שבו ורק הקשיבו או פשוט תבהו יחד בחלון, במסך הטלויזיה, באחרים. היו נוכחים בסיטואציה גם אם יש בה שתיקה מביכה. לעיתים זה חזק יותר מכל פעילות משותפת או משחק.

היו נחמדים לעצמכם. לא תמיד התכנית מצליחה ואתם עלולים למצוא את עצמכם מתמודדים שוב עם רגשות כמו עצבות, ייאוש או כעס. רגשות אלו הם טבעיים.  חשוב לתת לעצמכם ולאחרים את הזמן לקבל את השינויים המתרחשים במשפחה.

 שנהיה בריאים ושיעברו עלינו חגים שמחים- שלומית

תגובות

barak2017
28/08/18 11:48

חמודה, פוסט חמוד מאוד, ערכי, איכותי ונאמץ אותו. אהבתי מאוד את התמונה של הארנבון החמוד שמסתיר את הפרח שהארנב ממולו עומד לקבל. חג שמח. שותף

אהלן ברק. משמח אותי שאהבת. התמונה לקוחה מתוך איורי הספר "נחש כמה אני אוהב אותך", ספר האהוב עליי מאוד- עוד משהו שאפשר ליהנות ממנו יחד בתקופת החגים:smile:

חלינקה-ש
29/08/18 9:59

מהמם! תודה :)

תודה תמר :-) חגים שמחים :heart:

שלומית שדמון-אזרד
שלומית שדמון-אזרד
אנתרופולוגית רפואית מנהלת מערך התמיכה בארגון הישראלי לבני משפחה מטפלים בישראל CareGivers Israel שותפה לכתיבת מחקר (מא...