מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

הדיכאון והחרדה שלי

כמוניבלוגיםהדיכאון והחרדה שליכמה סיבות למה לחיות למרות הדיכאון

הדיכאון חזק, הכל שחור מסביב, אני בטח לעולם לא אצא מזה, האם יש סיכוי להתרפא מזה? מאמר דעה מניסיון אישי

מאת ליאל
06/12/18 7:48
5692 צפיות

שלום לקוראים היקרים,

דיכאון, זו מילה גדולה. אני לא רואה אור בקצה המנהרה, ואם אני רואה כנראה זה איזה טמבל עם פנס. אני לא רואה איך אני יוצא מהלופ הקבוע הזה של הדיכאון, מה יכול לעזור לי? יותר קל לי להתייאש, להיכנס מתחת לשמיכה ולחכות שהמוות יבקר אותי שם. נמאס לי, מוכרים לי פתרונות בשקל, מה אני עושה?

זהו מאמר דעה שבו אני משתף את הדרכים שבהם אני הצלחתי להתמודד פעמים רבות עם הדיכאון העז. אני לא קוסם ואין לי פתרונות קלים של בין רגע. 

אז אלו דברים עזרו לי להתמודד עם הדיכאון שלי? 

1. פיתרון "קסם": *כדורים פסיכיאטרים* - הייתי צריך לכתוב אותו כפיתרון אחרון. בגלל שזה תהליך מסובך ומלא בסטיגמות על מי שנוטל תרופות פסיכיאטריות, וקשה להגיע להחלטה של זהו אני לוקח תרופות, בנוסף, לפעמים ישנן תופעות לוואי.

הרבה סוברים שכדורים פסיכיאטרים לא באמת עוזרים, לאחר שבוצעו הרבה ניסיונות להתאים כדורים למטופל מסויים ובמספר הכדורים שהוא לקח זה לא עוזר אז הוא מתייאש "ומבין" שהכדורים לא עוזרים, יש מקרים שבהם כדורים לא עוזרים אבל זה לעיתים רחוקות, תהיה אופטימי וזה לא יהיה במקרה שלך.

הוכחה שכדורים יכולים לעזור: מקרה שלי אישי. אני כבר כמה שנים טובות נמצא בעולם הפסיכיאטרי, ניסיתי המון כדורים מכל מיני סוגים: עברתי על חלקים נרחבים של משפחת ה ssri וה snri ואנטי פסיכוטיים שלפעמים גם נותנים לדיכאון, ושום דבר לא עזר לי, הפסיכיאטרים התייאשו וגם אני, אבל כל כך סבלתי שהייתי חייב פיתרון, אז באתי לפסיכיאטר ואמרתי לו שהיה כדור בעבר שעזר לי קצת, אולי ננסה אותו שוב פעם? הוא ענה מתוך חוסר תקווה בסדר, ונתן לי מרשם לציפרלקס, לאחר כמה ימים פתאום התחלתי להרגיש טוב והמצב השתפר פלאים, נודה באמת יש עליות וירידות כמו לכולם, אבל המצב הכללי היה מצויין. אל תתייאשו, יכול להיות שבדיוק ברגע שהתייאשתם זה הרגע שבו הייתם הכי מצליחים.

2. פיתרון פסיכולוגי: לפעמים הדיכאון שלנו נובע מדפוסי חשיבה שגויים, המוח שלנו לאחר שחווה טראומות קשות בחיים נוטה לחשוב בהרבה סיטואציות בחיים ישר מחשבות אוטומטיות שליליות, לדוגמא: אם פיספסתי את האוטובוס, ישר אני אחשוב שהכל באמתי ואני גרוע ולא יודע לתכנן את הלו"ז שלי, מבלי לחשוב שאולי לא היו נוסעים בתחנות שהיו לפני התחנה שלי ולכן האוטובוס לא עצר בתחנות הקודמות וככה הוא הגיע מהר יותר, אז בעצם מה שאני מציע זה, זה טיפול פסיכולוגי אמיתי ומעמיק (לכל אחד מתאים סגנון אחר של טיפול, לכן כדאי לברר על הסוגים השונים), בעצם ישנן שיטות פסיכולוגיות שבהם נכנסים עמוק למחשבה האוטומטית השלילית בוחנים אותה ועוזרים לך לראות את המציאות בסיפור, מכיוון שהמחשבה היא אוטומטית אז אנחנו לא באמת רואים את המציאות בשטח וכאשר אנחנו נתחיל לאט לאט בעזרת איש מקצוע לראות שהמציאות אחרת לגמרי ונתרגל את זה בשטח, ונחרוש על זה, לאט לאט דברים ישתנו ונתחיל להאמין באמת ולראות את הסיפור על כל צדדיו כאשר הצד החיובי יותר ישלוט. אני יודע שהדבר שאנחנו הכי רוצים להגיד עכשיו זה, לי זה לא יעזור, תנסו תקופה ותראו האם זה באמת מתאים לנו.

3. תחביבים: הרבה פעמים הדיכאון שלנו נובע מכך שאנחנו עושים רק דברים שחייבים ולא דברים שאנחנו אוהבים, לדוגמא: אני הולך לעבודה כי חייב, אני חוזר הביתה כי יש לי ילדים בבית, וכדו'... היום שלי בנוי מהמשפט "אני חייב, אני חייב, לכן אני עושה את זה". תעצור שנייה! ברור שאם הנפש שלך לא ניזנת מדברים שהיא זקוקה להם היא תדעך ותכנס לדיכאון כי אין משהו בסיסי בחיים שיחיה אותה, שיתן בה תחושה, שיעורר אותה, שיאתגר אותה, אנחנו עובדים על אוטומט כי זה יותר "קל" לנו לתפקד ככה ולא לחשוב מה אנחנו באמת צריכים, אז חשוב לי להגיד: אני לא אומר לך תעזוב את העבודה, או אל תחזור לילדים בבית, אני אומר תאזן, תעשה גם וגם, אל תיתן לחיי היום יום שלך לסחות ממך כל טיפת אנרגיה, תן לנפש שלך לאכול, ומה שהיא צריכה לאכול זה, דברים שעושים לך טוב, אל תשכח לממש את התחביבים שלך, תצא פעם בשבוע לסרט או למסעדה טובה, תקבע לך שעה ויום שבהם אתה יוצא לבילוי קבוע פעם בשבוע, זה יכניס בך קצת תקווה כשגם יהיה לך קשה בעבודה אתה תדע שהנה נאמר יגיע יום חמישי ואתה יוצא נטו לשקט ולזמן שלך לבילוי שאתה הכי אוהב, זה ירגיע אותך. אפשר לחשוב על דברים קטנים יותר גם, על סרט בטלוויזיה עם פופקורן וממתקים, וכדו'. אם אתה אוהב לצייר, לכתוב, לקרוא, ומה לא, תיתן גם לזה זמן, אפילו תפנק את עצמך באיזה תכשיט חדש, תתפרע זה מגיע לך. אל תישכח מעצמך, אי אפשר לעבוד על הנפש, כמו שהגוף זקוק לאוכל והוא תלוי בו, ככה גם הנפש.

לסיכום, אני דיברתי פה על 3 נושאים שאני רואה בהם כחשובים מאוד, כמובן שישנם עוד הרבה נושאים שיכולים לעזור, אבל אני שמתי דגש דווקא על הנושאים האלה, כי הם יותר נוגעים בי ויש לי ניסיון איתם, חשוב מאוד לזכור לא להתייאש, כי יש הרבה דרכים להתמודד ואף לפתור את הדיכאון הארור הזה, אני נתתי 3 נושאים שיכולים לעזור מאוד להתמודד ויתכן שגם לצאת מהדיכאון ואני בטוח שיש עוד הרבה נושאים שיכולים לעזור, אני הייתי ממליץ להתחיל בטיפול פסיכולוגי מעמיק שיתן לך את התמונה הכוללת של איך החיים שלך מתנהלים, וככה תוכל לראות איפה אתה חלש יותר , איפה אתה חזק ואיפה ניתן לשפר ויכול מאוד להיות שאתה תמצא את הפיתרונות במקומות יותר טובים שימנעו ממך לעלות בשלבים, תנסה לעבוד על זה ולעזור לעצמך, הפיתרון בידיים שלך, השאלה אם תתאמץ.

אני שמח לשתף אתכם בידע מהניסיון שלי, בריאות הגוף והנפש לכולם!

תודה למי שהגיע עד לפה.

 

תגובות

ליאל
ליאל
היי, עוד שנייה אני בן 25 בדצמבר אני אוהב את החיים למרות העליות והירידות התחביבים שלי זה: לשבת בברים שקטים לרוב, עם ...