מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

טיפול במוגבלי תנועה

כמוניבלוגיםטיפול במוגבלי תנועהאיך לטפל בבן משפחה עם שיתוק ברגליים?

טיפול בבן משפחה עם שיתוק ברגליים יכול להיות משימה מורכבת.

מאת smedic
20/01/19 9:51
2791 צפיות
איך לטפל בבן משפחה עם שיתוק ברגליים?

טיפול בבן משפחה עם שיתוק ברגליים יכול להיות משימה מורכבת. בראש ובראשונה, חשוב להתאים את אופי הטיפול לסוג הבעיה. לא כל מי שמשותק ברגליים סובל מאותה בעיה וקיימים גם הבדלים בין רמות השיתוק הקיימות. אם רוצים להפיק ערך אמיתי מהטיפול ואולי לעזור למשותק להתקדם הלאה בתהליך ההחלמה, צריך להתאים עבורו את הפתרונות הרלוונטיים. בשביל זה אפשר להתייעץ עם רופא המשפחה או לערב אנשי מקצוע אחרים ולקבל מהם המלצות.

שנית, במסגרת טיפול בבן משפחה עם שיתוק ברגליים רצוי להבחין בין טיפול פיזי ונפשי. את ההיבט של טיפול נפשי רצוי להשאיר לאנשי מקצוע מוסמכים כגון פסיכולוגים. לעומת זאת, הטיפול הפיזי צריך להיות קונקרטי ובטיחותי. למזלם של המטופלים ובני המשפחה, כיום קיימים פתרונות ביתיים רבים שיכולים לסייע לטיפול בבן משפחה עם שיתוק ברגליים בדרגות חומרה שונות.

התאמת הבית לצרכי המטופל

הדרך הכי טובה לטפל בבן משפחה עם שיתוק ברגליים היא להעמיד לרשותו אביזרי עזר. אביזרים אלו יכולים לשמש את בן המשפחה בתוך ומחוץ לבית, כל עוד הם מותאמים למצבו הרפואי. את זה למשל משיגים בעזרת כסא גלגלים עולה מדרגות ומעלונים שמותקנים בחדרי מדרגות. בעזרת כיסאות גלגלים ניתן להקל על הניידות של בני משפחה עם שיתוק ברגליים, להבטיח עבורם מידה מסוימת של עצמאות וגם להקל על הסביבה הקרובה.

עוד דרך להתאים את הבית לצרכי המטופל דורשת שיפוץ ועבודה הנדסית. בהקשר הזה צריך לבחון את הצרכים של המטופל מבחינת המעברים בין החדרים, רוחב הדלתות, הגישה לתאי שירותים ומטבח או המקום הפנוי בסלון. במסגרת התאמת הבית ייתכן ויתעורר צורך בהוצאה כספית לא מבוטלת, אך זו כמובן שווה את ההשקעה.

הטיפול בבן משפחה עם שיתוק ברגליים כולל מעורבות צמודה כאשר הוא ער וישן. מטבע הדברים, טיפול כזה כרוך בהשקעת משאבים רגשיים ובעומס פיזי. מלבד כל האמור לעיל, חשוב מאוד לשמור על סבלנות ולא להתבייש לחלוק משימות עם אנשים נוספים. כך כולם מרגישים טוב יותר ותהליך הטיפול הופך לחלק אינטגרלי מהשגרה.

תגובות