מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

לקיחת כורכומין

חיזוק המערכת החיסונית

מאת chan48
14/05/19 18:17
1745 צפיות

אני חדשה כאן, כתבתי את שאלתי גם בבלוג, לא יודעת אם זה "תפס".   אני נוטלת כמוסת כורכומין כבר שבעה חודשים, מרגע היוודע סרטן השד שלי. קיבלתי 17 טיפולי כימו רצופים במשך כל שבוע, לא היה צורך בניתוח להסרת הגידולים, כי גם הכימו וגם ההרצפטין והפרז'טה העלימו את הגושים גם בנודוליים בריאות.  עכשיו אני רק בטיפולי הרצפטין ופרז'טה פעם בשלושה שבועות, מלפני חודשיים.  ראיתי באיזה פורום שנטילת כורכומין שיש בו ריכוז של מדלל דם , ביחד עם מיקרופירין שאני נוטלת כבר עשר שנים שהוא גם לדילול דם  - לא מומלץ כלל וכלל.  האם אונקולוג מומחה או כירורג סרטן שד  יכול לייעץ לי כאן באם להמשיך לקחת את הכורכומין??  בתודה מראש, והמשך שבוע טוב.

תגובות

חלינקה-ש
21/05/19 11:27

שלום חן יקרה, יש לכתוב את שאלתך בדף השיחות של הקהילה, הנה הקישור הישיר:

הי, השאלה איזה סוג של תוסף את לוקחת מבחינת מינון / ריכוז של חומר פעיל. מינונים גבוהים של כורכומין בשילוב עם אספירין עלולים לגרום לדימום. אם בחצי שנה שאת לוקחת לא קרו אירועים כאלה, סביר להניח שהשילוב הוא בטוח. במידה ויתוכנן ניתוח בשלב כלשהו, עדיף להפסיק. באופן כללי אין מחקרים רבים על שילוב של תוספי תזונה עם תרופות אונקולוגיות ולא אונקולוגיות (מהסיבה השפוטה שרוב המחקרים לא מאפשרים את השילוב), לכן רוב ה"איסורים" לא מתבססים על מידע שנבדק באופן מבוקר. ממליצה לך להתייעץ באופן יותר פרטני (עם הקופסה שעליה רשומים הפרטים של התוסף) עם רופא שיש לו גם הכשרה בפרואה משלימה (תבדקי אם יש במכון האונקולוגי שבו את מטופלת או במכון אחר), מאמינה שהניסיון של רופא כזה רב יותר מאונקולוג קונבנציונלי שלא רואה הרבה מטופלים שנוטלים תוספים כאלה (או לפחות לא יודע שהוא רואה, כי רוב המטופלים לא מדווחים על זה)/ תרגישי טוב!

chan48
22/05/19 7:57

תודה רבה, רבה!! במכון האונקולוגי... הם לא נותנים עצות בקשר לתוספי מזון. הדבר היחידי שאמרו לי הוא להפסיק לקחת את ההורמון "אקטיבל" בזמן הטיפולים, וגם זאת באיחור רב, כי שכחתי לציין בהתחלה... שאני נוטלת אקטיבל כבר כעשרים שנים. הכורכומין שאני לקחתי במשך החודשים האחרונים הוא כורכומין אפקט בכמוסות..- תמצית כורכומין מרוכזת בטכנולוגיה חדשנית שמייצרת-משווקת חברת " ברא". אם בכל זאת תוכלי לבדוק עבורי ( בגוגל למשל...) אודה לך מאד, מאד!!!

אני באמת לא מספיק מבינה בזה כדי לייעץ לך על בסיס משהו מדעי (אני אונקולוגית קונבנציונלית ואין לי מספיק הבנה ברפואה משלימה). ולא התכוונתי שתתייעצי עם אונקולוג שלך אלא עם רופא ביחידה לרפואה משלימה (יש כאלה ברוב בתי החולים הגדולים אם לא במכון שבו את מטופלת)

chan48
23/05/19 8:20

תודה, כשהשבתי לך, התכוונתי ששאלתי במכון בו אני מטופלת, לא שאלתי את האונקולוגית שלי:-) ביום שלישי הקרוב אני שוב שם ואברר עם מי אני יכולה להתייעץ ( למרות שקיבלתי כבר כמה תשובות השבוע, גם מרוקחת מבית המרקחת שור טבצ'ניק ) אני מטופלת בבית חולים "אסותא" רמת החייל., אצל ד"ר חנה לוטן. המשך יום טוב ושוב: תודה על המענה המהיר.