מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

הילדה הזו/ היא אני

הבקשה שלי לשנה החדשה

21/09/19 22:40
2576 צפיות
שנה טובה ומתוקה

הבקשה שלי לשנה החדשה..

מחלה כרונית מזמנת המון התמודדויות גם בתחום הפיזי המובן מאליו אבל גם במובן הנפשי.

ההתמודדות התכופה מול גופים בעלי בירוקרטיה סבוכה שכאילו נועדה להקשות את החיים, ביקורים תכופים בבתי חולים ומוסדות רפואיים, אישפוזים וכאב פיזי, כל אלו נוטים להחליש את יכולת ההכלה הנפשית ביחוד כאשר המחלה קשה יותר או בעלת תסמינים עזים יותר.

מחלה כרונית טומנת בחובה התמודדות אישית אבל גם המון אתגרים זוגיים משפחתיים וחברתיים- קשה לנהל מערכת יחסים רציפה ושמחה כאשר חווים תסכול מתמשך, קושי בהתנהלות פיזית, עייפות וכאבים יומיומים.

כתוצאה מהנ"ל חווה החולה תחושות בדידות קשות גם אם יש לו משפחה וסביבה חברתית המשתדלת בכל מאודה להיות תומכת ולכל דבר קטן יש משמעות גדולה ביותר; כל הפסד של מפגש משפחתי, כל קושי בכניסה לתיאטרון ולפעמים גם חוסר הבנה קטן גדלים למימדים מפלצתיים.

מכיוון שאני מנוסה במחלות כרוניות לאורך השנים בחרתי להוות משענת ככל יכולתי לאחרים החולקים איתי תחושות דומות וכך אני יכולה לשפר את מצב הרוח של שותפיי למחלה ועל הדרך לקבל תחושת ערך עצמי וסיפוק.

אני משתדלת להביט בעיניים חומלות בשותפיי למסע, לחלוק להם מהידע ומנסיוני הענפים, לשמח אותם ככל יכולתי, לספר להם על הדרך שבה אני מתמודדת ומה שובר אותי ובעיקר לתת להם תחושה של שותפות דרך והבנה שיכולים להיות כ"כ חסרים במצבי מחלה כרונית.

מאחר ואני למודת מחלות כרוניות וכשותפיי, גם אני סובלת מתיסכול וחוסר סבלנות גורף במיוחד במצבים בהם גופי אינו עומד בכאב. פעמים רבות אני מוותרת על דברים אותם הייתי רוצה לעשות בגלל עייפות קשה, קושי, כאבים או רצף מחלות פשוטות אך תלותיות שמסרבות לעזוב את גופי החם המשמש להן כבית.

אם יכולתי לבקש לי דבר אחד לשנה החדשה הרי שזוהי הסבלנות! הקוסמת הזאת שתהפוך את ההמתנה לנסבלת, את הרוגז למוזיקה (כינור מעיק אבל מוזיקה) ואת מורת הרוח על הבירוקרטיה המעיקה למוטיבציה לנצח את המערכת.

סבלנות להכיל את חוסר ההבנה של הסביבה לקשיים שלי, העיניים המזלזלות כשאני מציגה תעודת נכה וגם את התסכול האישי שלי על כך שנמנעים ממני כ"כ הרבה דברים בשל המורכבות.

לקבל את עצמך כפי שאת (או כפי שאני) היא מתנה נפלאה לשנה חדשה ואולי השלווה שהקבלה הזאת נושאת בחובה תאפשר לי גם את הסבלנות אליה אני כמהה.

שנה טובה של שפע דברים טובים ומשמחים, סבלנות והכלה.                                       

ורד

 

תגובות

לימורי-1979
22/09/19 12:50

סבלנות זה אתגר! שנה טובה לך ורד :)

ורד-שיראזי
22/09/19 17:26

אין לי כל ספק שאת צודקת לימור, שנה טובה :)

מירירוני1
25/09/19 10:18

שנה טובה מאחלת לך שנה עם עוצמה שקט ושמחה בלב . תודה על השיתוף

ורד-שיראזי
25/09/19 11:48

תודה רבה מירי, מאחלת לך את אותם דברים נפלאים בהם ברכת אותי

ורד שיראזי
ורד שיראזי
חולת לב מילדות, חולת פיברומיאלגיה ומושתלת לב כ4 שנים. מורה בנשמתי ועסוקה בלעשות טוב בעולם.