מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מבריאנית מטרשת נפוצה

זמן חשבון נפש

06/10/19 8:39
1520 צפיות
מבקשת סליחה

לכבוד יום הכיפורים...אני יודעת שעל פי היהדות יש לבקש סליחה בעניינים שבין אדם למקום ובעניינים שבין אדם לחברו, אבל מה עם העניינים שבין אדם לעצמו ובין אישה לעצמה?והרי מכאן הכל מתחיל.

אז הרי אני מבקשת סליחה.אני מבקשת סליחה מהגוף שלי שבמשך שנים ארוכות לא הקשבתי לך. מה זה לא הקשבתי? בגדול. לא היית בכלל חלק מהשיקולים שלי בעולם הזה. האכלתי אותך בזבל, בכל דבר שבא ליד, העיקר שיהיה קל להשגה ומשביע וכמה שיותר מהר, כי אני צריכה להתפנות לדברים החשובים באמת. לא טרחתי להניע ולהזיז אותך, התנהגתי אליך בהיסח הדעת, כמובן מאליו, הופתעתי ונעלבתי כשלא תפקדת כמו שצריך.ועוד הוספתי חטא על פשע, וכשלא מילאת אחר הציפיות שלי, בזמן מחלה, סתמתי את פיך הזועק - בכדורים ובמשחות.ואני מודה לך, מודה לך שלא הפסקת לזעוק ולנסות להעיר אותי.מנזלת, לדלקת עיניים ודלקת גרון, עייפות, עצירות, כאבי ראש וכאבי גב ובעיות עור ועד שלא יכולת יותר ואני זכיתי באבחון של מחלה חשוכת מרפא.הקריאות העדינות שלך לא הספיקו, והייתי צריכה לקבל את האגרוף ישר לפנים. תודה לך על כך, כי אז התחלתי סוף סוף להקשיב.

אני מבקשת סליחה מהלב והראש שלי, כי גם לכם לא הקשבתי. גם אתכם האכלתי בכל זבל אפשרי. צרכתי תכנים שהעציבו והלחיצו אותי מאנשים, מהתקשורת וברשתות החברתיות. לקחתי כל דבר באופן אישי, חשבתי מחשבות שליליות והאמנתי בהן. אחזתי בכל כוחי בכל מיני אמונות שלא היו שלי ולא טרחתי לבדוק האם הן נכונות עבורי.איפשרתי לעצמי להיות חרדה ולחוצה עם מעט מאוד שמחה ושלווה. חשבתי שזו דרכו של עולם ואלה הם החיים.

ואני גם סולחת. סולחת לעצמי על הדרכים הארוכות שבחרתי בהן, על שאטמתי את אזני וליבי בפני עצמי וגרמתי לי צער וכאב. על התמימות, על אי ההבנה שביני לביני, על היהירות, על הפחדים והאמונות, על הריצה לשום מקום.

ומאז שאני מקשיבה לכם, גוף ורגש, החיים שלי שינו כיוון. אני כבר לא חשוכת מרפא 

תגובות

נושא חשוב מאוד. אני גם מאמין שיש קשר בין היחס לעצמי והיחס לאחרים. מי שדואג לעצמו ולא מזניח יהיה סבלני, בריא, אמפתי ונינוח יותר גם לבריות. כל מי שרוצה להיות אדם טוב יותר, חייב לדאוג גם לעצמו.

רחלי-תמיד
06/10/19 8:55

תודה ערן על תגובתך. מסכימה איתך במאה אחוז.

ayala2
04/11/19 21:35

מקסים ומלמד, תודה!