מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםהד"ר לשירותךהטיפול התרופתי בהשמנת יתר

13080 צפיות
הטיפול התרופתי בהשמנת יתר

לרגל יום המודעות להשמנת יתר שיחול מחר 11.10

רציתי לשתף אתכם בכך שהיום יש כבר כמה פתרונות לאנשים הסובלים מעודף משקל ולא מצליחים לרדת באמעצות דיאטה/שינויי תזונה או שיורדים וכל פעם עולים מחדש.

לא מדובר בפתרונות קסם אבל יש אור בקצה המנהרה.

ראשית יש את התרופות הותיקות- רזין וקסניקל. רזין פועלת על דיכוי התאבון ומוגבלת לשימוש של 3 חודשים ואילו קסניקל מפחיתה את כמות השומן שנספגת מהמזון ומתאימה יותר למי שמרבים בצריכת שומן מהתזונה. תופעת הלוואי שלה היא ריבוי שלשולים שומניים.

השחקנים החדשים יחסית בשוק הישראלי הם הבלביק, הסקסנדה ולאחרונה ממש האוזמפיק שנרשם בישראל כרגע רק לחולי סוכרת כטיפול במחלתם.

כל אלו מחייבים שינוי תזונה ורצוי גם פעילות גופנית ומעקב איש מקצוע על מנת לנצל באופן מיטבי את מה שיש להם להציע.

הבלביק מדכא תאבון גם הוא וניתן בכדור פעמיים ביום. נמכר במרבית הקופות בהנחה מסויימת. (כל התרופות לירידה במשקל אינן כלולות בסל הבריאות)

תופעות הלוואי הן בעיקר כאבי ראש ויובש בפה וחולפות לרוב כעבור זמן קצר מתחילת הטיפול.

הסקסנדה ניתנת בזריקה תת עורית עצמית אחת ליום ומבוססת על התכשיר הוותיק לטיפול בסוכרת "ויקטוזה".

גם כאן הפעולה העיקרית היא דיכוי תאבון. תופעות הלוואי הן בעיקר בחילות ובעיקר בהתחלת הטיפול וגם היא נמכרת במרבית הקופות בהנחה מסויימת למבוטחי הביטוחים המשלימים.

האוזמפיק (זריקה תת עורית אחת לשבוע ובהמשך בכדורים) נכנס לאחרונה לישראל כטיפול בסוכרת אך יתרונו שמשיג ירידה יפה מאד במשקל. כרגע לא נמצא בסל הבריאות.

פתרון אחרון גם כאשר הטיפול התרופתי כשל הוא הניתוחים הבריאטרים השונים (לא זה המקום לפרטם) וכמובן שלא נשכח את משטרי התזונה השונים שנכנסו לשוק כמו הצום לסירוגין והפלאו- יש מי שזה מאד מתאים לו וכמובן התזונה מבוססת על חיידקי הצואה ה DAY2 שיתרונה בעיקר בהורדת רמות הסוכר ופחות בירידה במשקל.

אופציה נוספת יקרה מאד היא הבלון שגם לו יתרונות וחסרונות.

 

חג שמח ומרזה לכולם

 

 

 

תגובות

ד
ד"ר נירית אבירן ברק
בוגרת לימודי רפואה בטכניון. בשנת 2000 סיימתי התמחות ברפואה פנימית בבית החולים בילינסון, ובשנת 2006 התמחות בסוכרת ואנדוקר...