מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מה הולך צריך קצת עזרה

כמוניבלוגיםמה הולך צריך קצת עזרהמתלבט אם לעבור דירה אשמח אם תעזרו

23/10/19 20:21
514 צפיות

היי שמי אור בן 16 כיתה י'א גר עם אמי ואבי החוגר ביישוב במרכז, הוריי נפרדו כשהייתי בן 3 בערך לכן גדלתי עם זה בלי בעיה, אבא שלי גר בעיר די קרובה ואני נמצא אצלו בסביבות ה3 פעמים בשבוע ותמיד בחופשים. מהעיר שאבא שלי גר ישלי הרבה חברים שאני רואה רק כשאני אצלו בעצם ובחופשים כשאני איתם כיף לי מאוד וובית הספר שאני לומד אני לומד עם ילדים מהיישוב של אמא שלי ומערים ויישובים באזור זאת אומרת אנשים חדשים, אין לי בעיות חברתיות התחברתי להרבה אנשים אך לא לרמה שאני באמת נפגש איתם אחרי הלימודים ואני שוקל לעבור לגור אצל אבא שלי מסיבה חברתית ומהסיבה שאבי החורג צועק עליי כמעט על כל דבר ובתדירות גבוהה ואני מרגיש השנה שלא כלכך כיף לי השגרה בבית ספר והיישוב, מחפש שינוי אך לא יודע מה מצפה לי אם אעבור, בנוסף אם אעבור זה אומר שהכלב שלי ביישוב יוזנח על ידי אבי החורג ואמי שלא מטפלים בו וגם שלא אראה את אמי הרבה וכנראה אריב עם אבא שלי הרבה, וגם יש את מצב הלימודים שאצטרך להשלים הרבה חומר אבל לפחות אהיה די מסודר חברתית לפי מה שאני חושב. חבל שאין אפשרות ניסיון לעבור בית ספר ואני לא יודע אם לקחות שינוי דרסטי שכזה. מה אתם אומרים?  

צריך להתחשב בזה שאבי החורג ואני לא מסתדרים, בעניין הכלב שיוזנח, אמי שלא אראה הרבה, ומצד שני המצב החברתי יותר טוב והתחלה חדשה עם חברים חדשים, מכון כושר ופעילויות בעיר הרבה יותר מגוון וכיפי מבחינת תחבורה (ביישוב אין אוטובוסים כמעט), חושב שיהיה לי יותר כיף,.

תגובות

שלום לך אור קודם כל אני מאד מעריכה את הפניה שלך אלינו. שטחת פה בצורה מאד בוגרת ומפורטת את את כל השיקולים לכאן ולכאן, בהחלט שאלה שחשוב שתחשוב עליה לפני שאתה עושה החלטות. אתה כותב שאתה שהיחסים עם אביך החורג לא טובים אבל מציין גם שאם תעבור לגור עם אביך הביולוגי- תריב גם איתו. אני מניחה שחלק מהעימותים הם גם אופייניים לגיל שלך ( תשאל חברים שלך בטוח שלרבים מהם יש עימותים עם ההורים), ובנקודה הזאת כדאי אולי לדבר עם אביך לראות מה העמדה שלו לגבי המעבר שלך אם יהיה, למה הוא מצפה ממך , מה אתה מצפה ממנו ואיך אתם שניכם רואים את המגורים ביחד , כשאצה לא בא רק לבקר בחופשים אלא חי איתו בבית כשאתה לומד בבית ספר ומחויב ללימודים. העלית גם שאלה לגבי הכלב שלך שאני מבינה שאתה לא יכול לקחת אותו איתך. אפשר אולי למסור אותו לחבר בישוב?וכשתבוא לבקר את אמא- גם תראה אותו, אני מבינה שאתה קשור אליו ולכן קשה לחשוב שישאר במקום בו לא יקבל טיפול ראוי. לגבי השלמת חומר הלימודים- בוודאי שחשוב לבדוק בבית הספר בעיר, כמה חומר אתה צריך להשלים, האם אתה יכול לעשות את זה בכוחות עצמך? או שבבית הספר עצמו תקבל סיוע? כמובן ,תשתף את ההורים בלבטים שלך ותבדוק איתם מה הם חושבים כמה הם מוכנים לתמוך בך וכפי שאני מבינה- תראה פחות את אמא וגם זו נקודה שחשוב לקחת בחשבון. כפי שאתה יודע יש שיקולים כאן ולכאן, בהחלט לא מדובר בהחלטה קלה לכן חשוב לשתף לא רק את ההורים אלא גם את הצוות המקצועי מבית הספר בעיר כדי שיהיה לך כל המידע לגבי אפשרות של מעבר ובמה הוא כרוך. כתבת שמבחינה חברתית יהיה לך יותר כייף בעיר, טוב שאתה כבר מכיר שם בני נוער שאתה מרגיש שאתה יכול להתחבר אליהם. זה בהחלט חשוב אבל, תנסה לדבר על על הנקודות שאתה העלית ואני כתבתי לך פה, עם ההורים או אנשים אחרים קרובים שאתה סומך עליהם, ההחלטה היא שלך כמובן בהסכמה ושיתוף פעולה של ההורים. בהצלחה רינה תורנית ער"ן

Or.the.player
23/10/19 21:11

תודה רבה רינה את לא מבינה כמה אני מעריך זאת, לוקח את עצתך ללב, שוב תודה

:heart:יופי אור, אשמח אם תמשיך להיות איתנו בטוח שתקבל עוד תמיכה וטיפים. יש בפורום אנשים טובים , נבונים שישמחו לתת לך גם תמיכה ואולי גם עצות חכמות.

Or.the.player
23/10/19 21:51

מקווה