מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

כיצד NLP יכול לסייע לטיפול בדכאון

כמוניבלוגיםכיצד NLP יכול לסייע לטיפול בדכאוןכיצד NLP יכול לסייע לטיפול בדכאון

האם NLפ יכול לסייע בטיפול בדיכאון?

מאת כפרי
27/10/19 10:48
856 צפיות

מצב רוח שפוף עשוי להופיע מפעם לפעם, גם בקרב אדם המרוצה, בדרך כלל, מחייו. דיכאון הוא יותר מאשר אפיזודה חולפת. זהו מצב שיכול ללוות את האדם זמן רב, לגרום לסבל שקשה לתארו. חשוב לדעת שלא רק תרופות יכולות לסייע. ישנן שיטות שהוכיחו יעילות בלתי מבוטלת בסיוע לאנשים הסובלים מדיכאון. אם אתם סובלים ממצבי רוח רעים לאורך זמן, אם אתם רוצים לרומם את רוחכם ולשפר את איכות חייכם, נסביר להלן כיצד NLP מסייעת לסובלים מדיכאון. בין היתר, טיפול בדכאון שמתייחס לרובד לא מילולי, למחשבות קשות, ולהיבטים נלווים.

קודם כל, להכיר בקיומה של בעיה

בין 5 ל-10 אחוזים מהאנשים סובלים, במידה כזאת או אחרת, מדיכאון. על פי ההערכות, נסיבות חיים וסביבה, אפילו תזונה גרועה, צפויים להכניס אל מעגל הדיכאון אנשים רבים נוספים. לפני שפונים לעזרת ה-NLP, יש צורך להכיר בכך שקיימת בעיה. איך מכירים בכך: שמים לב למאפיינים של דיכאון. למשל, ירידה של ממש בשמחת החיים. אובדן החשק להשתתף בפעילויות חברתיות. הישגים ירודים בלימודים, בעבודה, ממבחנים. נפוץ מאוד שמגלים תופעות כגון ירידה בתיאבון, שינה לא שליווה. קושי לקום בבוקר ורצון להתחמק מחברתם של אחרים.

טיפול בתסמינים פנימיים ומחשבות קשות

טיפול בדכאון על ידי טכניקות של NLP מתייחס קודם כל לתסמינים פנימיים. למשל, תחושה כגון “אני חסר ערך” או “איש אינו אוהב אותי”. מחשבות שמבטלות הישגים שונים בחיים, מעצימות אי הצלחות. מחשבות שמעצימות חרדות, בדידות, אשמה על חוסר היכולת לצאת ממצב זה. פעמים רבות, חוסר היכולת להתרכז, הקושי להתמיד בביצוע מטלות חיים שונות, נובע מהמעגל קשה של מחשבות שליליות, שמזין את עצמו. המחשבות שמביאות לפסיביות, מופנמות, מתחזקות ומקשות על שינוי. טיפול בתסמינים על פי NLP ממוקד במחשבות. הרעיון הוא שניתן לתכנת באופן מחודש את המחשבות וליצור הרגלי חשיבה אחרים. חיוביים יותר. מקדמים יותר. אחר כך נעשה שימוש בכלים נוספים.

NLP ותרופות

מרבית מטפלי NLP אינם רופאים ואינם פסיכיאטרים. אי לכך, הם לא מורשים להמליץ או לא להמליץ על שימוש או הפסקת השימוש בתרופות. לסובלים מדיכאון חמור, טיפול תרופתי יכול להועיל לזמן מסוים. אך ללא ספק, ללא שימת לב לרובד הפנימי, אין בתרופה מענה ממשי מספק.

מחשבות יוצרות מציאות

בין אם ניתן טיפול תומך תרופתי ובין אם לאו, חשוב מאוד הזיהוי והמיקוד באותן “שיחות פנימיות” שמקיים האדם עם עצמו. NLP ראשית מזהה את המחשבות וכן את ההנחות או התפיסות שעומדות מאחוריהן. העיסוק בשיח הפנימי מערער את האמיתות שלהן (שהיא סובייקטיבית, כמובן). המטופל, לאחר שחווה הקלה ומבין כי שינוי בהחלט אפשרי, הרבה יותר קשוב להתמודדות ברבדים המקדמים, המעשיים.

לצד התבוננות פנימית עמוקה, בסיוע מטפל מוסמך, נעזרים בכל מיני כלים חשובים. למשל החלפת מחשבות מסוימות במחשבות אחרות. זיהוי מודע של היבטים חיוביים באדם ובסביבתו. שיפור התקשורת הפנימית וגם זו החיצונית (עם אחרים). הטיפול יכול לכלול טכניקות נוספות כדוגמת דמיון מודרך. בצורה זו ניתן להרגיע את הנפש הסוערת ולמצוא בפנים משאבים נפשיים חיוביים. כלי נוסף הינו שינוי אמונה פנימי. כאשר המטופל מאמין שמצבו לא ניתן לשינוי, הוא אכן לא ישתנה. כאשר מצליחים להעביר את המחשבה שהשינוי אכן אפשרי, נוצרת מציאות אחרת. מתחילים בשינוים קטנים והצלחות קטנות מזינות את עצמן.

תגובות