מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

בריאה עם מחלה

כמוניבלוגיםבריאה עם מחלהשביל ישראל: מקיבוץ דן עד גשר שניר

מקטע ראשון: מקיבוץ דן עד גשר שניר

09/11/19 15:40
1075 צפיות
שביל ישראל: מקיבוץ דן עד גשר שניר

שנים רבות שלא צעדתי, אפילו לא הגעתי עד לחנות הקרובה לביתי. המחלה הכבידה את רגלי והשרתה בהן תחושת עייפות וקושי תנועתי.

בכל פעם ששמעתי שאחד ממכרי מטייל 'בשביל ישראל' התקנאתי בו עד מאוד.

בשנה האחרונה החלטתי שדי, שבמקום לחשוב שאני לא יכולה, אנסה. וכך החלטתי לאמן את עצמי בהליכה, למרות התחושות הקשות. הפעמים הראשונות היו כמעט בלתי אפשריות. היו רגעים שאמרתי לעצמי בשביל מה? אבל אז זכרתי שאני חייבת להתמיד, שהנופים של הטבע והארץ יעשו לי רק טוב. וכך, למרות הקושי, הגדלתי מדי שבוע את המרחק.

ההליכה בטבע, למרות הקושי, ממלאת אותי באנרגיות חיים, הצמחייה, האופק הפרוש לפני, האוויר הנקי, כל אלה מאפשרים לי להתגבר וכמו משכיחים ממני את כל הקשיים.

לשמחתי מצאתי חֶברה שהמסלולים שלה הם במקטעים קצרים שבין 6-9 ק"מ בכל פעם, ואלה משולבים בביקור באתרים ארכאולוגים.

השבוע יצאתי לחלק הראשון של המסלול.

היינו בצפון. מסלול מקיבוץ דן ועד לגשר שניר שכלל ביקור מהנה בתל-דן.

לא האמנתי איך בסוף הקיץ היבש והחם זרמו מים רבים בנחל.

אני צועדת לאט בקצב שמאפשר לי ללכת מרחק ארוך. בשל בעיות בשיווי משקל אני נעזרת במקלות הליכה לייצוב ואחיזה טובה בשטח. ההליכה שואבת ממני כוחות ודורשת שאתרכז בכל צעד וצעד.

בסופו של יום צעדתי 12.5 ק"מ. חלום שמתגשם ובו אני מנצחת את הטרשת נפוצה.

 

תגובות

ערן-ברקוביץ
10/11/19 11:22

פשוט מדהים ומעורר השראה. מחשש ללכת לחנות ליד הבית עד יציאה לשביל ישראל. תודה על השיתוף והתמונות ממש עושות חשק לצאת כבר לטבע.

א-אנונומית
10/11/19 14:02

ואו!! נשמח אם תשתפי על הדרך של הכנה לצעידה, כמה זמן לקח לתהליך?

התחלתי לפני שנה וחצי לערך , לרכוב על אופני כושר , הממוקמים במרכז הסלון מול הטלוויזיה ,כדי שיהיה נגיש, והתחלתי 5 דקות כל יום , התגברתי בדמעות על הכאבים שחשתי , ולאט לאט התחלתי להאריך את הזמן , אחרי תקופה ארוכה , התחלתי לצעוד אט אט מסביב לבייתי, ושוב הגדלת כל שבוע שבועיים את המרחק, אף פעם וגם היום לא דוחקת בעצמי , רק מה שאולי מאפשר , והוא איפשר לי להתקדם. ההליכה לא פשוטה , אני צריכה כל הזמן לעודד עצמי שאני יכולה שתחושת העייפות והכבדות היא פייק,וממשיכה , בהצלחה !!!!

יולו
11/11/19 9:55

מדהים. תוך שנה וחצי של התמדה להגיע להצלחה של צעידה 12.5 ק"מ. מאמצת אנסה את דרכך ואצא מהפדלאות שלי... כל הכבוד!!!! ומזכירה יש לך מקום לנוח מול נוף מרהיב באמירים, אצלי

תודה רבה, ובהצלחה , התמדה חשובה מאוד ולנטרל את התחושות

נורה20767
24/11/19 16:29

אריאלה יקרה את השראה ענקית!! שמחה שאת כותבת ומשתפת, אנשים רבים יכולים לקבל ממך כוח והוכחה שכשאתה בריא עם מחלה החיים יכולים להראות אחרת!!

אבי-קרן
24/12/19 16:47

מותר לשתף את שם החברה ? תודה

חברת תגליות מתמחה באתרים ארכאולוגים, צועדים בשביל בין 6 ל9 ק"מ ואתר ארכיאולוגי שנמצא בסביבה

P
06/01/20 21:19

איזה כיף וכל הכבוד לך! ממש מבינה את הקושי וגם את תחושת ההישג אני לאחרונה עשיתי את הלא ייאמן מבחינתי והצטרפתי לקבוצת ריצה, סובלת ונהנית גם יחד :)

כל הכבוד!!! אתגר הגוף מחזק את הנפש *