מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

אני והחברה שלי החרדתית

CBT Kenizology ועוד כל מיני אותיות

16/02/20 13:47
305 צפיות
דהירות של סוס

תדהר ביחד עם החרדה

כך ייעצה לי המטפלת האחרונה בשיטת CBT. תרגיש כמו רוכב על סוס ופשוט תדהר עם החרדה. אל תנסה לעצור אותה, אל תנסה להתנגד לה, אל תנסה לברוח ממנה. פשוט תדהר....

תעשה את הדברים הכי מפחידים

אמרה לי אחרת. תדרג מאחד ועד חמש מה כי מפחיד אותך ופשוט תתחיל באחד ותגיע לחמש. תמיד כשאחד נוגע בידית חמה, האחרים מקבלים אומץ, כך המוח שלך עובד. כמו עמלק שקפץ לבריכה הקשתי? כמו עמלק ענתה המטפלת.

בוא נעשה את זה ביחד

אמרה לי מקסימה אחת. היא הייתה סטודנטית ולדעתי עשתה איתי את העבודה הכי טובה. למה? כי כל מה שדרשה ממני, עשתה ביחד איתי. גם כשביקשה שאנהג ברכב בקיץ לוהט עם חלונות סגורים וללא מזגן - זרמתי. הזענו... מאוד... נטפתי... אבל עדיין היא עברה איתי את אותו המסלול.

יש לך פנטזיה לא ממומשת

כך אמר לי המאסטר בקניזאולוגיה שהעלה והוריד את הידיים שלי בחיפוש אחר הסימפטום שירפה את ידיי. 

האבחנה שלו היממה אותי. ולא אפרט לכם אותה. היא פשוט תכניס אתכם לחרדה...

יש עשרות סוגי טיפולים בעלי אותיות מוזרות. אני מאמין שניסיתם כמה מהם. דבר אחד אוכל לומר לכם בוודאות. רק אתם יכולים לעזור לעצמכם. תעשו נסיון, בתוך כדי התקף חרדה, בדיוק בנקודה שבה אתם מרגישים שהנה בטוח עכשיו התקף הלב קורה ואתם בכלל כבר מתעלפים. קחו רגע נשימה עמוקה ותגידו בקול "הייתי בסיטואציה הזו לפחות 1000 פעמים. אני יודע איך היא נגמרת. לא יקרה לי כלום". סיימתם לומר זאת. קחו עוד נשימה עמוקה ותחזרו על המשפט הזה לאט לאט.... תשכנעו את עצמכם והנה לכם CBT תוצרת בית.

טיפים מהקניזיאולוגיה לא אתן כאן היום...

תגובות