מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

ניצוצות של תקווה- השראה להפסקת עישון...

כמוניבלוגיםניצוצות של תקווה- השראה להפסקת עישון מוצלחת עישון בתקופת קורונה- מתלבטים אם להפסיק או לא להפסיק?

עישון בתקופת קורונה- מתלבטים אם להפסיק או לא להפסיק?

מאמר דעה אישית

מאת Yael Ya
25/03/20 19:26
2560 צפיות
עישון בתקופת קורונה- מתלבטים אם להפסיק או לא להפסיק?

עישון וקורנה- מומחים ממליצים למעשנים להפסיק, אבל דווקא בימים אלו, סביר להניח שיש לא מעט מעשנים שמרגישים צורך אפילו עז יותר לעשן. חשבתי עליכם ומה המשמעות של לעשן בזמנים כאלו. הרי לא רק שמעשנים יותר, אלא מעשנים את כל הסיגריות בסביבה הביתית וזה מוביל לחיכוכים, עשן, ריח נוראי בבית ועישון פאסיבי של היקרים לנו.

.

שמתי את עצמי בנעליים שלכם: אם עכשיו אני יעל המעשנת הכבדה שהייתי- איך הייתי מתנהגת? מה הייתי חושבת?

-          ברור לי שהייתי מפרקת קופסאות סיגריות והכמויות היו עולות מהלחץ והשיעמום מקופסה וחצי-שתיים, לשתי קופסאות וקצת.

-          הייתי כל הזמן בלחץ שיגמרו לי הסיגריות. זה אולי אחד ההתמודדויות כמעשנת כבדה שאני שמחה שמאחורי. הפאניקה הזו כל הזמן, לרוץ לקנות סיגריות בגשם בלילה...

-          בטח הייתי מעשנת את הסיגריות עד הפילטר כשכבר הטעם ממש מגעיל, כי חבל על כל שאכטה

-          בטח אמא שלי היתה שולחת לי כתבות על קורונה ועישון והמשפחה היתה כועסת עליי וזה היה גורם לי להתעצבן ולריב ולעשן יותר....

.

מי שלא מעשן- פשוט לא מבין את זה. אנחנו עכשיו בתקופה של חוסר וודאות ואז למי אנחנו פונים? לסיגריה. היא החברה שלנו, מרגיעה אותנו, מעבירה לנו את הזמן.
.

אבל תבינו- כולם כולל כולם חווים עכשיו את המשבר הזה, על כולם יורד גשם, כולם נרטבים אבל רק המעשנים פונים לסיגריות. כל השאר פשוט מתמודדים בלי עישון.
.

וזו הבשורה של הקורונה- עכשיו אפשר להסתכל לאמת בפנים ולהודות- שלא מעשנים כי זה "כייף". כבר אין את הסיגריות בבילויים ואת אלו בהפסקת עישון בעבודה- פשוט מעשנים כי מכורים.

.
.

אז נכון- אנחנו בתקופה של לחץ וחוסר וודאות. אבל דווקא במצב כזה- כאשר כל כך הרבה דברים מחוץ לשליטה שלנו, והרבה דברים לא בידיים שלנו- אם נדליק את הסיגריה הבאה או לא- זה לגמרי בידיים שלנו, תרתי משמע.הינה, יש לנו הזדמנות לעשות דבר אחד טוב למען עצמינו ובתוך הבלגאן הזה לייצר הצלחה!.
.

.
אז אתם תחשבו לעצמכם אולי- "זה לא תקופה טובה להפסיק לעשן, קשה לי.."

הפסקתי לעשן בתקופה הכי קשה בחיים שלי: אבא שלי אובחן כחולה בסרטן ריאות סופני. במשך ימים עישנתי בערך 3 קופסאות. עישנתי ובכיתי, בכיתי ועישנתי. ובתוך כל זה הבנתי- שגם אם אעשן 8 קופסאות זה לא ממש יעזור לאבא שלי להבריא. שסיגריות לא יפתרו לי את הבעיות בחיים.עד אז חשבתי שהסיגריות עוזרות לי. זו היתה פעם ראשונה שממש קלטתי את זה שהסיגריות רק מחמירות את מצבי.

.

אם לדוגמה פוטרתם ואתם מעשנים עכשיו יותר מהלחץ של מה יהיה- אז אתם שורפים כסף שאתם יודעים שאין לכם ואתם צריכים- וזו רק דוגמה קטנה לאופן שבו סיגריות לא רק שלא עוזרות לנו אלא מחמירות עוד יותר את הבעיות שלנו.

.

אז הינה- יש פה הזדמנות מדהימה להחזיר את השליטה וידיים שלנו ולהיות הבוסים על החיים שלנו..
.

מוזמנים להתייעץ בקהילת גמילה מעישון בכמוני, לפנות לקו סיוע במשרד הבריאות עם מומחי גמילה ב *6800 או לקופות החולים ולנצל את התקופה הזו כדי לייצר הצלחה ושינוי בחיים שלכם. עבורי להפסיק לעשן היה נקודת אור בחיים שלי! .החיים באמת טובים פי כמה בלי סיגריות וזו הזדמנות לנקות אותם מהחיים ולצאת בפסח הזה מעבדות לחירות!!

 

 

תגובות

Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר...