מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

להבין את הסוכרת

כמוניבלוגיםלהבין את הסוכרת היום בו גילו לי שאני חולה בסוכרת.

איום האינסולין

06/04/20 19:00
810 צפיות

הסוכרת                                    

אני בן 62 פעיל ובריא בדרך כלל, ב14 ביולי 2019 במסגרת הסדרת הביטוח הרפואי, עברנו להיות שייכים מבחינה רפואית (קופת חולים כללית) למרפאת אילניה.

לא נעים לי להודות אך 40 שנה ויותר לא ראיתי רופא, כשהגעתי למרפאה הודיע לי האחות שהם רוצים שאני אעבור בדיקות כלליות. החלטתי שזה לא יכול להזיק והתמסרתי למזרקי האחות.

לא עברו שלושה ימים ובעודי משוטט במרחבי חנות איקאה במפרץ חיפה מצלצל הטלפון שבכיס מכנסי ובצד השני אחות הכפר בקול חמור: טוב שאתה עונה לי כי לפי התוצאות של הבדיקות מצבך חמור, רמת הסוכר שלך היא 377 אתה צריך להגיע דחוף לרופא לפגישה וגם הכנסנו למערכת מרשמים, לך לבית מרקחת של כללית והם יציידו אותך באינסולין ועוד חבילת דשנים וחומרי הדברה כמנהג הרופאים.

אתם יכולים לתאר לעצמכם את ההרגשה, התכסיתי זיעה קרה, זהו אמרתי לעצמי הלך עלי, אני מתחיל עם הכימיקלים שלהם, טוב לא יצא מזה, מה עושים? מיד הזמנתי כוס קפוצ'ינו והתקשרתי ליעל בן חור הנטורופטית מ״הילה בטבע״,  סיפרתי על תוצאות הבדיקות ועל הכוונות של המרפאה להפוך אותי למכור לאינסולין, כידוע לכם ידידיי התמכרות לאינסולין... בעיה גדולה.

בקיצור אני מתקשר ליעל עם הקפוצ'ינו ביד והיא אומרת לי בקול לא פחות חמור מזה של אחות הכפר: אינסולין? שלא תעז לנגוע בזה ותגיע אלי.

כמו טטלה נסעתי תחילה לבית המרקחת של קופת חולים, קיבלתי מהם שקית ענקית עם מלאי כדורים לשלושה חדשים, ומכשיר לבדיקת סוכר בדם, את האינסולין וקופסת המחטים האכזרית השארתי שם, חייכה אלי הרוקחת החביבה ואמרה לי אני מקווה שאתה יודע מה אתה עושה.

 חייכתי חזרה ואמרתי לעצמי: יעל יש אל תתייאש, חזרתי לאוטו להסתלק משם מהר ככול האפשר.

הגעתי אל יעל ומשם התחיל המסע שלי למלחמה בסוכרת.

תחילה שמעתי את השיר "אני רואה לך בעיניים" גם יעל ראתה את מה שאמרו הבדיקות אבל השוני היה, הגישה החיובית, מה כן ומה לא ואיך לעשות.

ישבנו יחד קיבלתי דף הנחיות עם תפריט מסודר והנחיות מדויקות איך מה ומתי.

כמובן הצטיידתי בשוגרין, רלי, ועוד כמה כמוסות לבריאות הגוף והנפש. החלטתי שאני מתמסר לטיפול של יעל ומבצע אותו כלשונו, לא ימינה ולא שמאלה.

מידי בוקר אני קם ודבר ראשון בודק סוכר, והנה כפי שיעל חזתה זה יורד, בהדרגה כל יום פחות, לאט ובטוח.

 בסוף אוגוסט 2019 לקראת יום השנה ה40 לנשואינו החלטתי לקיים הבטחה שהבטחתי לרותי רעייתי לפני שנים רבות לקחת אותה לטיול ולשייט באלסקה.

נו מה אגיד לכם שבוע בספינת האהבה! 7 חדרי אוכל ובארים בכל פינה, איך נשרוד את זה? שוב הלכתי ליעל לשמוע בעצתה, מה עושים ואיך נהנים בלי להרוס? קיבלתי הנחיות איך לעשות מה לאכול ואיך לשלב והופתעתי, הסוכר לא עלה, לא ירד בימי ההשתוללות בספינת האהבה אבל גם לא עלה.

ושוב חזרתי לשגרה והסוכר ממשיך לרדת והגיע לסביבות המאה.

למרות שיעל קיבלה ממני מסרון יומי על ירידה בסוכר וירידה במשקל, ומצידה שלחה לי מילות עידוד. תיעדתי את מדידות הסוכר לחץ דם ומשקל על אקסל מידי יום ואפילו עשיתי גרף.

אחרי שלושה חודשים התייצב הסוכר סביב ה 100. ירדתי 10 ק"ג, ואני מרגיש פנטסטי.

 

מאותו יום בו טלפנה האחות אני מקדיש זמן ללימוד נושא הסוכרת, אנו קורא מאמרים ומחקרים ואף פרסומים מסחריים.

גיליתי חרטטנים ושרלטנים, הם שם בלי סוף, אבל התוצאות מדברות.

יעל ניצחה את הסוכרת.

 

 

דני גולדשטיין.

אילניה.

תגובות

מערכת-כמוני
06/04/20 21:58

שלום דני, ברוך הבא לקהילה שלנו:heart: תודה ששתפת! זה חלק מהתהליך... יש בקהילה מידע רב ותכנים מעודכנים מפורטים שיכולים לסייע לך. אנחנו כאן בשבילך. בריאות!

מערכת-כמוני
06/04/20 22:02

הנה קישור לתכנים שלנו :)