מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

קווי מתאר הכאב ומה שביניהם

Vol. 1

11/05/20 19:06
488 צפיות

עכשיו הבנתי שכתבתי מלא בפוסט הראשון מה שבטח מונע מהרבה לקרוא אותו כי הוא דורש אמ;לק ולכן עכשיו אחלק את הסיפור לחלקים.

תופעות הלוואי של דיכאון כנראה ידועות אחרת לא הייתם פה אני מניחה. 

הגורל תמיד אוהב לקחת את הדיכאון ולשים אותו על פול ווליום ברגעים הכי לא מתאימים... 

כגון המסע לפולין שהיה לי השנה... הרס וחורבן של ממש. כששואלים אותי איך היה אני עונה בתשובות קצרות ולא מספקות כי בתכלס לא ממש הייתי  שם.

לדיכאון שלי יש חלקה שמורה בלב. כל יום אני מתעוררת לעוצמות שונות שלו,כל יום הוא דו-קרב מתמשך ומייגע ביני לבינו, מי יכבוש אותי ומי ישלוט. הוא כמו החבר הכי הכי טוב שלי רק שכזה, לא. 

לצערי, למדתי לחיות לצידו, ... איתו, ממש לצערי.

פיתחתי מנגנוני הגנה ויש לי כבר אוסף מסכות שונות לכל אדם ששואל אותי "היי יו גילי, מה נשמע מה קורה מה הולך מה רץ".

מה שמעניין בדיכאון זה שלפעמים הוא מוציא ממני מבחינה תדמיתית לעולם גילי שונה לגמרי ולפעמים הוא גורם לי להתחבר לאני הפנימי שלי בצורה הכי חזקה שקיימת נכון לעכשיו.

 

תגובות

לא-אני....
22/09/20 3:10

מה שמעניין בדיכאון זה שלפעמים הוא מוציא ממני מבחינה תדמיתית לעולם גילי שונה לגמרי ולפעמים הוא גורם לי להתחבר לאני הפנימי שלי בצורה הכי חזקה שקיימת נכון לעכשיו. :tmbsup::tmbsup::tmbsup:

נויה14
22/09/20 20:31

מזדהה עד כאב תודה שהצלחת לתאר במילים

דיכאון זאת תופעה חמקמקה. המוח שלנו מכניס אותנו למצב הדכאוני כשמשהו מפריע לו. בערך כמו כאב פיזי שנועד להרחיק אותנו ממקור הכאב. ופתאום הוא מתפוגג לו ברמה שאנחנו מתקשים לשחזר את התחושות הדכאוניות. להבדיל ממצבי חרדה או טירוף שאנחנו פחות או יותר יודעים לתאר בכל רגע נתון איך זה מרגיש גם בדיעבד, דיכאון הוא משהו שברגע שיצאנו ממנו, אנחנו במצב אחר לגמרי. זה לכן גם מקשה מאוד לאנשים שלא חווים אותו באותו רגע להבין באמת מה עובר על הבנאדם המדוכא. מנסים לנחם עם משפטים חלולים ולגמד את תחושת הדיכאון. סתם מחשבות שהפוסט שלך עורר בי. תודה על השיתוף ומאחל לך שהדיכאון יסתלק בהזדמנות הראשונה :heart:

גילי.ריד
22/09/20 22:48

הפוסט נכתב לפני ארבעה חודשים ופחות נוגע לחיי כעת... תודה בכל זאת על המילים החמות...