מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםסיפוריםאיך להפוך את משבר הקורונה לצמיחה ולהזדמנות עבורנו?

איך להפוך את משבר הקורונה לצמיחה ולהזדמנות עבורנו?

מאת barak2017
08/07/20 21:10
3888 צפיות
איך להפוך את משבר הקורונה לצמיחה ולהזדמנות עבורנו?

 

במאמר זה אני אלמד אתכם כל מיני כלים וטיפים איך לנצל את "משבר הקורונה" לצמיחה ולטובתכם. יש מי מבניכם שיקרא את הכתבה ויגיב כלפי בכעס בתגובות שלו וזה מובן מאליו ולקחתי גם את זה בחשבון, ויש מי מבניכם שיכתוב לי "ברק אתה גאון! "איך לא קראתי נכון את המפה ולא ראיתי את ההזדמנות הזו..."  התגובה שלכם תלויה בראש ובראשונה בנקודת ההסתכלות שלכם והיכן אתם נמצאים בחייכם מול מגיפת הקורונה.

אז בואו נתחיל בסיפור אישי שלי:

כשמגפת הקורונה רק התחילה ועשו סגר בישראל רמת החרדה שאני הייתי שרוי בה הייתה גבוה מאוד, כן! זה היה בגל הראשון. לפני שהתחיל כל הסיפור חבר שלי בחברת שמירה אמר לי "ברק אני קניתי מלא פסטות, לך לסופר ותצטייד גם אתה לפני שהכול ייגמר", אז הלכתי לסופרמרקט וקניתי כל מה שעולה לכם על הדעת: פסטות, רסק עגבניות, קופסאות שימורים, וכמות אורז שלא הייתה מביישת אף מסעדה סינית (לערך 40 יחידות אורז). בנוסף הצטיידתי במסיכות, בכפפות לטקס, לקחתי יומן ופשוט התחלתי לבצע רישום של "מדידת חום" יומיומית.

ב- גל הראשון אני התחלתי כמו כולם רק להתרגל לרעיון שצריך ללכת עם מסיכה ברחוב, שוטרים לא היו ממש עוצרים אותך, אני יכול לספור את כמות הפעמים שיצאתי החוצה, הסתגרתי בחדר שלי במשך 3 חודשים כשהדבר היחידי שעשיתי זה ירדתי עם הכלב המעצבן שלי למטה ועליתי בחזרה, באותה תקופה דווקא "ניצלתי את המצב שיש לי כלב וירדתי למטה בזמן הסגר ובירכתי את הכלב על זה, ככה שמהמושג "מעצבן" זה הפך למושג "איזה מזל שיש לי כלב", רק שהכלב מבחינתו כבר התחרפן מרוב שכל אחד מבני המשפחה רצה לקחת אותו למטה, באחד הפעמים הוא הסתכל עלי ואמר לי במבטו "ברק באמאש'ך חלאס תן לי מנוחה לא רוצה לרדת עזבו אותי כבר בשקט". (גיג)

עכשיו אני רוצה שתבינו מה קורה לבנאדם שפשוט נמצא בסגר ובעיקר בבדידות, התקשורת מזינה אותי 24/7, אני צופה כל יום ב YNET ובאתר WALLA, כל היום מזינים אותי שיש עוד ועוד ועוד חולים, מעלים לאתרי החדשות עוד אנשים שמספרים לנו "כמה זה רע להיות חולה קורונה" "ושזה לא שפעת", עולה פתאום מומחה אחר שטוען "שזו כולה שפעת", בחדשות מראים ההפך, מרוב בידוד, דיכאון, חרדה, וכל מומחה אומר משהו אחר אני כבר יצאתי מדעתי לגמרי, ולא ידעתי למי או למה להאמין. החרדה נשארה, והדיכאון שבא בעקבותיה לא וויתר לי במאומה, וההרגשה הייתה פשוט "אי וודאות, לא יודע מה לעשות, מה עכשיו? מתי זה נגמר? זה ייגמר מתישהו?" הייתי פשוט שרוי במצב שנקרא "ראיית מנהרה" (את המונח הזה מחילה שלא לגנוב את דעתכם לקחתי מתוך סרטון שראיתי של פרופסור יורם יובל, שטען שאנחנו לא מסוגלים לראות דברים אחרים כשאנחנו נמצאים בראיית מנהרה, זאת אומרת שכל היום מזינים אותנו בתוכן הזה של קורונה אנחנו לא רואים אלטרנטיבות אחרות).

טוב, מספיק לדבר על הסיפורים שלי האישיים בואו נעבור לתכל'ס לסיבה שנכנסתם לפוסט הזה...

איך אפשר להפוך את משבר הקורונה לצמיחה?

 

מה אנחנו יודעים על מה שהקורונה גרמה בישראל ובעולם? אנחנו יודעים ש:

1.     ישראלים שומרים את השקל הלבן ליום שחור זאת אומרת פחות מבזבזים

2.     יש מלא מפוטרים, זאת אומרת אנשים שפשוט לא מועסקים כרגע באף מקום

3.     יש מלא אנשים בחל"ת (חופשה ללא תשלום)

4.     המסעדות מצבם זוועת עולם – מלא פשטו את הרגל ועוד יפשטו בהמשך

5.     המכללות והאוניברסיטאות וכל הלימודים המקצועיים במצב על הפנים

6.     אנשים אין להם כסף לשכירות

7.     כל תעשיית הבידור במצב כאותי (במצב על הפנים)

8.     הנדל"ן עדיין שמר באופן יחסי על ערכו אבל בגלל שמדובר בתגובת שרשרת בעלי דירות רבות פשוט עושות הנחה משמעותית לשוכרים שגם ככה לוקחים הלוואות כדי להחזיר את הכסף

9.     בנקים ובעלי משכנתאות – אנשים שלקחו משכנתא כבר לא יכולים לבצע החזר תשלום לדירה שהם קנו מפני שפשוט אין להם כסף, כי או שהם בחל''ת או שהם פשוט פוטרו

10.  חברות פרטיות קטנות וגדולות תפסו את הקורונה ואת ההזדמנות "להתייעלות בעבודה" ופשוט עשו "חישוב מסלול מחדש" ופשוט פיטרו רבבות, גם כי הצריכה ירדה, וגם בגלל שהחברות ראו שאפשר גם לחסוך בכוח אדם ולא חייבים במצבת כוח אדם כזו גדולה.

אני יכול להמשיך ולכתוב לכם אבל פשוט זה יכול להיות ארוך מאוד ולכן אני אסתפק בסעיפים האלה.

 

טוב נו ומה כאן ההזדמנות? בואו נצלול להזדמנויות:

הזדמנות ראשונה:

באופן אישי תמיד חלמתי לדעת "איך לבשל", הרבה לפני הקורונה התעניינתי במספר קורסים לבישול במכללות ידועות בארץ, אבל הסכומים שהם רצו ממני היו מטורפים, ואני לא כותב סתם, רצו ממני "17,000 שקל עבור קורס בישול". באחד הפעמים ששוחחתי בטלפון עם "סוכנת מכירות" של מכללה ללימודי טבחות היא החלה "להשחיז את סכין המכירות עלי", זאת אומרת אמרתי לה שאין לי יכולת לשלם סכום כזה, אז היא אמרה לי "אפשר בתשלומים", אמרתי לה זה לא רלוונטי בסופו של דבר צריך לשלם את זה, אז היא אמרה לי "כן אבל אנחנו משתמשים בחומרי גלם והם עולים המון כסף ומעבר לכך תסתכל עם מה אתה יוצא מכאן, יש לך ידע בעל ערך מוסף ואתה תוכל לעבוד בתור טבח בכל מקום שרק תרצה ואתה גם מקבל תעודה" בקיצור שיחה שדי הוצאתי לסוכנת המכירות את הנשמה ובסוף גם לא הייתה עסקה בגלל המחיר היקר.

הסיפור שכתבתי לא הייתה חפירה, וכעת תבינו למה... מה עשתה מגפת הקורונה לעולם המסעדנות? מלא מסעדות פשטו את הרגל, רבבות של טבחים עפו הביתה ונמצאים ללא מקור פרנסה כעת, וכיום לא צריכים טבחים כי פשוט לא רק שאין ביקוש, אלא שהשוק פשוט מת. עכשיו זו שרשרת, לא רק שהשוק מת אלא גם השוק המקצועי זאת אומרת אלו שמלמדים את מקצועות הטבחות כמו אותן מכללות שרצו מלא כסף ממני אין להם קליינטים שירצו ללמוד טבחות, והסיבה לכך ברורה לכל אדם "הרי איזה טיפש ילמד מקצוע שהוא לא יוכל למצוא בו עבודה"?

אז זהו, שאתם יכולים להגיד לי שאני טיפש, אבל בהיסטוריה כל מגיפה סופה להסתיים, זה ייקח שנה, שנתיים, שלוש, נגיד 5 שנים, בשורה התחתונה אני במצב הנוכחי יכול לבוא בדרישה למכללה שאני רוצה ללמוד אצלם אבל הם צריכים לתת לי את הקורס ב- 500-1,000 שקל. אוקי, עכשיו אתם בטח חושבים שברק מטורף, אז זהו שלא. אין ביקושים, אין מסעדות פעילות, כרגע מה שנותר לאותן מכללות או מוסדות לימוד למקצועות הטבחות זה הברירה היחידה היא לקבל את הסכום שכתבתי.
1000 שקל פחות 17 אלף שקל שרצו ממני בהתחלה הרווחתי 16,000 שקל.

יתרה מכך, מכללה שתלמד "טבחות" "וסודות המטבח והכרת חומרי גלם" דרך ה ZOOM תוכל להמשיך ולשמר ולהצדיק את קיומה. מכללה שתישאר בחיבוק ידיים, ולא תלמד לחיות ביחד עם הקורונה או לחילופין שתיקח מחיר לא מוצדק, או כל פתרון אחר שלא מתיישב ביחד עם המציאות של היום הם קרוב לוודאי יפשטו את הרגל.

 

ההזדמנות השנייה – חכו לרגע המתאים ואתרו מקומות בפשיטת רגל

מלא בעלי עסקים נמצאים כעת בפשיטת רגל, ובמצב כלכלי גרוע, זו הזדמנות עבורכם לקנות דברים שרציתם במחיר "פשיטת רגל" נצלו את המצב הגרוע שעסקים נמצאים בהם ופשוט תמתינו שהעסקים יהיו על הקצה ויתחילו להיפטר ממוצרים במחירים "של כלום". אני יודע זה רע לכתוב אבל זו אחת הדרכים שאתם יכולים לנצל את המצב לטובתכם.

 

אתרו עבודות שאף אחד לא רוצה לעשות ותהיו הכי טובים בהם

צאו מאזור הנוחות שלכם, יש משרות בשוק שאף אחד לא רוצה לעשות אותם, תנצלו את המצב הנוכחי וצאו מאזור הנוחות שלכם, אם תתנסו ותיקחו אחריות ולא תפחדו להיכשל אתם תראו שהשד לא כזה נורא כמו שהוא נראה. חפשו את המשרות ותהיו הכי טובים בהם, תצברו ניסיון וערך מוסף וגם אם כרגע אתם עובדים בשכר מינימום של 29.12 אז בעתיד אחרי שתנצלו את המעסיק לקבל ידע בעל ערך מוסף, וניסיון, תוכלו להיות שווים הרבה יותר לאחר מכן. אל תפחדו לקחת אחריות ולעשות יותר משימות עבור הבוס שלכם, כי בסופו של דבר אתם אלו המרוויחים העיקריים, אם אתם לוקחים אחריות על עצמכם אז הערך שלכם יהיה שווה הרבה כסף בעתיד. כרגע אתם שותלים את הזרעים וניצנים יצאו בקרוב... לאחר מכן תוכלו לעשות הרבה דברים. קחו לדוגמא משרה של "מטפלים לקשישים", יש מצוקה גדולה בתחום לא רק בגלל שאף ישראלי לא רוצה לעבוד בתחום, אלא גם בגלל שמשלמים חרא, אבל ברגע שתתחילו לעבוד ותיקחו אחריות ומשימות רבות, אתם תצברו ניסיון ותוכלו אפילו לפרסם את עצמכם בפייסבוק שאתם רוצים לשמור על קשיש ולטפל בו, שמירה על קשיש בלילה והשגחה עולה ללקוחות 500 שקל באופן פרטי. תוכלו להרים את השכר ל 50 שקל ובעתיד שתצברו ניסיון יהיה לכם ערך מוסף להציע למשפחות שצריכות מטפל ישראלי.

 

לסיכום:

מגפת הקורונה יכולה להוות עבורו כמנוע לצמיחה, פשוט צריך לצאת מהקופסא של עצמנו, ולראות אילו בעיות יש כרגע במשק ובעולם ואיך אני יכול לנצל את המצב לטובתי, יש עוד הרבה דברים שלא כתבתי עליהם, ולא התייחסתי כי גם ככה הכתבה הזו ארוכה, אבל המסרים העיקריים שרציתי להעביר כאן, זה שמגפת הקורונה תלווה אותנו עוד מספר שנים לפחות, ובמקום לפחד ולהיכנס לחרדה ולפאניקה, אפשר ואף מומלץ לחשוב איך אנחנו יוצרים "הזדמנות" מאותו משבר, איך אנחנו אוחזים בקורונה כמנוע לצמיחה אישית, וזה אפשרי, זה לוקח זמן, וזו עבודה גם על נקודת ההסתכלות שלנו, וגם חשיבה של מה אנחנו רוצים לעשות בחיים, ומה אנחנו יכולים לקבל ממצוקה של אחרים, כן קצת פרובלמטי לכתוב את זה, אבל יש מלא בעלי עסקים ומלא חנויות שנמצאים בקריסה, איך אנחנו יכולים לקבל מהם מוצרים במחירים אפסיים כמעט, במחירי הפסד, איך אנחנו יכולים ללמוד מקצוע מסוים מבלי להשקיע כל כך הרבה כסף, כי בסופו של דבר הקורונה תיגמר ואז אנחנו נצא מהמגפה הזו כשידנו על העליונה, מחוזקים, עם ידע בעל ערך מוסף, אולי אפילו עם מקצוע או שתי מקצועות, ובמקום לצאת מהקורונה חלשים, מדוכאים, חסרי כיוון, ואבודים, אנחנו ניצלנו את אותה מגפה לצרכים שלנו, לאינטרסים שלנו, וכשיגמר תקופת הקורונה אנחנו נצא לשוק העבודה עם ארסנל של כלים רבים... הדבר היחיד החשוב ביותר זה "אל תשבו סתם בבית", תפעלו, תעשו דברים עם החיים שלכם, תלמדו, תעשירו את עצמכם בידע, תרחיבו את האופקים שלכם, תתנו לעצמכם הזדמנות לצמוח מהמשבר הנוכחי, ואל תתאבלו עליו, זו ההזדמנות שלכם, ולא כל יום אנשים מקבלים הזדמנות לצמוח.

אם יש לכם תגובות, או הערות או אפילו מחמאה בנוגע לכתבה אשמח שתכתבו אותה למטה.

נתראה בכתבות הבאות.

ברק.

Photo by Jen Theodore on Unsplash

תגובות

no-one
08/07/20 21:32

:heart:

barak2017
barak2017
אשמח לספר בפרטי :)