מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

ייעוץ תרופתי אישי

כמוניבלוגיםייעוץ תרופתי אישי ייעוץ תרופתי אישי - אפשר להבין למה הכוונה?

ייעוץ תרופתי אישי - אפשר להבין למה הכוונה?

ייעוץ תרופתי אישי למה הוא כל כך מסובך וגוזל זמן?

22/08/20 9:50
2870 צפיות
ייעוץ תרופתי אישי - אפשר להבין למה הכוונה?

האם לא שאלתם את עצמכם למה בעצם ייעוץ תרופתי אישי הוא לא שרות זמין בקופות? או למה הוא לא חלק גלוי בסל הבריאות? או למה כמעט שאין שרות כזה פרטי בעלות נמוכה לכל דורש? אז התשובה היא פשוטה וגם מורכבת:

ייעוץ תרופתי אישי הוא עבודת פרך! הוא הכי  LOW TECH שיש בעולם שמלא HIGH TECH.

תחשבו על המצב שהיועץ צריך לעבור על רשימת תרופות, לפעמים מעל 10 או 20, ולהתאים אותה לרשימת מחלות, לבדוק רשימה של תוספי תזונה שלפעמים ארוכה מרשימת התרופות, לבדוק בים של ספרות מקצועית שמתעדכנת כל הזמן,  מה התחדש לכל תרופה, מה התחדש לכל תוסף, בהתאמה למחלות שדווחו, ולהצפה של גופים משווקים למיניהם שבטוחים שרק התוסף/תרופה שלהם יצילו את המצב.

זאת פשוט עבודת נמלים שגוזלת זמן.

והתמורה? מה מקבל מכל זה הלקוח?

הלקוח שמשלם במיטב כספו, ו"מבזבז" שעה מזמנו כדי לשמוע את מה שאני הכנתי במשך 5-10 שעות, מסיים את השיחה ולא נעשה צעיר יותר, וגם לא בריא יותר, אלא "רק" חכם יותר. אז עכשיו הוא מבין שאת האלטרוקסין צריך לקחת בבקר על בטן ריקה, ושאת הסימבסטטין שלו הרופא צריך להחליף בסטטין אחר, כי במינון כה גבוה, רצוי לא לקחת אותו עם אמלודיפין, כי הוא עלול לפרק לו את השרירים, ואת האנטידפרסנט "הטבעי" שלו, רמוטיב, ממש אסור לקחת ביחד עם הציפרלקס שלו כי שני אלה מפריעים זה לזה ולקיחה משותפת גורמת לים של תופעות לוואי שכולן רשומות בעלון.

נו?

זה הכל?

אז אני מסכימה אתכם שזה מאד מתסכל לשבת מול לקוח, שכל מה שיש לי לתת לו זה סט של עצות והמלצות, וטבלה ללקיחת תרופות נכונה, וששנינו יודעים שתועלת של הייעוץ היא לא מיידית, וגם אין כאן אוואוו! וכל זה כשהיתה כאן המון עבודה מקדימה, והמון המון אחראיות מקצועית שלי.

אבל זאת בדיוק התשובה לשאלה מדוע אין אלפי רוקחים יועצים, ומדוע אין שרות כזה זמין בכל הקופות לכל מי שלוקח הרבה תרופות, ומדוע כשכבר יש רוקח יועץ הוא גובה סכום מכובד. אז בפעם הבאה שתחפשו רוקח יועץ תורידו ציפיות, כי הוא לא יבריא אתכם מהמחלות הבסיסיות שלכם, ותתכוננו לשלם לו עבור זמנו, שכן בתוך תוככם אתם מבינים, שזה חשוב. 

חשוב שעין אחת תראה את כל התמונה של כל התרופות שאתם מקבלים מכמה רופאים שונים, חשוב שמשהו יחפש ויבדוק אם התרופות או התוספים מתנגשים לכם אחד עם השני, או עם המזון שלכם, חשוב שיהיה מי שיגיד להם שהגזמתם עם התוספים ושלא בטוח שהם הופכים אתכם ליותר בריאים, וחשוב שמישהו יגיד לכם אם את התרופה צריך לקחת עם או בלי האוכל. זה לא אוואו, אבל בסוף הדרך זה חשוב.

לסיום, הכל התחיל בתשובה שנתתי היום בפורום תרופות ורוקחות של כמוני, בקישור שכאן. שם פרטתי איפה אפשר לקבל ייעוץ תרופתי במדינתנו, בקופות והפניתי לגופים פרטיים שעושים זאת. ואם הצלחתם להבין מכל מה שנאמר למעלה מהו בעצם ייעוץ תרופתי, עד כמה הוא מורכב, הרי שאם אתם גם מבינים עד כמה הוא חשוב ולא תוותרו עליו, השגתי את המטרה של הפוסט הזה.

אם יש לכם שאלות, אתם מוזמנים לשאול בפורום תרופות ורוקחות, או כאן בתגובות.

תגובות

צפוני
30/08/20 11:01

האם לא ניתן לפתח אפליקציה שתמליץ איך לנהוג במקרה של תרופות "מתנגשות"

סימה-לבני
30/08/20 19:07

יש המון כלים ואפליקציות כאלה, אבל כולם בודקים תמיד רק זוגות של תרופות. ומה קורה אם יש לך ארבע או עשר תרופות? ויש הרבה ניואנסים שבגללם לא תמיד חשוב אם יש אינטרקציה, יותר חשוב מה עושים איתה. וחוץ מזה שאינטרקציות זה רק פן אחד של ייעוץ תרופתי, ומה אם המינון גבוה מדי? או נמוך מדי? ומה אם בכלל לא ברור למה נרשמה התרופה? ואם צריך לקחת אותה לפני או אחרי האכל? ייעוץ תרופתי הוא פרויקט, כמו שכתבתי למעלה, עתיר עבודה, ועתיר זמן, ולכן הוא לא ממש זמין לכולם. למרות שהוא מאד חשוב...

צפוני
30/08/20 20:02

תודה על ההבהרה , יחד עם זאת אני מניח שאפשר לפתח יישום שיקח בחשבון מפר גדול של משתנים ויתן כיסוי של כ80 % .

גולדי37
10/11/20 12:13

מה היית מצפה מאפליקציה כזאת?

לינוי-
14/10/20 15:43

היי. מקווה שתוכלי לעזור לי. גיליתי על הגוף שלי פטריית שמש לא מזמן שכנראה לא שמתי לב שהתפתחה לי. הייתי אצל הרופאה, היא נתנה לי להשתמש בשמפו אגיספוק למשך חודש לסירוגין, יום כן יום לא. נאי לא יודעת אם הםטקיה שלי במצב מפושט/ רגיל, אם אני צריכה משהו שישפיע יותר (??) היא לא אמרה לי דבר. בנוסף יש לי סבוריאה בקרקפת (קלה, לא הרבה קשקשים אבל כן יש), באזור בית השחי וגם בידיים יש לי מן יובש כזה בחלק הפנימי אבל אני לא יודעת אם זה קשור. השאלות שלי הן כאלה : 1. אני משתמשת בשמפו כשמפו ובנוסף סבון לגוף בימים שאני לא חופפת, כך הרופאה אמרה לי. האם זה בסדר ? והאם השמפו יספיק להעלמות הפטריה במהרה? הפטריה נמצאת לי בגב באזור הבטן התחתונה ובקיפול של היד. אני נורא פוחדת שיגיע לי לפנים. 2. איך אדע שהפטריה נעלמה לי? הבנתי שהכתמים לא נעלמים גם אם היא עוברת והאם התזונה משפיעה? 3.בקשר לסבוריאה, מה האם אגיספור יעביר לי את הסבוריאה גם? אני סובלת מנשירה ממש חמורה ובמקלחת יוצא לי הרבה שיערות ברמה לא נורמלית... אני רק בת 16... 4. האם כאשר הפטריה תעבור גם הכתמים יעברו איתה וכמה זמן זה יקח? תודה מראש!!!!

סימה-לבני
01/11/20 14:25

כאן לא עונים על שאלות. את צריכה להכניס שאלה בקהילת תרופות ורוקחות הקליקי כאן

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוס...