מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםפה ולשוןלשון ותחושה לא נעימה

מאת הדס08
03/10/20 12:22
370 צפיות

שלום ותודה על כל עזרה שתהא . 

אני בת 25 , בריאה בדרך כלל ( צמחונית מזה 5 שנים ) מקפידה על בדיקות דם תקופתיות .

בתחילת חודש יולי התחילה לי לפתע תחושת דקירה חזקה בלשון שבאה וחזרה , במקביל הרגשתי תחושת אי נעימות בעיקר בצד התחתון של הלשון , תחושה שהכי קרובה לצריבה . לעיתים מרגישה את התחושה הזו גם בכל חלל הפה . התחושה מטושטשת בעת אכילה / שתיה חם או קר אך קיימת לאורך כל היום .

לאחר בדיקות דם מקיפות ותקינות ( כולל בי 12) ובדיקת mma ( של חומצת מתיל מלונית ) לא נראה שיש חוסר. כמו כן עשיתי משטח לשון לשלילת פטריה שבאמת יצאה שלילית . 

הלכתי אל רופא מומחה פה ולסת שטען שבולטות הרוק תקינות . הנחה אותי לקחת מגנזיום ואבץ . טען שבמידה ולא עוזר , הוא יפנה אותי לנוירולוג אף על פי שאמר שזה רק על מנת לשלול ולא חושב שיש משהו חריג . 

רציתי לדעת מה הסיכוי שתחושות אלו עלולות לנבוע מחוסר אבץ ומגנזיום ? ( מלבד שאני לא אוכלת בשר ועוף התזונה שלי מאוד בריאה) האם באמת יש קשר בין תחושה זו לבין לחץ ? במידה וזה משהו נוירולוגי , האם קיים טיפול ? והאם עליי לקבוע כבר מעכשיו תור לנוירולוג ולא לחכות חודש כפי שנאמר לי תודה !

תגובות