מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מחלות כרוניות בראי הרפואה המשלימה

כמוניבלוגיםמחלות כרוניות בראי הרפואה המשלימה הטעות הנפוצה של הסובלים מעצירות כרונית

הטעות הנפוצה של הסובלים מעצירות כרונית

הבחירה בין הקלה זמנית לפתרון הבעיה

13/10/20 15:33
4252 צפיות
הטעות הנפוצה של הסובלים מעצירות כרונית

לאלו הסובלים מעצירות כרונית יש את הרצון לחפש פתרונות "קסם" איך לשחרר זמנית את ה"פקק" שנוצר כמה שיותר מהר ובעיקר בקלות . הטעות הנפוצה שלהם היא שהם בד"כ  לא מנסים  לברר לעומק את הסיבה להיווצרות העצירות !.. 

למשבצת הזאת בדיוק נכנסת הרפואה הסינית . רפואה זו מציעה לסובלים מעצירות כרונית את  "האבחנה מבדלת" . אבחנה זו מנסה תמיד להתחקות אחר הסיבה הפיזית / הנפשית  שגורמת  לבעיה. כאשר , המטופל  עובר בנוסף לתשאול מקיף גם אבחנה של הדופק, הלשון והבטן כל זאת במטרה להקיף את הבעיה הכרונית מכל  "זווית אפשרית" וכדי לקבוע את האסטרטגיה הטיפולית האישית  והאולטימטיבית שמתאימה למטופל.                                            לעצירות יכולים להיות כמה סיבות  עיקריות כמו תזונה המבוססת על פחמימות נטולת ירקות ופירות המכילים סיבים תזונתיים , העדר שתיה מספקת., גורם נפשי כמו  מתח לחץ במסגרת העבודה לימודים וכיוב'  או סיבה אחרת נפוצה כמו התאפקות הנובעת מחוסר יכולת להתפנות בשרותים ציבוריים . יכולות להיות גם סיבות נוספות המשלבות את הפיזי והנפשי , במונחי הרפואה הסינית מדובר על : חום גוף פנימי המתבטא ב"עודף חום מדומה" של  yin, או עודף אמיתי של yang . יתכן גם חוסר צ'י -  כלומר  חוסר באנרגיה לביצוע הפעולה הפריסטלטית דבר שמצוי לרוב אצל אנשים מבוגרים .גורם חיצוני : סביבת עבודה חמה ומייבשת .נטילת תרופות הגורמות לעצירות כאשר החולה אינו מודע שזו הסיבה שגורמת לעצירות . יתרון נוסף ומשמעותי לטיפול בעצירות כרונית באמצעות  הרפואה הסינית   הוא השילוב של פומולות צמחי מרפא .לצמחי המרפא יש מצד אחד את היכולת לתמוך בגוף כדי שלא יאבד מינרלים וויטמינים חיוניים (כפי שקורה לרוב  בנטילת תרופות משלשלות) ומצד שני צמחים שמשמנים את המעיים מעודדים תנועה פריסטלטית ומעודדים את שיחרור הצואה מהגוף  טיפול משולב בצמחים יביא בהדרגה לשיפור משמעותי ברמת התפקוד הפיזית והנפשית של האדם ולפעולה סדירה ותקינה של המעיים.

הכותב : גל גונן - ממוחה לאבחון וריפוי גוף ונפש .

 

 

תגובות