כשאדם שיכור נוהג - באשמת מי התאונה?
האם התנהגותו נובעת מהיותו טיפוס פרובוקטיבי?
נמאס לו מהסגר - הם אומרים: יהיה ב'סדר',
אבל פסח רחוק - ולבינתיים הוא לבד בחדר.
לא איכפת לו אם זה יהיה תוצרת אדם - או חיסון עדר,
הוא רק רוצה שזה יסתיים - והחברה קדישא יפסיקו להעמיס מתים לטנדר.
2,127 מתים למרות הסגרים - ועדיין יש מכחישי קורונה,
מפר בידוד 'יקר' - מישהו בסביבתך נפטר לאחרונה?
אתה יכול להוביל התפרצות חדשה - כל סביבתך בסכנה,
גם אם על הממשלה הבטן שלך טעונה,
אם אדם ימות בגללך - לא תעזור הטענה,
כשאדם שיכור נוהג - באשמת מי התאונה?
הכי גרוע - אלה שהפכו את ההכחשה לאמונה,
איך אפשר להתעלם מ"לא תרצח", גזל, יתום ואלמנה?
איך אפשר להתעלם מ"ונשמרתם" - ולגרום לסכנה?
תורה מצילה ומגינה - אך לא פלסטלינה,
בזמן שרבנים אומרים להיזהר מספק רצח - אתה מעוות את הכוונה,
מצהיר שהולך בדרך התורה - אך מסלף אותה שתתאים למסקנה,
איך אתה קורא לעצמך אורתודוקסי - כשהרפורמים הם אלה שבשבילם 'התורה משתנה'?
במסע נפש קוגניטיבי - תוהה לעצמו אינטרוספקטפובי,
מבין שלל מחשבותיו - מה אובייקטיבי, מה סובייקטיבי ומה בכלל פיקטיבי?
האם התנהגותו נובעת מהיותו טיפוס פרובוקטיבי?
הוא סובר כך בעקבות דיסוננס קוגניטיבי?
הוא סכנה ביולוגית - למרות שהוא לא רדיואקטיבי,
ואני דיי בטוח - הוא יתחרט על כך במבט רטרוספקטיבי.