מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

בלוג הבית של כמוני

כמוניבלוגיםבלוג הבית של כמונימחקר בינלאומי חדש להקלת מצבם של בני משפחה מטפלים

מחקר בינלאומי חדש להקלת מצבם של בני משפחה מטפלים

מילוי השאלון המצורף יאפשר ניתוח צרכים ומציאת פתרונות מתאימים

25/02/21 23:54
4604 צפיות
מחקר בינלאומי חדש להקלת מצבם של בני משפחה מטפלים

מיליון ומאתיים אלף איש, כ- 20% מכל הבוגרים במדינת ישראל, נשים וגברים, עוסקים בתפקיד חברתי, משמעותי וחשוב ביותר: הם בני משפחה מטפלים.

"אנשים אלו, בנוסף לעבודה שהם מבצעים לפרנסתם, מעבר למשימות היומיום הרגילות שעליהם לנהל, ומעבר לחיי המשפחה שהם מקיימים, מקדישים גם שעות רבות לטיפול בבן משפחה, שכן,  או חבר קרוב, הזקוק לעזרה רציפה עקב גיל מתקדם או התמודדות עם נכות או מחלה כרונית", מסבירה פרופ' נעה וילצ'ינסקי מהמחלקה לפסיכולוגיה של אוניברסיטת בר אילן ומובילת צוות המחקר  בישראל.

צוות המחקר הבינלאומי החדש, בשיתוף ארגונים ללא מטרת רווח, יוצאים לדרך בשלב הראשון עם סקר אינטנסיבי על הצרכים של בני משפחה ומטפלים ושל מטופליהם. המחקר הוא בינלאומי, והפעם- ישראל בפנים! חשוב מאד לקבל תמונה מפורטת ככל הניתן של בעיותיהם וצורכיהם של בני המשפחה המטפלים בארץ.

 

אם אתם או אתן בני/בנות משפחה מטפלים או שאתם ואתן נעזרות בבני משפחה עקב התמודדותכם עם זקנה, מחלה או נכות, אנא כנסו לקישור הבא ועזרו לצוות המחקר לקבל תמונה מלאה ומדויקת של המצב בישראל: https://bit.ly/39IlE5B

 

פרופ' וילצ'ינסקי: "בני משפחה מטפלים מבצעים משימה חשובה זו, לרוב, באהבה וחפץ לב. יחד עם זאת, מדובר במאמץ לא מבוטל, הדורש השקעת זמן, מאמץ, מחשבה, וגם מימון עצמי. מחקרים רבים מעידים על תחושת המצוקה והקושי של בני משפחה מטפלים ואף על בעיות רפואיות אשר שכיחות בקרבם ברמה גבוהה יותר בהשוואה לאנשים דומים להם, שאינם בני משפחה מטפלים".

"יתר על כן, מגפת הקורונה שפקדה את עולמנו בשנה האחרונה לא הקלה על בני המשפחה המטפלים. בסקר בינלאומי עדכני שכלל 14 מדינות ברחבי העולם (לא כולל ישראל) והתמקד במצבם של בני משפחה מטפלים לאור מגפת הקורונה נמצא כי בני ובנות משפחה מטפלים מדווחים על עלייה משמעותית במספר שעות התמיכה שהם מספקים לבני משפחותיהם הנזקקים, וכן על עלייה בתחושות הנטל והמצוקה שלהם, מאז פרוץ המגפה".

"שעל כן, יש למצוא פתרונות יצירתיים שיקלו על הנטל של בני משפחה מטפלים".

לשם כך, הוקם צוות המחקר הבינלאומי בשיתוף ארגונים ללא מטרת רווח כמו Caregivers Israel הנקרא ENTWINE  במטרה לחקור, לפתח, להפיץ ולהטמיע פתרונות פסיכולוגיים, חברתיים וטכנולוגיים עבור בני משפחה מטפלים. הנכם מוזמנים לאתר הבית של הפרויקט:   https://entwine-itn.eu

את המחקר בישראל מובילה פרופ' נעה וילצ'ינסקי מהמחלקה לפסיכולוגיה של אוניברסיטת בר אילן ואחת ממחברות הספר: " Caregiving in the Illness Context "

פרטים נוספים ניתן למצוא בקישור הבא לאתר המחקר :  www.entwine-icohort.eu/he

 

תמונה: Adobe Stock

תגובות

הודיה-ו
26/02/21 13:36

מחקר חשוב, השתתפתי!

יסמין94
28/02/21 12:42

מעניין מאוד, תודה על המאמצים והמחשבה על בני משפחה מטפלים:heart:

יובל45
28/02/21 21:33

יוזמה מבורכת, עלו והצליחו

השתתתפתי. נראה מחקר מאוד חדשני ובהחלט חשוב.