מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםסיפוריםחוות דעת בדיקת ציסטוסקופיה כואב כאבי תופת

חוות דעת בדיקת ציסטוסקופיה כואב כאבי תופת

מאת barak2017
14/07/21 0:47
16380 צפיות

בתאריך 12.07.2021 עברתי בדיקת ציסטוסקופיה בבית חולים אסותא

מהלך הבדיקה היה כזה: ניגשתי למזכירות להסדיר את התשלום, לאחר מכן ניגשתי אל האחות והיא מסרה לי מספר פריטים: חלוק, כובע מבד, 2 בדים לנעליים, הייתי צריך להוריד את המכנסים והתחתונים ולהיות עם החלוק. האחות אמרה לי ללכת להשתין כדי להתרוקן לפני הבדיקה.

הבדיקה עצמה: האח שעוזר לרופא האורולוג קרא לי, נכנסתי לחדר הבדיקה, האח אמר לי לשבת על כורסא כזו כשיש 2 סטנדים שאני צריך להרים את הרגליים עליהם למעלה, שמתי את הרגליים עליהם, האח שם לי 3 בדים אחד על רגל ימין שמאל ובאמצע, ואז הרופא הגיע לבצע את הבדיקה והרופא אמר לי לא לגעת בשום דבר כי יש נטיה לשלוח את הידיים לאזור הכואב לכיוון הפין.

הרופא לקח את איבר המין וניקה אותו, לקח מזרק עם חומר מסכך מאלחש והחדיר לתוך הפין, בהחדרה היו לי כאבי תופת שרק אלוהים יודע איזה כאבים ואיזה לחץ הרגשתי מכיוון השופכה. לאחר ההזרקה לא הייתה המתנה והרופא החל להחדיר את הציסטוסקופ הגמיש לתוך השופכה, עוד בהתחלה היו לי כאבי תופת והתחלתי לצרוח שם, הרופא המשיך והחדיר עוד ועוד את הצינור והכאבים הלכו ונהיו יותר ויותר חזקים. השיא היה כשהרופא החל לנפח את שלפוחית השתן והצרחות שלי הגיעו עד לאלוקים. הבדיקה עצמה ארכה 30 שניות בקושי.

הסאגה לא נגמרה פה. סיימתי את הבדיקה כשהרגליים שלי רועדות מרוב כאב ובקושי יכולתי לעמוד. האח היה חסר סבלנות ואמר לי תעמוד תעמוד אתה יכול לעמוד. אני כמעט התעלפתי מרוב כאב בסוף עמדתי כשהרגליים שלי רועדות יצאתי משם. שאלתי את הרופא אם השלפוחית שלי מלאה והוא אמר כן.

במשך שעה וחצי חיכיתי עד שיצא לי שתן מהשירותים הלכתי ובאתי הלכתי ובאתי, כל פעם שניסיתי ללחוץ כדי להשתין היה לי כאב דוקר שבא למות, ירד קצת דם, כל פעם שניסיתי להשתין אז הסוגר נסגר בגלל שזה צרב ושרף, תופעות לוואי קשות ביותר למי שלא התנסה. שמעתי לפקידה והתחלתי לשתות מים, יצא טיפה מרוב לחץ. בהתחלה זה שורף כשמשתינים אבל אחרי שזה מגיע כבר לשופכה צריך לא לפחד ולהפעיל עוד קצת לחץ כדי להשתין עד הסוף כי אחר כך זה לא שורף, זאת אומרת שאם אתם משתינים קצת זה שורף מוות וכאבי תופת בפין ואסור לכם להפסיק להשתין אלא פשוט להמשיך כי אז אתם כבר לא תרגישו את השריפה רק אם תעצרו כל הזמן תרגישו אותה. מרוב שהיה לי אצירת שתן המזכירה קראה לרופא כדי שיבדוק מה קורה איתי, אז הרופא באמת היה בסדר בא ובדק וניסה להרגיע ואמר שהכול יהיה בסדר ונתן כמה טיפים להגיע הביתה לנסות מקלחת עם מים חמים קצת ניסיתי ובאמת זה קצת הקל, ואמר שאני חייב להירגע ולא להיות בלחץ אחרת אני בכלל לא יוכל להשתין והאמת הוא צדק. מי שסובל מחרדות צריך להרגיע קצת את עצמו ולא לפחד שהוא לא יוכל להשתין בגלל ששורף לו ויש קושי במתן שתן. אני חושב שאם היה רופא אחר שהיה בודק לא היתי מאפשר לו לבדוק הרופא הזה היה אסרטיבי זריז וניסה באמת כמה שפחות שאסבול מכאב זה יאמר לזכותו בדיקה פשוט קשה ולא נעימה באופן כללי וכואבת.

כל הלילה שתיתי מים והשתנתי ושרף לי למות. ירד קצת דם לא הרבה, אבל טיפה ירד, למחרת עדיין שרף בשתן אבל לא כמו בסיום הפעולה של הציסטוסקופיה שזה היה הכי גרוע של כל הזמנים. עם הזמן הכאב של השריפה פוחת. ויש רגישות בשופכה ואני מחכה שהיא תעבור.

החוויה שלי הייתה טראומתית לחלוטין מהפעולה הזו. כאבי התופת שהיו לי בהחדרת האלחוש כאבים שרק אלוקים יודע איזה כאבים ושריפה היו לי, החדרת הציסטוסקופ לשופכה לוותה בכאבים עזים ונוראיים בשופכה, והזלפת המים לתוך שלפוחית השתן לוותה בכאבים עזים חדים מאוד עד שבנאדם יכול להתעלף. אז נכון הבדיקה אורכת 30 שניות, אבל מדוע הסגל הרפואי והרופא לא מאפשרים לעבור את הבדיקה במצב קצת יותר רדום כדי שלא יכאב לבנאדם. זו אחת הבדיקות הנוראיות ביותר שעברתי בחיי עד כה.

אני יכול לספר שמרבית האנשים יצאו מהבדיקה וחזרו לשגרת יומם, כאילו לא כאב להם, חזרו לפעילות, ראיתי בחור רוסי ספורטאי שיצא מהבדיקה שהכול טוב, הלך רגיל, השתין רגיל, וראיתי עוד אחד שגם כן הלך לו חלק. משום מה אצלי זה לא הלך חלק. והיה לי כאבי תופת וגם אצירת שתן שלוותה בכאבים עזים מהשופכה. צמרמורות, ואני ממליץ לכל אחד שעובר את הבדיקה הזו לקחת כיסוי אנטיביוטי כדי שלא יתפתח לו זיהום בדרכי השתן, אני לקחתי אופלודקס לפני הבדיקה וגם אחרי הבדיקה המשכתי לקחת.

מכשיר הציסטוסקופיה לא כמו שהוא נראה באינטרנט הוא הצינור הגמיש הוא באמת יחסית קטן לא כזה עבה כמו שנראה בתמונות בגוגל. אבל הבעיה היא שהוא מחדיר נוזלים ומלחים לתוך שלפוחית השתן והרופא ממלא את השלפוחית עד שהיא מלאה וזה כאבים שבא למות כי זה גם תמיסת מלח וגם מילוי של השלפוחית וזה מלווה בכאבי תופת ואתם עשויים לצרוח במהלך הבדיקה קחו זאת בחשבון, אני לא ציפיתי שאצרח ככה ובכל זאת צרחתי ונאנקתי מכאבי תופת.

מה אני ממליץ לכם בחוויה האישית שלי:

קחו זלידר או תרופה משכת כאבים חזקה כמה שאפשר לפני הבדיקה

תגיעו עם מלווה נוסף לבדיקה חובה!

לאחר הבדיקה יהיה לכם קשה להשתין בגלל שהג'ל לידוקאין המאלחש נמצא בשופכה וזה קצת מרדים אבל תנסו בכל זאת אם אתם מסוגלים להשתין אבל יהיה לכם קשה בשעתיים שלוש הראשונות להשתין. חשוב שתנסו כן כדי שלא יווצר לכם קריש דם או בצקת ולא תוכלו בכלל להשתין.

אל תפחדו להשתין בגלל שזה שורף לכם אין לכם ברירה אזרו אומץ ופשוט תלחצו

אל תפוצצו את שלפוחית השתן במים לאחר הבדיקה תשתו בהדרגה לאט לאט כי זה קשה להשתין בהתחלה בגלל שזה שורף

אל תישנו כל הלילה ותמשיכו לשתות ולהשתין

כשאתם משתינים זה שורף למות אבל תנסו בכל זאת ללחוץ כמה שזה כואב אני יודע אבל אין מה לעשות, שימו לב כשאתם משתינים ברגע שהשתן מגיע לקצה הפין אז זה שורף מוות אבל ברגע שזה יוצא סף הכאב של השריפה כבר עבר ואתם פשוט צריכים להמשיך ללחוץ כדי להשתין.

אם אתם צריכים לעבור בדיקת ציסטוסקופיה אז תחשבו פעמיים לפני שאתם עוברים אותה, תבצעו את כל הבדיקות האחרות שאתם יכולים לעשות ורק אם אין ברירה בסוף תגיעו אליה למה זו בדיקה כואבת שבנאדם מעדיף למות מאשר לעבור אותה. ביוטיוב ראיתי סרטון איך שעושים את הבדיקה ושזה לא כואב למטופל אני לא יודע יכול להיות שהרופא שלי לא המתין עד שג'ל האלחוש יעבוד אבל מצד שני הרופא באמת בדק בצורה ממש מהירה הבדיקה עצמה הייתה באמת מהירה ככה שהרופא נראה לכאורה שניסה למנוע כמה שפחות סבל מהמטופל. אבל זו פשוט בדיקה כואבת מאוד ולא כואבת ברמה שאפשר לסבול.

וחשוב מאוד: לבחור רופא טוב כדי שיבצע את הבדיקה הארורה הפולשנית הזו כדי לא לסבול אחר כך מסיבוכים צריך לבחור רופא טוב שיבצע את ההליך, כמה שיותר מהר, כמה שפחות סבל, ושיהיה לו מיומנות בבדיקה הזו, עדיף רופא שמומחה בתחום אורולוגיה שחזורית במיקוד לזה ושמבצע את הבדיקות האלו למטופלים ושהוא מנוסה בזה, הבדיקה עצמה בחוויה האישית שלי הייתה מלווה בכאבי תופת אבל היו אנשים שלא היה להם בכלל כאבים ושיצאו מהבדיקה בצורה רגילה. אבל אני מניח שאם יש לכם כבר איזושהי בעיה או אולי דלקת בשלפוחית השתן שאינה זיהומית, שלפוחית רגיזה, שלפוחית כאובה, צריבה במתן שתן או רגישויות מסוימות באיזור אז צפו לנורא מכל. וכן לפעמים גם כשעושים בדיקות שתן והכל יוצא עקר כלומר שתרבית של שתן שלילית עדיין עשויה להיות רגישות חזקה מאוד בשלפוחית השתן / בערמונית פרוסטטה באשכים וכדומה

הווידאו מכיל תמונות פחות צנועות, יש לקחת בערבון מוגבל את "הנינוחות" שמרגיש המטופל בווידאו כי לי זה היה כאבי תופת וממש לא כמו שרואים ביוטיוב

אם יש לכם שאלות תגיבו ואענה עליהם

בהצלחה ורק שנהיה בריאים

פרוצדורה של ציסטוסקופיה בווידאו (ב LIVE איך זה נעשה) שימו לב שבבתי חולים בישראל זה נעשה בצורה אחרת לגמרי לא בצורת שכונה כמו שרואים בסרטון אלא יותר מוקפד עם רגלים מפוסקות כמו אצל גניקולוג לנשים. בגלל שרואים את איבר המין של הגבר בבדיקה אז צריך להיכנס לחשבון ג'ימייל שלכם כדי שתוכלו לצפות בסרטון

תגובות

שלומי-1973
11/11/21 15:55

היום ה11 ל11
עשיתי אתמול ציטוסקופיה.
כאב לי בהחדרה של הג'ל
אחר כך כאב לפרקים והרגיש לא נוח בהמשך.
קצת טראומטית הבדיקה.
הם חייבים לשנות שם משהו.
היום ואתמול בדיוק כפי שציינת , שתן צורב מוות, בעיקר אתמול.
אני מתפלא שהשתן הראשון יצא דיי בקלות.
עדיין צורב, מקווה שיעבור מהר.
טוב שלא ראיתי את הבדיקה ביוטיוב לפני ....
הבדיקה נעשתה בגלל  שנמצא דם מיקרוסקופי בבדיקת השתן.
יש לפני ערב בירות, והשתנות צורבות להפליא, אינעל העולם😅

barak2017
02/10/22 15:27

היי שלומי מתנצל שלא יכולתי לענות לך להודעה. כן תחשוב שהכאבים שלך היו כאבים מהבדיקה עצמה, אצלי יש כאבי שרירים כרוניים באגן וזה בעיות שרירים ומה שקרה שהרופא ניפח לי את שלפוחית השתן התחלתי לצרוח מרוב כאבים והרופא שלא ידע בכלל מה הבעיה כי יש דברים שהם לא יודעים לא הבין מדוע אני צורח כמעט התעלפתי שם כולי רעדתי מרוב כאבים. אני חושב שבדיקת MRI יכולה להראות אם יש הצרות שופכה או בעיה נוספת פשוט זה עולה הרבה. אבל אני לא רופא ולכן אולי יש עוד דברים שהבדיקה הנוראית הזו יכולה להראות ש MRI לא יכול להראות לא בדיוק בקיא.

ג-ורג2010
03/02/22 14:57

לא סיפרתם מה התוצאות ? האם יש סיבה לדםהמקרוסקופי ? 

שלומי-1973
03/02/22 15:40

לא מצאו משהו חריג

שלומי-1973
03/02/22 15:41

אני עדיין במעקב

היה לי פעם בנעורי, ועבר לבד.

barak2017
02/10/22 15:28

אולי יש איזשוהי גרגר אבן קטנה שעושה תמיד צרות שם לא יודע 

עדי-80
04/12/22 0:20

אפשר להתקשר אלייך?

שי34
21/08/22 19:27

עברתי את הבדיקה היום

פשוט נוראי

היה כאב בזמן הבדיקה ואחרי

שעבר

אבל ניסיתי להשתין פעמיים זה היה כאב לא נורמלי

הצלחתי איך שהו קצת פעמיים

כמה זמן זה אמור להיות ככה. אמרו לי יממה

ולשתות הרבה. רק המחשבה ללכת להשתין כרגע מבהילה אותי. הכאב איך שזה מגיע

לנקודה הצריבה פשוט עוצרת אותך

צריך כמה זמן להיות מסוגל 

barak2017
02/10/22 15:29

כן אחרי הבדיקה שריפה מוות בתוך צינור השופכה כאבים למות. הרופאים אומרים לא נעים, אני רוצה לראות רופא עובר את הבדיקה הזו ומנסה להשתין אחר כך. זה באמת איזור רגיש מאוד לבצע בדיקה בו במיוחד כשהאדם לא מרגיש טוב

שי34
02/10/22 15:37

הבעיה לבסוף עברה 

אחרי זה בא ניתוח 

ולקח מעל 10 יום להתאושש מהכאבים בזמן שתן 

תוצאת הניתוח הייתה שהגידולים היו מאוד חלשים 

והסיבה היחידה שהרופא הגדיר בינוני כי היו 3 אחד קטן 2 ס"מ אני חושב ושניים כמה מ"מ 

לא אגרסיבי לא חדר לשום מקום 

עבר לבסוף 

אבל 

עכשיו הוא אמר שצריך לעבור טיפול שטיפה. 6 פגישות. מיטומצין או משהו. הוא אומר שזה הרבה פחות בעייתי מהיר ולא כואב כמו הציטוסקוםיה

אני גם דחיתי טיסה חשובה בגלל כל הסיפור. הזה טיפול שטיפה ראשון מחר... 

אני ברטאומה מהכאבים בשתן שהיו 

מקווה שיעבור בסדר 

barak2017
29/08/23 9:47

אוי שתהיה בריא שי ושיהיו רק בשורות טובות תחזיק מעמד אח יקר שלי

שלומי-1973
21/08/22 21:05

עבר לי אחרי כמה ימים.

אל תחשוב להשתין,

פשוט תשתין עם הכאב בלי היסוסים.

יעבור 

החשש טבעי

פשוט תשתין בלי לחשוב 

הכאב הגדול הוא בהתחלה 


שלומי-1973
21/08/22 21:05

עבר לי אחרי כמה ימים.

אל תחשוב להשתין,

פשוט תשתין עם הכאב בלי היסוסים.

יעבור 

החשש טבעי

פשוט תשתין בלי לחשוב 

הכאב הגדול הוא בהתחלה 


שי34
25/08/22 8:53

יותר מאוחר בערב לילה הרגשתי הקלה 

ובוקר אחרי כבר חזר לנורמלי הסיוט עבר 

לא שמעתי מילה אחת מהרופא 

ובמכבי אין שום תוצאות או דום דיווח על מה שהיה 

Shlomi500
15/11/22 19:22

היי, אחרי כמה זמן עוברים הכאבים ? תודה

barak2017
29/08/23 9:50

יום למחרת יש הקלה בכאבים במתן שתן, אחרי 2 ימים הכאבים אמורים להיות מופחתים בכל פעם, כן צריך לשתות הרבה כדי שלא יהיה לך קריש דם שיחסום את מעבר צינור השופכה של השתן ולכן תשתה הרבה ותסבול כן אני ציני אבל זה כואב למות אני יודע אין ברירה אחרת תשתה ותסבול, מכל מקום תהיה במעקב אצל הרופא המטפל ותיצור איתו קשר, ובמידה ויש החמרה תפנייה במיידית למיון בבית החולים. רפואה שלמה (אני לא רופא)

שלומי-1973
16/11/22 14:59

יומיים שלוש אצלי קצת יותר

בסוף עובר

פנסית
28/08/23 17:21

מילא היחס הלא רגיש שאתה מתאר - האווילות בכך שלא מצלמים ומתעדים את הבגיקה הפולשנית, כך שאפשר יהיה להשוות עם בדיקה קודמת או עתידית - ובעיקר, שאפשר יהיה להראות לעוד זוג עיניים מקצועיות, וחקבל חוות דעת נוספת.

barak2017
29/08/23 9:53

זו בדיוק הבעיה!!! בדיוק!!! זה גם נותן כסת"ח רציני לרופא הבודק, לכן צריך לקחת רופא טוב בפרטי שיבצע את הבדיקה, כשהתקשרתי למשרד המרפאה טענו שאין צילומים מהבדיקה, איזה מן דבר זה? בדיקה שעולה כמה אלפי שקלים ואין צילומים? חוצפה מדרגה ראשונה לדעתי! רופא שמכבד את עצמו שומר מספר צילומים, כנראה שבישראל זה קצת שונה אולי הם מצלמים רק כאשר הם חושדים שיש איזשהי בעיה, אבל לפי דעתי מכל מקרה הרופא צריך לצלם ולתייג בתיק אישי ככה רופא מקצועי שבא אחריו לחוות דעת שניה יכול לראות מה היה שם, וכן על אף שהרופא לא מצא שום בעיה כי יכול להיות שהרופא הראשון פיספס משהו ולכן התשובה שלך מאוד נגעה בי כי זה בדיוק מה שקרה לי. תודה רבה על תגובתך פנסית. רפואה שלמה.

barak2017
barak2017
אשמח לספר בפרטי :)