מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםנערה בת 48כיפור ומחשבות נוספות

מאת Jully1
14/09/21 12:29
1660 צפיות

יופ כיפור , מה דעתכם?

אני לא מתכוונת להטיף ואני גם לא אסביר.

פשוט אני רוצה להבין מה הצום הזה?  למי הוא ומה מטרתו. 

אולי בבית הספר לא הקשבתי מספיק. שנים הצלחתי לצום בקלילות באמת, הייתי יושבת עם ספר  קוראת מסיימת אותו והצום היה חולף בלי בעיה בכלל. 

לפני שנתיים צמתי בהצלחה אבל היה לי כאב ראש ביום שאחרי וגם ביום שאחריו, לכן בצום של שנה אח"כ החלטתי לשתות, אז שתיתי מים שהייתי צמאה, ואז שהייתי רעבה גם חטפתי משהו בסוף פשוט ישבתי ואכלתי.

היום אני כבר שואלת את עצמי למה בכלל להתחיל? ועל הדרך מתגנבת לי בראש השאלה אולי כל מה שעברת השנה זה אות משמים?  אולי אם לא תצומי תסבילי יותר בשנה הבאה? אולי יש מן האמת שזה יום הדין... מי שלא צם נחתם לרע... זה מפחיד. ואיך הורי שהם בני שמונים פלוס צמים בלי בעיה לאורך כל השנים....איך זה ? מה אנחנו כאלה מפונקים?

אז עכשיו אחרי ששיתפתי אתכם בדילמה שלי, אני אגש לחפש על שום מה הצום הזה.. כי הוא בנוגע לאדם וחברו....אין לי חברים בכלל, באמת אני בודדה בעולם, לא חברות ...אולי קצת חברים לא משהו רציני.

אבל זה אני מול השם אלוהיייינו זה משהו אחר....פה בטוח נפלתי, שבת נוסעת... הולכת עם קצר... הדלקת נרות משתדלת, קידוש לא מפספסת, בית כנסת לא מסוגלת, מטפחת... מספיק יש לנו מסיכה על הראש...ועכשיו הצום שאני בכלל שוקלת אם להתחיל.

אבל יש עוד צד פה....גם ה'... מה הוא הפיל עלינו את הקורונה הזאת? ומה זה כל התאונות שיש...ולמה מתים ילדים? ולמה בכלל אנשים באים והולכים מהעולם ...ולמה אדם מבוגר פשוט מתמוסס מול ילדיו...למה הכל כ"כ קשה ומסובך?

נו...אז אולי אני צריכה רב.

חתימה טובה ושנה טובה לכולם

תגובות

mikela62
19/09/21 8:00

מחשבות נהדרות. בהצלחה במסע הפנימי לגילוי נשמתך, מה מתאים לך, למה, איך וכמה.... מסע לא קל ולא פשוט, אבל חיוני מאד להתבגרות ובשלות ומציאת המשמעויות שלך בחיים.

Jully1
22/09/21 10:15

תודה איש יקר