מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

בריאה עם מחלה

01/07/23 9:34
370 צפיות
כשהכל מתערבב

לרוב, תוכניותיי מתגבשות חודשים רבים לפני מועד יישומן. הפעם יש שותפים נוספים להרפתקה המתגבשת, לכן קיימת תחושת מחויבות רבה יותר לעמוד במשימה. הכול התחיל כשקיבלנו הזמנה להשתתף בטקס סיום לימודי התיכון של נכדתינו המתגוררת בארה"ב. לא היה ספק שלא נוותר על מאורע כל-כך מרגש וחשוב, הווה אומר טיסה מעבר לאוקיינוס. עצם הידיעה עוררה תשוקה עזה להגשים חלום ישן: טיול בהרי הרוקיז הקנדיים. זהו היה גם חלומם של חברינו היקרים שזהו טיולנו השמיני יחדיו, והם נרתמו להגשמתו. מייד נכנסנו למשימת הארגון. ביררנו, תכננו, הזמנו והכנו לנו טיול שעונה על כל מאוויינו. מה שנותר הוא להמתין זמן רב למועד המיוחל.

עד אז החיים המשיכו כרגיל. אני המשכתי לעבוד, צעדתי בשני מסלולים בשביל ישראל בהם צעדנו ממחלף קיסריה דרך רכבת חדרה עד לגשר הצבים בנחל אלכסנדר.

שלא יהיה ספק, גם הטרשת המשיכה להלום בי. ככל שהתקרבנו למועד הטיסה הסימפטומים התגברו וסימני השאלה לגבי מה עליי לעשות עמם. יש לי מחויבות לכל הקשורים. נועצתי ברופאי, שמכיר את הנפש הפועלת, והוחלט להמתין עד שובי ארצה.

ככל שנקפו הימים גברו חששותיי ורציתי להיות כבר אחרי זה בארץ, לדעת שהכול עבר בשלום!

עכשיו אני אחרי ויודעת שההשתתפות שלנו בטקס של נכדתנו הייתה חשובה והיו בה רגעים מרגשים מלאי אושר וגאווה.

הטיול בקנדה היה מושלם. מזג האוויר נאה ונעים ברוב ימי הטיול, לכן התאפשר לנו למלא את כל תוכניתנו במלואה. הנופים עוצמתיים בגודלם וביופיים. ראינו קרחונים, אגמים מרהיבים, מפלים שוצפי מים ונהרות מכל עבר.

המרגש ביותר הוא מפגשים עם בעלי-חיים במקום מחייתם. ראינו דובים שחורים זוללים סרטנים באוקיינוס השקט, דובי גריזלי מרפדים בעשב טרי את קיבותיהם, איילים, אלקים עופות שונים ועוד.

בחלוף הימים השתחררתי מהפחד וגמעתי בעיניי את כל היופי הקסום. כן, נאלצתי ליטול משככי כאבים לרוב. הם עזרו לי לעבור את המסע.

להתראות
אריאלה

תגובות

ערן-ברקוביץ
01/07/23 15:09

אריאלה, טוב לקרוא , אחרי זמן רב שלא כתבת. התמונות מדהימות ומורגש שחייבים לטוס רחוק מאוד כדי לחזות בחיות והנופים הללו.

אני מבין שהפעם הטרשת הנפוצה הורגשה ולא נחה. איך את מרגישה היום? האם היה זה התקף או תגובה למאמץ או משהו אחר? בעקבות הניסיון שלך בטיול ארוך, רחוק, ממושך ומלווה במאמצים - יש לך עצות לאחרים עם טרשת נפוצה שירצו לעשות מסע דומה?

כל הכבוד על ההשראה והשיתוף, תודה רבה שאת כותבת לנו.

ראשית, המוטו המוביל אותי מתחילת מחלתי לטפל במחלה כאילו אלה חיי, ולחיות את חיי כאילו אין לי טרשת , כבן אדם בריא. וגם עכשיו. המחלה מאוד פעילה , כבר מספר חודשים. טיפלתי בה, בכל האמצעים, תרופה מונעת שלמרות שידעתי שכבר לא ממש שומרת עלי , לא פסחתי על אף זריקה. עשיתי שיקום בבית חולים ככל שהציעו לי .ויחד עם זאת תמיד ממשיכה לעבוד, המשכתי את מסעותיי בשביל ישראל ועכשיו טיול גדול בחו"ל, כאילו אני בריאה ואין קשיים . לדוגמה השנה , הטרשת כבר חודשים מאוד מציקה   ולמרות זאת החלטנו שטקס הנכדה חשוב ועלינו לטוס,  ורק אז נולד הטיול הנוסף לקנדה . אז נועצתי ברופא שלי , שמבין שכשאני ממש רוצה לטייל הוא משחרר, וקבענו שכשאחזור נחליט על המשך הטיפול. ונסעתי ,בפחד איך יהיה , ובעיקר בנחישות שאצליח. מאמץ אכן מביא עלי תוספת של כאבים חזקים . לכן אני מצטיידת בכדורים חזקים נגד כאבים . כשההתקף מתחיל אני לוקחת כל ארוחה את הכדורים כדי להשתלט על הכאב. 

וכך מצליחה לצלוח את המשימות שאני מתבלת את חיי . הדבר נותן לחיי משמעות .

המשימה עכשיו , להחליף צרופה   אני כבר עושה את הבדיקות הנדרשות. כדי שאוכל להמשיך כרגיל . ערן שאלת אם המאמץ גורם להתקף. המאמץ מחמיר , וסובלת ממש מהכאבים . למזלי אני נעזרת בכדורים שטובים לי.

בכל שאלה אפשר לפנות אלי , בשמחה אענה.

אריאלה

חן71
01/07/23 20:15

אריאלה כל הכבוד שאת לא מוותרת וממשיכה הלאה. התמונות פשוט מדהימות. 

תודה רבה חן , מילים חמות ומרגשות . נותנות הרגשה טובה שאני משתפת .