מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםRaw diamondהערות רעילות של אמא שלי ואיך זה משפיע

מאת Diamond
08/07/23 13:35
201 צפיות

סיטואציה עם אמא מול כל המשפחה אתמול בערב.
 

חברה הגיעה לסופ״ש. כיבדתי אותה וישבתי בחלל יחסית קרוב לשולחן הקידוש. כבר הרבה זמן שאני נמנעת מערבי שישי/חג.פשוט לא מסוגלת. בזמן שהם אכלו אני התיישבתי לאכול את הארוחה שלי מהתפריט. אמא שלי, פשוט משום מקום:״את רואה איך חברה שלך אוכלת? ככה אוכלים, תלמדי ממנה״. היא אמרה את זה בדיוק כשהכנסתי לפה כפית מלאה במעדן כחלק מהתפריט שאני נלחמת להחזיק כל יום. שתקתי באותו והעצבים התכדרו לי בבטן כמו אגרוף כואב. איך מגיבים לאמירה שכזו?! ועוד מול כל המשפחה והחברה. ישר כתבתי לעצמי אימייל. ״כמה שאת מדהימה״ ״כל הכבוד שאת לא נשברת״.המטרה של התפריט זה לא להכנס ״לעוד דיאטה״. התפריט שומר עליי מההפרעה. מבולמוסים, מצמצומים,ממשלשלים ועוד...
תמיד כשמעירים לי על הנראות, המשקל, צורת האכילה, מה אני אוכלת  וכמה, אני רותחת מבפנים והאוטומט בורח לאוכל, בעיקר אכילה רגשית, בולמוסים, להסתיר את מה שאני אוכלת או לאכול לבד. מעדיפה להמנע מערבי חג, קידושים, אירועים שיש בהם אוכל וקרובי משפחה או חברים. 
אמא שלי לא מגלה הרבה אמפתיה או חמלה לגבי המצב שלי. בסיטואציה הערב לא סיימתי את המעדן באותו רגע והלכתי ישר לחדר אחר לווסת את עצמי בכתיבה ושירים. אחרי הארוחת לילה, כדור העצבים התחיל להיות יותר נוכח, בעיקר כשכולם כבר נרדמו והשד של ההפרעה רצה למטבח. התאפסתי איך שהוא  והכנתי לעצמי נס קפה, סיימתי את המעדן שהשארתי מהארוחת ערב והלכתי לעשן. לא נתתי לשד ההפרעה לקלקל לי את התהליך בגלל הערות של אחרים והחוסר מסוגלות להתמודד עם הרגש.

תגובות

יאיר---ערן
09/07/23 12:17

אויש יהלום שכמותך - והלוואי שהייתי פשוט יכול לחבק אותך ( וירטואלית כמובן ). אני ממש ממש מקווה ומייחל שאימך לא עשתה זאת מרוע לב אלא פשוט מחוסר ידיעה, בבורות, וחוסר טאקט משווע ואין לי אלא כל כך להצטער על זה.

את מעבר לזה יהלום גולמי או לא גולמי - את כל כך הרבה יותר בוגרת

מה עם הטיפול הריגשי שלך ? את עדיין בתהליך ?

Diamond
09/07/23 13:08

היי,

תודה רבה :)

אני כרגע מחפשת טיפולים שיעזרו לי לעבור את זה.

יאיר---ערן
09/07/23 13:26

את נהדרת.

באמת 

את אלופה, ואני יודעת עד כמה זה קשוח....

מיליון כוח להמשך

ו.. תרשי לי לשאול, יש סיכוי שתסבירי לאמא שלך על זה?

שתבין קצת יותר

Diamond
Diamond