מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

תזונה בריאות וכושר

כמוניבלוגיםתזונה בריאות וכושרהאם מגנזיום מסייע לשרירים, מגנזיום לספורטאים - קובי עזרא

האם מגנזיום מסייע לשרירים, מגנזיום לספורטאים - קובי עזרא

מגנזיום למתאמנים - קובי עזרא

07/12/23 9:22
614 צפיות
האם מגנזיום מסייע לשרירים, מגנזיום לספורטאים - קובי עזרא

האם מגנזיום מסייע לשרירים, מגנזיום לספורטאים!? שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לבריאות וכושר, היום אספר לכם על המינרל מגנזיום שחיוני לגופנו מהיבט של ספורטאים, הממלא תפקיד מכריע בתהליכים פיזיולוגיים שונים בגוף האדם, והוא יכול להועיל במיוחד לספורטאים. 

להלן מספר דרכים שבהן מגנזיום עוזר לספורטאים:


1. ייצור אנרגיה: מגנזיום מעורב בהפיכת פחמימות, חלבונים ושומנים לאנרגיה. הוא ממלא תפקיד מפתח בייצור ATP (אדנוזין טריפוספט), שהוא מטבע האנרגיה העיקרי של התאים. ספורטאים, במיוחד אלו העוסקים בספורט בעצימות גבוהה, מסתמכים במידה רבה על חילוף חומרים יעיל של אנרגיה.


2. תפקוד והתכווצות השרירים: מגנזיום חיוני לתפקוד תקין של השרירים, כולל כיווץ והרפיה של השרירים. זה עוזר לווסת אותות נוירו-שריריים ותומך בפעילותם של אנזימים שונים המעורבים בהתכווצות השרירים. רמות מגנזיום נאותות יכולות לתרום לשיפור ביצועי השרירים ולהפחית את הסיכון להתכווצויות שרירים ועוויתות.


3. ספיגה וחמצן: מגנזיום ממלא תפקיד בהרחבת כלי הדם, מה שיכול לשפר את ספיגת החמצן והאספקה לשרירים הפועלים. זה חשוב במיוחד במהלך פעילות גופנית כאשר יש צורך באספקת חמצן מוגברת כדי לעמוד בדרישות הפעילות הגופנית.


4. מאזן אלקטרוליטים: מגנזיום הוא אלקטרוליט, והוא פועל לצד אלקטרוליטים אחרים כמו נתרן, אשלגן וסידן כדי לשמור על מאזן נוזלים תקין בתאים ובסביבתם. זה חיוני למניעת התייבשות ושמירה על תפקוד סלולרי מיטבי, שהוא חיוני לביצועים אתלטיים.


5. בריאות העצם: למרות שאין קשר ישיר לביצועים ספורטיביים מיידיים, מגנזיום חיוני לבריאות העצם. זה תורם לשמירה על עצמות חזקות ועשוי להפחית את הסיכון לשברי מאמץ ופציעות אחרות הקשורות לעצם, שיכולות להדאיג אתלטים.


6. הפחתת דלקת ולחץ חמצוני: פעילות גופנית אינטנסיבית עלולה להוביל לדלקת מוגברת וללחץ חמצוני. למגנזיום יש תכונות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון, שיכולות לעזור למתן את ההשפעות השליליות של דלקת הנגרמת על ידי פעילות גופנית ולחץ חמצוני.
7. וויסות תפקוד מערכת העצבים: מגנזיום ממלא תפקיד בוויסות מערכת העצבים, עוזר למנוע גירוי יתר ולקדם הרפיה. זה יכול להועיל לספורטאים בניהול מתח ושיפור איכות השינה, שניהם חשובים לביצועים ולהתאוששות מיטביים.

על סוגי מגנזיום השונים כתוספי תזונה שקיימים בשוק תוספי התזונה. 
חשוב לספורטאים לשמור על צריכה נאותה של מגנזיום באמצעות תזונה מאוזנת הכוללת מזונות עשירים במגנזיום כגון ירקות ירוקים, אגוזים, זרעים ודגנים מלאים. במקרים מסוימים, ספורטאים עשויים לשקול תוספת מגנזיום, אך חיוני להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות כדי לקבוע את הצרכים האישיים ולהימנע מצריכה מופרזת, שעלולה להיות בעלת השפעות שליליות.

איזה סוגי מגנזיום יש, איזה מגנזיום מומלץ לקחת, מגנזיום חמצני, מגנזיום ציטראט, תוסף מגנזיום מומלץ

תגובות

קובי עזרא
קובי עזרא
מומחה לרפואה נטורופטית PhD, מרצה בתחומים פתולוגיה כללית, תזונה ובריאות. בעל קליניקה המטפלת בצבי חולי (כמו סוכרת, כולסטרו...