מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

חיים עם ברונכיאקטזיס

כמוניבלוגיםחיים עם ברונכיאקטזיסאיזה כיף - ברונכיאקטזיס כבר לא מחלה יתומה

איזה כיף - ברונכיאקטזיס כבר לא מחלה יתומה

יותר ויותר מאובחנים ויותר ויותר מחקרים

מאת עדי74
10/03/24 21:44
333 צפיות

אני מתנצל בפני כל העוקבים על כך שלא פרסמתי כלום מאז הפוסט הראשון. אני מחדש את הכתיבה כעת לטובת כולנו ! 

אם כן, מה הסיפור של ״רחבת הסימפונות״ או בשמה המדעי - ברונכיאקטזיס?

בעברית ברונכיאקטזיס נקראת ״רחבת הסימפונות״. המחלה מוגדרת כהרחבה קבועה של הסמפונות, הגורמת לתפקוד א-נורמלי של הריאות. התופעה הבולטת של המחלה היא הרס של רקמות, הגורם לאי פינוי מיטבי של הליחה, דבר המוביל להיווצרות מצע של חיידקים ולזיהומים חוזרים ונשנים בדרכי הנשימה.  

עד לפני שנים לא רבות, נחשבה ברונכיאקטזיס כ ״מחלה יתומה״, כלומר, יש חולים מסכנים שלא שפר עליהם גורלם שיש להם את המחלה, אבל אין מספיק חולים כאלה כדי שהחברות הגדולות ישקיעו כסף במחקר ובפיתוח תרופות. לא משתלם כלכלית.. 

אבל בשנים האחרונות, יש יותר ויותר אבחונים של המחלה.

במאמר שפורסם בשנת 2012 בכתב העת CHEST על ידי חוקרים מהמכון הלאומי לאלרגיה ומחלות מידבקות בארצות הברית 🇺🇸, עולה כי בין השנים 2000 ל 2007 חלה עליה של 8.7% מדי שנה במספר החולים המאובחנים במחלה בארצות הברית. כמו כן דיווחו החוקרים על הימצאות של המחלה ביחס של 1106 אבחונים לכל 100,000 אנשים. (כ 1.1% מהאוכלוסיה הפוטנציאלית) 

זה לא נעים להיות חלק מהסטטיסטיקה של המאובחנים בברונכיאקטזיס (כמונו...), אבל צריך להסתכל תמיד על חצי הכוס המלאה ! ריבוי המאובחנים (ואנחנו ביניהם) גורם לעניין בקרב חוקרים, רופאים, וחברות התרופות, לנסות ולהשיג התקדמות בטיפול במחלה. 

שימו לב לנתון היפה הזה: 

מי שלא מכיר  - אתר PubMed הוא האתר המרכז מאמרים המתפרסמים בכל תחומי הרפואה בכתבי עת נחשבים ברחבי העולם.  חיפוש של המילה bronchiectasis וסינון התוצאות לפי השנים שבהן התפרסם המאמר מעלה כי יש: 


527 מאמרים על ברונכיאקטזיס עד שנת 1950

6,883 מאמרים על ברונכיאקטזיס  עד שנת 2000

16,341 (!) מאמרים על ברונכיאקטזיס  עד 2024 כולל קרוב ל-1000 מאמרים רק בשנת 2023 ותחילת 2024. 

הגרף המצורף מראה את הגידול בכמות המאמרים העוסקים בברונכיאקטזיס על פי שנת הפרסום. 

תודו שזה מעודד 💪.. הרבה אנשים טובים ומוכשרים בעולם  חוקרים ומנסים למצוא מזור למחלה🥇🥇​​​​​​​🥇

אז גם אם גיליתם רק כעת שאתם סובלים מברונכיאקטזיס - דעו - אתם לא היחידים, וזה באמת לא סוף העולם. יש הרבה עשייה בתחום, ויש הרבה דברים שאנחנו יכולים לעשות לעצמנו כדי למנוע את ההתלקחויות ונדבר על זה בפוסטים הבאים.

רק בריאות לכולם !

 

 

 

תגובות