מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

קידום מודעות לסקלרודרמה

עדיין בארצינו הקטנטונת טרם נפגשו הדרכים להקמת גוף ידע או תמיכה כלכלית בגופים הקיימים בעולם לקידום המחקר והטיפול בסקלרודרמה.

19/12/10 20:56
1539 צפיות
כמה שננסה לעולם לא נצליח להמציא שוב את הגלגל, אבל נוכל לגלות אותו. כך הלכתי בעקבות גדולים ממני, לאט לאט לאתר את הדרך בהמלצת מי שכבר התחיל ומטפס במעלה הדרך. חברים לדרך, אותם "הורים" לעמותות שכבר היו במקום הראשוני אם לא בשלב מתקדם יותר של התפתחות קהילה מגרעין קטן לגוף של תמיכה וידע. פניתי לסיגל, בעקבות הפרסומים לאחרונה של קמפיין הגיוס בעמותת "מלאכיות הדממה" לקידום המחקר והטיפול בתסמונת רט. סיגל התחילה כ"דודה של.." (ילדת תסמונת רט) ויצרה מערך של יועצים ומממנים שהפכו לעמותה מוכרת. כיום מתקדמת העמותה בגיוס תרומות למחקר מדעי וקידום הטיפול בתסמונת.
בעקבות השיחה הפכתי את הרשת בחיפושיי וגיליתי לתדהמתי כה רבה, ארגונים אמריקאיים ואירופאיים המכילים גופי מחקר, קרנות, קבוצות תמיכה, קוים חמים, כתבי עת ומה לא! עדיין בארצינו הקטנטונת טרם נפגשו הדרכים להקמת גוף ידע או תמיכה כלכלית. אין צורך להמציא דבר אבל זה הזמן להצטרף לשורותיהם של גדולים ממני ולקדם את הפעילות הקהילתית. אם רק תיאסף היד המושטת... אם כן, ישנה דרך, אפשר ללכת בה בעקבות שועלים ההופכים לאריות ולא מעט מתגלה ככל שמתווספות הפסיעות זו לזו ומצטרפים חברים לדרך.

תגובות

אילנה-3
11/10/11 13:31

אכן מיכל את צודקת .אין מספיק מודעות למחלה שפוגעת כמעט בכל אברי הגוף,למרות שיש התקדמות מסוימת .בהחלט אנחנו צריכים להתאחד וביחד לעורר מודעות למחלה !

may32
29/05/12 19:03

אני חולת סקלרודרמה כ5 שנים, אם יש דרך שאוכל לעזור, צרי איתי קשר.

מיכל-נורטוב
04/06/12 14:25

מאי ואילנה היקרות,

תודות על תגובותיכן, אשמח לשמוע יותר על התמודדותכן ועל עצמכן.

היום יום הולדתה של סלביה שמיר,  חולה בסקלרודרמה שחיה עם המחלה 41 שנים. 

אני מדגישה, חיה "עם" המחלה. נשמע כאילו אמי סילביה והסקלרודרמה "חיו יחדיו את שנות הזוגיות המפרה", אך האמת היא שסילביה הלכה לישון וקמה בבוקר, צחצחה שיניים ואכלה, עם הסקלרודרמה. היא התלבשה, יצאה מהבית ועבדה עם הכאבים בידיים, עם התסמונות והסימפטומים, העבים, הזהירות, הטיפולים השונים, החרדה והמתח, יחד עם הקלה ועם ריפוי עצמי, עם תשומת הלב המיוחדת לגוף ולתשומת הלב המיוחדת מהסביבה ...

סילביה חזרה הביתה לעזרים המיוחדים ולאהבה של המשפחה, ללילות קשים ולחורפים קרים, לבילויים עם חברות ובן הזוג האמיתי, יחד עם הסקלרודרמה.

בשלב כלשהו, היא כתבה על הסבל שלה מהמחלה בדימוי אירוני  "הכאב כמאהב".

נכון, אין זו אהבה ממבט ראשון ולא הבחירה שיש בבחירת בן זוג. אין במחלה פרס או סימן על אופי או דופי מסוים. אין בה התנחמות או אפשרות להקמת צאצאים משותפים. אבל...  לפי הסקלרודרמה תמיד היתה שם.

סילביה הפכה מודעת לכך יותר ויותר וככל שלמדה על עצמה יותר מצאה את משמעות המחלה בחייה, היא מצאה שבזכות המחלה הגיעה לתובנות על עצמה, הבינה את הכוחות שיש בה וההתמקדות עברה תפנית.

לאחר דרך ארוכה של טיפול אישי שכלל שינויים אינסופיים ובחירה בסגנון חיים מתאים לה, ההתמקדות עברה לבחירה בחיים ולא במחלה. היה עליה להיות יותר מודעת לעצמה ולמידת המתח שבחייה, מה משמח אותה ומה מכעיס אותה, מה מעורר כאב ומה מרגיע.  המחלה הפכה להזדמנות.

האם מישהי מכן מזדהה? אולי לא מסכימה?

אני אשמח לשמוע אתכן כאן, מוזמנות לצרף פוסטים משלכן.

בעזרת הפעילות כאן נוכל להקים קבוצה פעילה מחדש בדרך למודעות עצמית וציבורית.

מאחלת הרבה טוב,

בברכה

 

מיכל

 

מיכל נורטוב
מיכל נורטוב
פסיכולוגית רפואית מומחית (M.A) רכשתי את הכשרתי במסגרת המכללה האקדמית ת"א יפו והתמחיתי במרכז הרפואי ע"ש סוראסקי, איכילו...