מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מאת פזית
27/09/09 15:21
2065 צפיות
אני והפרפר
הפרפר, חייו קצרים. הוא עובר מטמורפוזה מזחל - לגולם - לפרפר... וחוזר חלילה, כך בטבע. וידי הימנית שהייתה פעם יציבה וחזקה החלה לפרפר.. כמו כנפי הפרפר. זה קרה ביום אחד,  בו הופיעה לפתחי מחלה ששמה טרשת נפוצה. ואז החלטתי כי אשים את הצער והיגון בצד ואתחיל ליצור.. בציור, בפיסול, במה שאפשר... בכדי להשאיר חותם ולהנציח את היכולות. מבחינתי כל יצירה היא חד פעמית.
ובינתיים, אני לומדת.... איך ליצור טוב יותר. מנסה להשתפר. לבדוק גבולות החומר והיכולת.
כשפיסלתי לראשונה את ידי הימנית, תוך ההתבוננות בה כאילו היא בעלת ישות עצמאית, בעלת חיים משלה, הבחנתי כי היא רועדת כמו פרפורי כנפי הפרפר.
לא ידעתי אז הרבה על פרפרים. באופן אינטואיטיבי הרגשתי כי זה מה שאני מתחברת אליו.
בהמשך יצרתי את  סדרת הכלים "כלים פורחים", בה אני מפסלת כלים שכל אחד מהם מתאר עולם של פרחים וצמחים ובו מבקר פרפר... זוהי מעין הנצחת רגע של יופי ושמחה. את ההשראה לכל כלי אני שואבת מהליכות שאני עושה בסביבת מגוריי או מטיולים בהם אני אוספת עלים, תרמילי צמחים ופרחים. 
הצבעים והצורות מוצאים את מקומם לפי תחושת הלב שלי בזמן העבודה. כל כלי הוא ייחודי ומיוחד.  אני עושה כל אחד ואחד באופן חד פעמי. את הכלים אני יוצרת מתוך גוש חימר אותו אני מוצאת כנכון לי בגודלו באותו הרגע ואותו אני בונה בעבודה ידנית (לא עבודת אובניים). פיתחתי טכניקה לעבודה בחימר שיוצרת איכות של עבודה בפורצלן. הצבעים שאני משתמשת הינם רב גוניים .
סיפרתי פה את סיפור הפרפר שלי. 
אם אמנה את  מספר השנים שאני חיה עם המחלה, אני סבורה כי הפרפרים הנוכחיים שאני יוצרת הם כבר דור של צאצאים במספר גבוה מאוד..כולם  נצר לאותו פרפר ראשוני שראיתי בעיני רוחי מפעיל את ידי ומחייה אותה ליצירה.


...

תגובות

ערן-ברקוביץ
28/09/09 19:29

הפרפרים לא יראו יותר אותו הדבר לאחר קריאת הפוסט הזה. היכולת שלך להכיל מספר פירושים בו זמנית מדהימה ומרגשת. במהלך השיחות והטיפולים אני מוצא פעמים רבות כי אחד הדברים החוסמים אותנו, הוא חוסר היכולת להכיל מספר פירושים ועקרונות הנראים בעיננו, במבט ראשון, כמנוגדים: או שהיד מפרפרת או שאעסוק ביצירה / או שהפרפר מסמל את הרעד ביד או שהפרפר מסמל יופי ושמחה של הטבע. הדיכוטומיה הזו, ראיית השחור או לבן, הופכת את המציאות מצד אחד לפשוטה יותר, אך מצד שני מצמצמת ומגבילה. ככל שהנושא יותר רגיש ומאיים, כך קשה לנו יותר להכיל את כל הפירושים. בסופו של דבר לאחר עבודה עצמית מאומצת חלקנו מצליחים לשנות את התפיסה ולהכיל: היד שלי מפרפרת וגם אעסוק ביצירה/ הפרפר מזכיר את הרעד ביד וגם ייצור מדהים ביופיו המשרה שמחה.

אני תקווה שדרכך תצליח להוות השראה לרבים אחרים

מחכה לפוסטים הבאים

ערן ברקוביץ


מיי-רב
28/09/09 22:50

פזית את מדהימה!
ראיתי את התכנית, מדהים שהצלחת להרים את הראש מעל המקום שכל כך קל לשקוע בו, ולחוות את המחלה שלך כהזדמנות לשינוי. הציורים שלך (ממה שהספקתי לראות) מקסימים ומלאי חיים, צבעוניים, שמחים. מאוד אהבתי!

וכמו שערן אמר כאן, הפרפרים אכן לא ייראו יותר אותו הדבר אחרי הפוסט הזה.

תודה על ההשראה ומאחלת לך שנים רבות של אושר גדול.
שנה טובה
מיי-רב

אנה-רייזמן
29/09/09 9:18

פזית יישר כוח!
כמו שכבר אמרו קודמיי, את מהווה השראה עובר הרבה אנשים, ותאמיני לי שלא רק עבור אנשים חולים. הכוח שלך, הנחישות לא לתת למחלה להכריע אותך מעלים אותך גבוה
יכולה רק לחזק אותך ולאחל לך המון שנים ללא התקפים 
נ.ב הציורים שלך מדהימים!
שנה טובה מלאת בריאות,
אנה 

פזית
פזית
הייתי בריאה ורופאת שיניים. כיום , חולה בטרשת נפוצה ואומנית קרמיקה, מציירת ומטפלת באמצעות אומנות. קודם כל אמא לשני ילדים ...