מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

שיאצו ודיקור סיני - דרך אפרתה

כמוניבלוגיםשיאצו ודיקור סיני - דרך אפרתההקשר של עבודה, תזונה ודאגות לטחורים

הסטטיסטיקה אומרת שכמעט כל אדם מעל גיל 50 סובל מטחורים. נשים סובלות יותר מגברים ( על רקע הריונות ולידות ). הסטטיסטיקה הזו לא גורמת למי שסובל מטחורים להרגיש יותר טוב. טחורים פעילים יכולים להציק, לכאוב, לדמם ואם ממש לא הצליח לנו, אז אולי גם תהיה פיסורה – שזה ממש סיפור לא נעים. במאמר הזה נסקור בקצרה את קשרי הגופנפש לטחורים בעיניים של רפואה סינית.

1729 צפיות
טחורים – דיקור, רפואה סינית, שיאצו, דמיון מודרך הסטטיסטיקה אומרת שכמעט כל אדם מעל גיל 50 סובל מטחורים. נשים סובלות יותר מגברים ( על רקע הריונות ולידות ). הסטטיסטיקה הזו לא גורמת למי שסובל מטחורים להרגיש יותר טוב. טחורים פעילים יכולים להציק, לכאוב, לדמם ואם ממש לא הצליח לנו, אז אולי גם תהיה פיסורה – שזה ממש סיפור לא נעים. במאמר הזה נסקור בקצרה את קשרי הגופנפש לטחורים בעיניים של רפואה סינית. נתחיל בהבנה כללית: א. קיים ערוץ אנרגיה, מרידיאן, שאמור לשמור את האיברים במקומם. ברגע שהמרידיאן הזה חלש, נוכל לראות בין היתר טחורים ( נפגוש גם מערכת שרירים רפוסה, שפתיים משתרבבות, נפיחות של הבטן, צואה רכה, צניחות של שלפוחית השתן / רחם, בקע סרעפתי, ורידים ודליות ). ב. יובש / עודף חום בגוף יובילו לצואה יבשה וקשה שתגרום לדימום. המרידיאן מסעיף א', שאמור לשמור על האיברים במקומם, נחלש מדאגה, ממזון מתוק, מזון קר ולח, ממחלות ממושכות ומפעילות פיזית ומנטלית מאומצת. הוא קשור מאוד לבית שגדלנו בו ולזה שאנחנו חיים בו היום. מושפע מהיחס שקיבלנו כילדים מההורים והסביבה הקרובה שלנו. בנוסף, המרידיאן הזה אוהב שגרה. קשה לו עם ספונטניות . הוא מתבטא בכל מה שקורה בפה, חניכיים ושפתיים. בחולשת שרירים – בעיקר הגפיים. טיפוס כזה יכול לדבר הרבה / לאט / לאבד את חוט המחשבה ולקפוץ מנושא לנושא או "לחפור" על אותו דבר כל הזמן. יש לו גם עניין עם צבעי אדמהJ. מוזמנים לחשוב על עצמכם ולבחור מי מהנ"ל מתאימים לכם. סעיף ב', מתייחס לחום / יובש חיצוניים – כל מה שקשור לאקלים ולמזג אוויר ובאותה מידה גם לחוסר בנוזלים בגוף עצמו – זאת אומרת חוסר פנימי. כאן, נראה הרבה סימני יובש. יובש של העור, השיער, השפתיים, ציפורניים רכות וכמובן יובש של הצואה. בנוסף, נוכל למצוא שני טיפוסים: זה הנעלב בקלות וזה הנוח להתרגז. הראשון יסבול יותר מקור והשני מחום. השלד הטיפולי יהיה די זהה. יש לנו נקודות דיקור בבטן, בידיים וברגליים. יש נקודות בישבן וממש סמוך לפי הטבעת. סיכוי סביר שיהיו נקודות משותפות לשני המקרים. מעבר להן, יהיו נקודות ספציפיות. נניח נקודות מקררות, יתווספו לפתולוגיה של החום והיובש. אולם מעבר לזיהוי ה"טכני",נרצה להבין יחד עם המטופל מהו השורש של המחלה. מה גרם לה להופיע ומדוע דווקא בתקופת זמן זו. התשובות לשאלות הללו יהוו קרש קפיצה משמעותי בתהליך ההחלמה. כשאנו שואלים, אנו מעודדים את המטופל לקחת אחריות. האם קיים קושי עם פרידות? האם יש קושי ב"לחתוך" עניינים? האם היתה חריגה / טלטלה בשיגרה? האם היה שינוי בהרגלי התזונה? האם יש חוויה של דאגה?? הגוף מדבר אלינו. לרוב, איננו מקשיבים. ההקשבה שלנו מגיעה רק אחרי סערות גדולות – לכן הריפוי א"כ יותר ממושך. אילו היינו קשובים לסימנים המקדימים בזמן, היינו חוסכים לעצמנו סבל רב. היינו בריאים יותר וחיוניים יותר. אם אתם סובלים מטחורים ( שיאצו, רפואה סינית, דיקור יודעים לטפל גם בטחורים. לא רק ב כאבי גב תחתון / כאבי ראש, כאבי בטן ומתח... ), שאלו את עצמכם את השאלות הללו. עצרו רגע ונסו להזכר למה לא הקשבתם.. א"כ, עם הידיעה הפנימית הזו, גשו למטפל ב רפואה סינית והוא יתאים לכם טיפול. בד"כ יש הצלחות רבות לטיפול בטחורים. אני באופן אישי משלבת שיאצו, דיקור, מוקסה ודמיון מודרך. מאחלת לכם החלמה מהירה! אפרת בנור, מטפלת בשיאצו, דיקור סינידרך אפרתה – מגע מביא שלום.

תגובות