מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

סודות מהואגינה

כמוניבלוגיםסודות מהואגינהכיצד תטפלי בזיהומים ואגינליים?

75% מהנשים יסבלו מזיהום בנרתיק לפחות פעם אחת בחייהן, כאשר 35% מתוכן סובלות מזיהומים חוזרים. ד\"ר קליין, מנהל היחידה לאורו גינקולוגיה ומנהל האשפוז הגינקולוגי בבי\"ח מאיר על דרכי הטיפול בזיהומים ואגינליים.

29/05/11 18:03
2789 צפיות
75% מהנשים יסבלו מזיהום בנרתיק לפחות פעם אחת בחייהן, כאשר 35% מתוכן סובלות מזיהומים חוזרים. דלקות נרתיקיות הן מבין הדלקות השכיחות ביותר בקרב נשים והן הסיבה העיקרית לפניה לרופא נשים. ישנן שלושה סוגי דלקות נרתיק: דלקת על רקע פטרייתי, דלקת על רקע חיידקי ותופעות אלרגיות של העור באזור הנרתיק. דלקות פטרייתיות בדרך כלל מאובחנות בצורה של גרד והפרשה לבנה סמיכה, להבדיל מדלקות חיידקיות המאופיינות בהפרשה צהובה ובעלות ריח רע. קיימים סוגי טיפולים שונים לדלקות בנרתיק, ביניהם קיימים גם טיפולים שאינם מחייבים הגעה לרופא, הניתנים לרכישה כערכה אישית, ללא מרשם רופא. טיפולים אלה פותרים בדרך כלל את המקרים הקלים הבאים לידי ביטוי בגרד קל והפרשה מעטה, הן בדלקות פטרייתיות והן בדלקות חיידקיות. במקרים של זיהומים קשים או זיהומים חוזרים ונשנים הכוללים כאבים חריגים, דימום או חום מומלץ להיבדק ע"י רופא נשים. קיימים פתרונות לשימוש אישי המאפשרים אבחון דלקות נרתיקיות על ידי בדיקה פשוטה ומהירה של ההפרשה הנרתיקית, כגון 'קלוטסט'. באמצעות ערכות אלה, האישה יכולה לקבל מושג האם מדובר על דלקת פטרייתית או דלקת חיידקית, על ידי שינוי צבע הערכה הנרתיקית. אם הדלקת אובחנה על-ידי הערכה כחיידקית יש להגיע לרופא ולקבל טיפול באמצעות אנטיביוטיקה. במידה והבדיקה לא מאבחנת זיהום כזה, ככל הנראה מדובר בפטרייה ואז ניתן לטפל בה, במקרים הקלים, בבית. טיפים למניעת זיהומים ודלקות בנרתיק • יש לשמור על היגיינת הנרתיק בקיץ - הכלור בבריכה עלול לגרום לירידת החומציות בנרתיק, דבר המאפשר שגשוג חיידקים מזיקים - כדאי להפחית את השימוש בפדים/תחתוניות הגורמים להזעת יתר ולחות באזור המפשעה - כדאי ללבוש תחתוני כותנה אווריריות הסופגות לחות - רצוי להימנע מלבישת מכנסיים צמודים העלולים לגרום ללחות והזעת יתר המאפשרים צמיחה של חיידקים ופטריות באיבר המין - לא מומלץ השימוש בפדים מבושמים או בדאודורנט באזור המפשעה - כדאי להימנע משטיפות נרתיקיות מרובות - מומלץ להתקלח בכל יום ולייבש את אזור המפשעה היטב - במידה ויש חשד לזיהום חיידקי, יש לפנות בהקדם לרופא נשים • יש לשמור על רמת חומציות נמוכה הנרתיק - הסיבה העיקרית לזיהומים ודלקות בנרתיק היא שינוי ברמת החומציות באיבר המין. ניתן למנוע זאת באמצעות שימוש במוצרים שאינם בעלי חומציות גבוהה, המותאמים לאזור הרגיש, באופן שלא יפר את האיזון בחומציות הנרתיק, כגון: - מגבונים לחים: יש להקפיד להשתמש במגבונים לחים המיועדים לוואגינה. - סבון גוף: יש להשתמש בסבון המיועד בחומציותו לאזור הנרתיק ולא בסבון רגיל שהינו בעל חומציות גבוה מזה של הנרתיק. • מניעת זיהומים בעת יחסי המין - נוזל הזרע של הגבר הינו בעל רמת חומציות גבוהה מזו של הנרתיק ולכן במצב של דלקות חוזרות ונשנות רצוי לשטוף את נוזל הזרע בתום קיום יחסי המין - בני זוג עלולים להדביק אחד את השנייה ובמידה והדלקות חוזרות ונשנות על שני בני הזוג להיבדק - יש להשתמש בקונדום במקרים של ריבוי פרטנרים כהגנה מפני הידבקות בזיהומים ובמחלות מין שונות כאמור, יש לשמור בקיץ על היגיינה גבוהה של איבר המין, ובמידה וקיים חשד לזיהום בנרתיק, יש לבצע בדיקה יסודית לזיהוי סוג הזיהום והגורם לו. יש לכן שאלות נוספות? היכנסו לפורום סודות מהואגינה.

תגובות