מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

נקודת מבטי האישית והכואבת

כמוניבלוגיםנקודת מבטי האישית והכואבתנקודת מבטי האישית והכואבת

מאת ברכה
30/07/09 16:50
1279 צפיות
בני בן 27 חולה כליות ולאחרונה התבשרנו על הצורך המיידי בהשתלת כליה. קשה לתאר מה עובר על משפחה לשמע בשורה כזאת. ההתמודדויות והקשיים הם רבים ומתעוררים בגלל מצוקת האיברים בארץ והצורך לעבור את ההשתלה בחו"ל בלית ברירה אחרת(או לתת לו להנמק שנים בדיאליזות ). המשפחה צריכה לגייס סכום כסף ניכר מכיוון שקופות החולים אינן משתתפות כלל, ,, גיוס הכספים הוא משימה מורטת עצבים .. המרוץ נגד הזמן והפחד מפני הדרדרות במצב הם מנת חלקינו.חוסר האונים הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו.מטרה אחת עומדת בפנינו והיא-הצלת הבן !יחד עם זאת לא התיאשנו, טובתו של הבן עומדת לנגד עינינו . נעשה הכל על מנת להעניק לו חיים טובים יותר בזכות ההשתלה ולהציל את חייו.

תגובות

אברהם-פ.
31/07/09 13:11

הכאב הפרטי והבעייה הכללית.
הנושא קשה להבנה למי שאינו מכיר את הקשיים הכרוכים בהשתלה לחולי כליות הארץ.
קשה מנשוא למי שנמצא כבר בתוך התהליך.
חבל שבמדינה מודרנית כמו שישראל מתיימרת להיות, אין פיתרון ראוי לחולי כליות.
מה שמציע הממסד, הוא המתנה של שנים בטיפולי דיאליזה קשים, עד שתימצא כליה מתאימה מנפטר, שמשפחתו הואילה והסכימה לתרום את איבריו.
פתרון זה אינו ראוי, כאשר האלטרנטיבה היחידה היא לעבור השתלה יקרה מאוד בחו"ל, כאשר הביטוח הרפואי המשלים, לאור חוק ההשתלות, כבר איננו מכסה את ההשתלה.
כל זה אם ייעשה יהיה על חשבון החולה ומשפחתו, שברוב המקרים אין להם את המימון לכך.

ברכה יקרה,

אני יכולה רק לתאר את מה שעובר על בנך ועל משפחתכם, ומה רב הקושי וחוסר האונים שאתם חשים. נכון הדבר כי השתלת כליה הינה הטיפול הכלייתי החליפי המועדף בחולים רבים, ובמיוחד בחולים צעירים כמו בנך. אולם, דיאליזה, ככל שתשמע כדבר נוראי ומפחיד, הינה אפשרות טיפולית טובה מאד לחולים עם אי ספיקת כליות סופנית, לפחות עד שמתאפשרת השתלת כליה. ביצוע דיאליזה  אפילו למשך מס' חודשים, עד להתארגנות לקראת השתלת הכליה, אינה פוגעת בסיכויי הצלחת השתלת הכליה. ישנם חולים המטופלים בדיאליזה שנים, שרק לאחר מכן עוברים השתלת כליה מוצלחת. בסופו של דבר, יש לזכור כי גם טיפול בדיאליזה הינו טיפול מציל חיים למי שנזקק לה, ובדרך כלל באנשים צעירים, ללא מחלות רקע מרובות, הטיפול עובר ללא תופעות לוואי וסבוכים רבים, ומאפשר את הזמן הדרוש  עד להשתלת הכליה המיוחלת.
שיהיה בהצלחה
ד"ר נעמי לוין-יינה

ברכה
01/11/10 14:23

עידכון
אנחנו כבר שנה מאז ההשתלה, בני נוטל כדורים רבים והחשש לבריאותו קיים אך אני מרוצה מכך שהוא מתפקד כאחד האדם.
חבל שבמדינה נאורה כמו שלנו לעיתים מקשים עליו בכל מיני טפסים והצהרות בריאות למינהם , כניראה שבמדינתינו אוהבים ומעריכים רק אנשים בריאים , מה לעשות שלא כולם בורכו בפרופיל 97.? גם עם זה ניתמודד, אנחנו ניצחנו וכולי תיקווה שעוד רבים וטובים יצטרפו לקבוצת המושתלים.
ברכה-האמא

ברכה
ברכה
אמא לבן שעבר השתלת כליה.