מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר ודים בלובשטיין
סגן מנהל המחלקה לשיקום שדרה ומנהל היחידה לאורודינמיקה ושיקום שליטה בשתן, בית החולים לוינשטיין מומחה ברפואת שיקום ובעל ניסיון רב בטיפול ושיקום נפגעי שדרה. חבר סגל בחוג לרפואת שיקום. ד"ר בלובשטיין סיים את לימודי הרפואה ברוסיה והתמחה שם ברפואה פדיאטרית. בשנת 93' עלה לארץ, סיים התמחות ברפואה שיקומית ומאז עובד בבית החולים לוינשטיין כרופא בכיר במחלקה לנפגעי שדרה. 
תמר פולאק
תמר פולאק
סגנית אחות אחראית במחלקה לשיקום שדרה, בית החולים לוינשטיין בעלת תואר ראשון בסיעוד ותואר שני בסוציולוגיה רפואית. בעלת ידע ומומחיות בתחום הטיפול והשיקום בנפגעי חוט שדרה.
פרופ' עמירם כ
פרופ' עמירם כ"ץ
פרופסור כ"ץ ניהל את המחלקה לשיקום שדרה במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין עד 30.6.2022. מאז, עוסק בייעוץ, הוראה ומחקר במחלקה וגם בייעוץ פרטי. פרופסור כ"ץ ניהל את בית החולים לוינשטיין משנת 2011 עד יולי 2019. עוד קודם לכן שימש בתפקידים שונים בבית החולים לוינשטיין החל משנת 1983. את תפקידו כמנהל המחלקה לשיקום שדרה, הוא ממלא משנת 1994. פרופסור כ"ץ הוא מומחה ברפואה פיסיקלית ושיקום ובעל תואר נוסף כדוקטור לפילוסופיה (בחוג לפיזיולוגיה באוניברסיטת תל אביב). פרופ' כ"ץ השתלם בטיפול בפגיעות חוט שדרה ב- Stoke-Mandeville באנגליה וחבר בוועדה המדעית של החברה הבינלאומית לחוט שדרה ISCoS. יחד עם כל צוות המחלקה לשיקום שדרה בלוינשטיין פיתח סולם הערכה תפקודית לנפגעי חוט שדרה שמכתיב כיום יעדי טיפול שיקומי בנפגעי חוט שדרה במדינות רבות בכל העולם. פרטים נוספים ב- www.catzamiramprof.com
סיון אבנרי
סיון אבנרי
פיזיותרפיסט,מדריך קליני ובעל תארים ראשון ושני בפיזיותרפיה. (אוניברסיטת תל אביב)עובד בבית החולים לוינשטיין מאז 2001.אחראי על שירותי הפיזותרפיה במחלקה לשקום שדרה.
הדס טרייסמן
הדס טרייסמן
מרפאה בעיסוק אחראית, המחלקה לשיקום שדרה, בית החולים לוינשטיין בעלת תואר שני וותק של 14 שנה. התמחתה בתחום שיקום שדרה ובנושא זה כתבה גם את התזה
שרון רצהבי
שרון רצהבי
שרון רצהבי, פסיכולוגית רפואית מומחית. תואר ראשון מאוניברסיטת תל אביב, תואר שני מהמכללה האקדמית תל אביב יפו, בית ספר לפסיכותרפיה פסיכואנליטית באוניברסיטת חיפה. עבדה כפסיכולוגית בבית החולים רמב"ם ובבית החולים כרמל בחיפה עם אנשים המתמודדים עם מגוון מחלות ופציעות. כיום פסיכולוגית אחראית במחלקה לשיקום שדרה בבית לוינשטיין.

מובילי קהילה

שמואל-עדיני
שמואל-עדיני
פגוע חוט שדרה צווארי לאחר ניתוח להוצאת גידול אינטראמודולרי בגובה חוליות C2-C5 . חסר תחושה שיטחית ועמוקה.נכה בהגדרות הרפואיות,בריא בראש ובנחישות. כתבתי ספר \"שדרה כחוט השערה\" (פורסם באינטרנט) המתאר את נחישותי השיקומית בתקופה של מספר שנים ואת \"מלחמותי\" בכל התחומים הרפואיים והבירוקרטיים על מנת לחזור ולהשתלב בחברה כשווה.
כמוניחוט שדרהתוסף תזונה קריאטין מונוהדרייט להעלת מסת השריר

תוסף תזונה קריאטין מונוהדרייט להעלת מסת השריר

20/01/10 9:00
6 תגובות

פראפפלג חלקי מחזה ומטה.המערכת הסימפטטית שלי פגועה...המגבלה העיקרית שלי היא "חולשת שרירים".

עושה כל יום אימון גופני(שהגוף שלי בתקופה טובה).

השאלה שלי:  האם נוסה לתת לסוג פגיעה שלי את תוסף התזונה קריאטין?

האם יש סכנה שאני אנסה לקחת את זה?

לקריאה על השפעת קריאטין על ביצועי הגןף http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3042396,00.html

תודה,

צביקה


תגובות

שלום צביקה,
אמנם אינני רופא אך את הקריאטין אני מכיר בתור מאמן כושר מזה 5 שנים.
לעניות דעתי אין קשר בין הקריאטין למערכת העצבית ולמערכת הסימפטטית/פארא-סימפטטית שכן הן אחראיות על תפקוד הגוף במצבי לחץ/מנוחה.
הקריאטין עוזר לספוח מים לרקמת השריר ובכך גדלה מסת ונפח השריר וכן משתפר הכוח והיכולת לבצע מאמץ גופני עצים וארוך מהרגיל.
מניסיון אישי אני יכול לומר שהקריאטין לסוגיו עובד, בד"כ משלבים איתו סוג של סוכר שיעזור לו להיספג בצורה מיטבית(כמו סוכר ענבים של התינוקות-דקסטרוזה), התוצאות לא מאחרות לבוא ובד"כ בשימוש קבוע כמו שלך ולאחר מספר אימונים מרגישים ורואים את ההבדל!

אממה - לא ידועים מספיק השלכותיו של נטילת התוסף. הקראיטין מסונן דרך הכליות ונשטף לבסוף בשתן, הכמויות הגדולות של החומר והמים הנשטפות דרך הכליות עלולות להעמיס עליהן וכן על מערכת השתן ויש לקחת את התוסף רק בייעוץ עם רופא.
מידע אישי ומקצועי אני יכול לומר לך שבד"כ בתוויות מופיע איסור נטילה לסוכרתיים או רגישים לקפאין וכד' ובכל מקרה חשוב לציין שלעיתים רבות מדי המוצרים הללו עטופים במעטה שקרי של אינפורמציה שמטעה את הצרכן הפשוט
(כמו לדוג': 100% חלבון איזולטד - ובאותיות הקטנות מבינים שהכוונה היא שחלק מהמוצר הוא 100% איזולטד וחלק לא, כמו שכתוב על לחם "לחם מחיטה מלאה" ובאותיות הקטנות כתוב שעיקרו חיטה מלאה אך יש בו עוד סוגים של חיטה וחומרים אחרים...)

שורה תחתונה - תתיעץ עם הרופא שלך ו/או עם הרופא המומחה ו/או רופא ספורט - לעולם אל תסתמך על תשובה בבלוג!!

תאמין לי - אל תאמין לאף אחד...חוץ מלרופא שאתה סומך עליו.

שיהיה בהצלחה והרבה בריאות,
איתמר

אנה-רייזמן
20/01/10 13:05

צביקה שלום
המידע לגבי נטילת קריאטין באוכלוסיית נפגעי חוט שדרה הוא לא חד משמעי ואין הרבה עבודות שנעשו בנושא. בכל מקרה, חשוב שתדע שתוספי המזון אינן נמצאים בסל הבריאות לכן במידה ותחליט על נטילתם, המימון יבוא מכיסך. סה"כ ניתן לומר כי ישנם רופאי שיקום שממליצים על נטילתו של קריאטין למרות שאין המלצה גורפת בנושא.
מצ"ב מספר קישורים בנושא:
1. תוספת קריאטין בפגיעות צוואריות של חוט שדרה
http://sci.rutgers.edu/forum/showthread.php?t=14876
2. השפעת קריאטין על ביצועיים גופניים בנפגעי חוט שדרה
http://www.nature.com/sc/journal/v44/n5/abs/3101840a.html
 בהצלחה,
אנה

אנה-רייזמן
20/01/10 13:12

איתמר שלום
יש לי הערה קטנה על מה שכתבת קודם:
בשביל זה קיימים בלוגים ורשתות חברתיות בכלל: לא כדאי לקבל ייעוץ רפואי מקצועי ולפעול על פיו (וזה גם חרוט על דגלינו), אלא כדי לשמוע חוויות מגולשים אחרים וחוות דעות מאנשי מקצוע. אף אחד מאיתנו לא מתחייב לאבחן או לטפל דרך דפי האתר בבעיה זו או אחרת שעולה מגולש, אבל ניתן לייעץ על סמך הנסיון ולהפנות למקורות אחרים.
להגיד בצורה כה נחרצת "לעולם אל תסתמך על תשובה בבלוג", בעיני זה חזק מדי. הרי בשביל לקבל תשובה, הוא נכנס לאתר...
יום נעים,
אנה

אנה היקרה,
אני חוזר ואומר:"לעולם אין להסתמך על תשובה בבלוג.נקודה."

האחריות המקצועית שלנו מחייבת אותנו לא לסמוך על דיווחים סוביקטביים של מטופל שהרי לעיתים הם לא מדווחים על בעיותהם במלואן ו/או אין להם את הידע המקצועי שיתן לנו את האפשרות לקחת אחריות על מתן המלצה חד-משמעית.

לעניות דעתי, מקומו של הבלוג ושל חוות הדעת המקצועיות לשמש כגשר בין המטופל לאיש המקצוע המטפל בקביעות המטופל.נקודה.
דעתי נחרצת ואינה משתמעת לשני פנים.

אני מאחל לנו המשך עבודה פוריה ותרומה לבריאותם של אנשים,
בברכה,
איתמר
 

צביקה-אורן
20/01/10 21:18

איתמר יקירי

יש לך מידע של עטיפת המוצר.
אין לך נסיון...ואין לך צניעות.

ותאמין לי - אל תאמין לאף אחד...חוץ מלרופא שאתה סומך עליו.

בברכה,
צביקה.

אה,איתמר אל תענה לי על מה שכתבתי...זה סתם הבנה סוביקטיבית של מה שכתבת. 

למען בריאות כולנו - נסכים שאיננו מסכימים.
לדעתי אגב כל האינפורמציה שניתנה כאן כולל הכתבה המצוטטת של מולי אפשטיין הם בעלי ערך רב,
ההצגה של שאלות מקצועיות שהן מאוד ספציפיות עבור כל אחד ואחת היא התמוהה בעיני.
אם בחרת לשאול שאלה מקצועית וחשובה כ"כ לבריאותך ופתחת אותה לקהל המשתמשים מדוע אתה מזלזל במענה לשאלה?

נקודה למחשבה.