מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

דר' טמיר אפשטיין
דר' טמיר אפשטיין
פסיכיאטר, מנהל מרפאת פוקוס. המרפאה להפרעות קשב במבוגרים, המרכז הרפואי ע\\\"ש שיבא, תל השומר.
ד
ד"ר גבריאל שחר
שמי ד"ר גבי שחר  הוסמכתי לרפואה באיטליה בשנת 1984 והתמחתי בישראל ברפואת ילדים . עבדתי במספר בתי חולים . כיום אני עובד כרופא ילדים בקופת חולים מכבי ומקדיש את מירב מירצי לאבחון וטיפול בהפרעות קשב . שילוב בין שני התחומים מאפשר ראיה מערכתית הן בתחום הרפואי והן בתחום הקשיים התפקודיים במשפחה בבית ספר ומחוץ לו . מרפאת הקשב שלי נמצאת בתל אביב  אשמח לעמוד לרשות הפונים דרך הרשת - כמוני או במרפאתי בצהלה בתל אביב  לקביעת תור 0549119798
ד
ד"ר נעמי וורמברנד
שמי נעמי. מזה תריסר שנים אני עוסקת בסיוע לנוער ומבוגרים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב. כדי להכשיר את עצמי למשימה זו,  למדתי חינוך ופסיכולוגיה בתואר ראשון, ויעוץ חינוכי וחינוך מיוחד בתאר שני ושלישי. כמו כן, אני מאבחנת דידקטית, מאמנת אישית להפרעות קשב, מנחת קבוצות. במשך שנים הייתי מרצה בחינוך מיוחד ופסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה, מכללת בית ברל ומכללת סמינר הקיבוצים. מעבר להיבט האקדמי, אני עוסקת ביזום והקמה של מסגרות מגוונות שפועלות לטובת האוכלוסיה של בעלי לקויות למידה והפרעות קשב. כך הקמתי, לפני כ- 12 שנה, את מרכז מהו"ת (מרכז התעצמות ותובנה)  במכללת סמינר הקיבוצים עבור הסטודנטים עם הלקויות. מאז הוקמו 26 מרכזי מהו"ת ברחבי הארץ עבור תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב במערכת החינוך העל יסודי. המרכזים מנוהלים כרשת ושייכים מבחינה מקצועית למרכז "דרך מהות" של מכללת סמינר הקיבוצים, שאותו אני מנהלת. לפני כשנה הוקם מרכז מהו"ת בכלא מעשיהו עבור אסירים עם לקויות למידה והפרעות קשב. אנו מטפלים גם במובטלים כרוניים  על רקע לקותם, כדי להחזירם לעולם התעסוקה, בשיתוף עם עמותת בעצמי. בנוסף, אנו מנהלים מערך השתלמויות מסועף בחדרי מורים ובקרב מטפלים והורים.   
יפעת אלנקרי
יפעת אלנקרי
נעים מאוד, שמי יפעת אלנקרי דיאטנית קלינית בעלת תואר בתזונה B.SC מטעם אוניברסיטת אריאל ובעלת תואר B.A במדעי ההתנהגות. נשואה ואמא לארבעה. עובדת נכון להיום כדיאטנית כללית וילדים בקופ"ח לאומית, מקבלת בקליניקה פרטית בגינות שומרון אכילה רגשית והפרעות אכילה על כל גווניהן. בנוסף מתרגלת באוניברסיטת אריאל בחוג למדעי התזונה ודיאטנית בפרוייקט אורח חיים בריא מטעם משרד החינוך.
כמוניקשב וריכוזניסיון עם סטרטרה

ניסיון עם סטרטרה

22/01/12 20:50
18 תגובות

שלום,



אני בן 27 ומטופל כ 3 שנים בריטלין ונגזרותיו. כיום אני לוקח אדרל, במינון יחסית נמוך כ 3 פעמים בשבוע.

לאחרונה שמעתי על התרופה סטרטרה והייתי שמח לשמוע מאנשים שהתנסו או שיש להם ידע בנוגע לתרופה.



הבנתי שזאת תרופה שמשפיעה כל היום, ולא יוצרת את האפקט המעורר של הסטימולנטים.

אשמח לשמוע עוד מידע בנוגע לתרופה כדאיות השימוש, תופעות לוואי וכו'





תודה.







 


תגובות

דר--טמיר-אפשטיין
מומחה כמוני
פסיכיאטר, מנהל מרפאת פוקוס. המרפאה להפרעות קשב במבוגרים, המרכז הרפואי ע\\\"ש שיבא, תל השומר.
22/01/12 21:16

נשמע שאת הבסיס אתה יודע..ויש לא מעט מידע אמין ברשת.
סטרטרה נחשבת מעט פחות יעילה מאמפטמינים (אדרל) וריטלין.
השאלה היא מדוע אינך מרוצה מטיפולך הנוכחי, מה ניסית וכיצד (מינונים, משך)
ואילו סימפטומים היית מעוניין שישתפרו.

מפיץ-בשורה
23/01/12 16:05

אני אבא לילד בן 8 שסובל מהפרעת קשב וריכוז. לאחרונה בגלל תופעות הלוואי של הריטלין, התחלנו לקחת שמן צמחי בכמוסות. התוצאות מדהימות. הילד מרגיש מצוין, עירני, והתוצאות שלו בלימודים השתפרו פלאים.

בת.אל1
06/10/17 9:43

שתף בבקשה מה השמן הצמחי תודה!!

שגית.
13/10/17 21:43

היי מפיץ שמועה,אשמח לדעת באיזה שמן צמחי אתם משתמשים ?ואיפה ניץן לרכוש אותו ? בנוסף אודה לך אם תוכל לומר לי אם הבן שלך היה עם בעיות קשב וריכוז והתנהגות או רק בעיות קשב(כלומר ילד שפשוט לא מרוכז אבל יכול לשבת בכיסא )אודה לך מאוד אם תתן לי תשובה לשאלות אלה

סיון24
24/02/20 19:39

אשמח לדעת מה שם השמן והייכן רוכשים אותו

חנן-טסקר
26/01/12 17:17

שלום מפיץ בשורה,
אני שמח שהטיפול עוזר לכם.
אך חשוב לי להדגיש, שריטלין היא איננה תרופת פלא. ושחשוב להגיע למעקב רפואי (אצל הרופא שערך את האבחון לבנך) על מנת לבדוק מדוע תופעות הלוואי התרחשו וכיצד ניתן לטפל בהם.

מפיץ-בשורה
26/01/12 17:28

שלום חנן,
בתור הורה אחראי, אני ממליץ לכל הורה שנותן לילדיו ריטלין, לקחת את דף תופעות הלוואי ולקרוא אותו היטב - זה פשוט מפחיד לתת, אתה מודע לזה שיש תופעת לוואי : " מוות פתאומי"  ,,,, זה מטורף  

חנן-טסקר
26/01/12 18:11

אני מסכים איתך לגמרי, שיש לבדוק מה בנאדם מכניס לגוף שלו (וזה לא משנה אם הוא ילד או מבוגר).
ועוד יותר, כשקוראים את הדף שמצורף בנוגע לתופעות הלוואי של הריטלין.

אבל אם כבר אנחנו בנושא, האם ידעת שלכול תרופה באשר היא יש תופעות לוואי (החל מאקמול ועד לאומגה 3) ? דרך אגב, האם חיסנת את בנך כאשר הוא היה תינוק ? מכוון ויש עדויות מסוימות שהחיסונים הללו יכולים לאוטיזם ועוד...

אני לא כותב את זה על מנת להתנגח איתך, או לעשות דווקא... אלא על מנת להראות שלכול מטבע יש 2 צדדים. ואם דברים נכתבים צריך להבין מה השיקולים שהובילו לכתיבתם והאם הם עדיין קיימים. 

בנוגע לריטלין, מדובר בתרופה שהיא בין התרופות הנחקרות ביותר בעולם. ונעשו לגביה אלפי מחקרים (כולל מחקרים ארוכי טווח) ונמצא כי : היא לא גורמת להתקפי לב, היא לא מעכבת את הצמיחה (כמיטב ידיעתי, נמצא כי ישנו עיקוב של מס' סנטימטרים בודדים בגדילה אך הילד משלים את הפער הזה בהמשך), הוא לא גורם לטיקים ועוד...
מאחר ואני לא רופא, אני בטוח שאחד הרופאים פה, יוכל לענות בצורה הרבה יותר מעמיקה על הנושא הזה.

אני מצרף לינק : camoni.xnet.co.il/index.php למיתוסים בנוגע להפרעת קשב וריכוז שד"ר מנור כתבה בנוגע לדבר ופורסם פה.

בברכה,
חנן

מפיץ-בשורה
26/01/12 19:28

חנן היקר,

לחיסונים אין אלטרנטיבה - אין ברירה
ריטלין הוא סם מסוכן - יש לו אלטרנטיבה.

גם אני לא מתנגח, ממש לא. אני פשוט יודע על ריטלין את מה שמסתירים מרוב הציבור.
 

קריסה
28/01/12 0:46

הדבר היחידי שאני יודעת בוודאות על  סטאטרה שברוסיה היא מותרת  למכירה, בניגוד לריטאלין .(ברוסיה אסור למכור ריטאלין אפילו במרשם).
יש לי בקשה גדולה:תספר איך ריטאלין השפיע עליך? האם היה שיפור בתפקוד יום יומי ואיזה תופאות לוואי חשת? אני בדיוק עכשיו שוקלת לפנות למומחה ולבקש מרשם לריטאלין.   האם כדאי?
תודה רבה מראש.

מפיץ-בשורה
28/01/12 11:40

קריסה היקרה,
אני ממש לא ממליץ על ריטלין. יש פתרונות בריאים יותר. אם את מעוניינת לשמוע את יכולה לשלוח למייל שלי את הטל' שלך, ונדבר
omega3.gal@gmail.com
 

חנן-טסקר
28/01/12 12:10

שלום קריסה,

לפני שהתחלתי ליטול ריטלין, סבלתי מקשיים רבים. במיוחד בלימודים ובעבודה.
הייתי מלמד אחרים והם היו מקבלים ציונים גבוהים ממני, הייתי לומד רק בשעות הלילה על מנת להתרכז וגם זה לא היה מצליח לי, בעבודה הייתי כול הזמן שוכח לבצע משימות, הייתי דוחה אותם וכול הזמן הייתי בלחץ.

אחרי שעברתי איבחון והתחלתי לקחת ריטלין, פתאום היה לי יותר קל. זה לא שמדובר בתרופת פלא והכול פתאום הסתדר. אני עדיין משתמש בכול מיני טריקים שאימצתי לעצמי בזמנו (ועדיין מאמץ) על מנת להתמודד עם ההפרעה. אבל בניגוד לאז, היום הרבה יותר קל לי. אני לא סובל מהתיסכולים שכ"כ סבלתי אז, בין היתר מכוון ואני יודע ממה אני סובל ואיך אפשר לטפל בזה.

מבחינת תופעות הלוואי, בהתחלה לא לקחתי את המינון שהומלץ לי באבחון. עקב כך, סבלתי מעצבנות, הייתי מרוכז אבל עדיין אימפולסיבי (דבר שהתבטא בתאונת דרכים מאוד דבילית שאני הייתי מעורב בה). כשהתחלתי לקחת את המינון שהומלץ לי בהתחלה סבלתי מאובדן תאבון (שעבר אחרי שהריטלין הפסיק לעבוד), בפעמים הראשונות הרגשתי מעין תופעה של לחץ. לאחר שחוויתי את זה הלכתי לפגישת מעקב אצל הרופאה שאיבחנה אותי והיא סיפרה לי שזה נובע מלחץ והמליצה לי לבצע מספר תרגילי נשימה כשזה קורה לי.

היום אני עדיין מרגיש אובדן תיאבון ולכן אני דואג לאכול לפני נטילת הכדור, ואני לא מרגיש יותר את הרגשת הלחץ שהרגשתי בהתחלה. מעבר לכך לשמחתי הרבה אין לי תופעות לוואי אחרות. אבל ברגע שיהיו לי אני יודע שאני חייב ללכת לפגישת מעקב מסודרת.

באופן עקרוני, אני חושב שלהפרעה יש צדדים חיובים ושליליים. אבל כשאדם לא מטופל אז הצדדים השליליים עולים על החיוביים. ולחיות את החיים בצורה שכזו זהלא מהנה במיוחד וכרוך בהמון תיסכולים. ולכן הדיעה שלי היא ללכת לרופא מומחה (עדיף אצל פסיכיאטר שמבין בנושא) ולעבור אבחון מקיף ומסודר.

שיהיה לך בהצלחה !!!!
 


 

קריסה
28/01/12 23:59

שלום, חנן,
קודם כל, תודה רבה לך על התשובה כינה ומפורטת. מאוד עצוב לשמוע על תאונה שקרה לך ואני רק מקווה שאתה לא נפעת. כמו שאמרת, כדי להתמודד עם התופעות ADHD צריך להמציע לעצמי טריקים.תאונת דרכים היא אחת מתוצאות הכי קשות ומסוכנות של ADHD. איבוד ריכוז  לשניה וכבר מתנגשים במשהו. תרשה לי לתת  עצה בהקשר לנהיגה: אני הורדתי טיפ באוטו. שקט ומשעמם, אבל פחות הסחת דעת. גם כשמישהו נוסע איתי, אני מבקשת לא לדבר בזמן הניגה.בני משפחה וחברים  מכירים אותי ולא נעלבים.
אני מאחלת לך  המון בריאות והצלחה

מיכל-י
24/06/12 16:39

הבן שלי (ADD) לקח סטרטרה משך כשנה וחצי והתוצאות היו טובות.

הוא היה שלוש שנים וחצי שנים על ריטלין (גילאים 11-14). היו תופעות לוואי שונות, כשהקשות בהן היו רעד ביד, תחושת כובד ביד (שהובילה לאשפוז לשלילת אירוע מוחי), ובחילות. לבסוף התייצבנו על קונצטרה 36 שהיה נראה שאין לה תופעות לוואי.

עד שהגענו לפסיכיאטרית ילדים בשל דיכאון, והיא הורתה לנו להפסיק מיד את הקונצרטה כי הדכאון נחשב לאחת מתופעות הלוואי שלה.

זה היה השלב בו עברנו לסטרטרה. התוצאות, כאמור, טובות - גם הציונים וגם המצב החברתי השתפר. אני לא שוללת שזה קשור גם לגיל (גיל 15 הוא בד"כ הגיל בו איכשהו האינטליגנציה הגבוהה מתגברת על הפרעת הקשב) אבל אנחנו היינו מרוצים.

אנחנו משלבים סטרטרה עם סטביליום ואצה כחולה.

הבן הצעיר שלי (10) יתחיל סטרטרה לקראת שנה"ל הבאה - במקרה שלו  (ADHD) הצורך הוא בהחלט להשפעה של 24 שעות ולא רק לשעות בי"ס.

הודיה-ביטון
22/12/16 22:26

מיכל בבקשה תמסרי לי טל או תתקשרי אלי 0525336155 . היום חזרתי מבית חולים והמליצו לי על סטרטרה אשמח אם נדבר מאוד מתוסכלת מהעניין ... הבן שלי עובר תקופה מאוד קשה ואשמח לשמוע ממך הסברים .

אתי-222
19/07/13 14:13

שלום, הבת שלי מטופלת באדרל ולאחר שניסינו לשנות לסטרטרה החלטנו לחזור לאדרל.

נתקעתי עם חבילה סגורה ושלמה של סטרטרה ואני מעוניינת למכור. התרופה נקנתה בבית מרקחת פרמה סי בירושלים.

אתי 0544633303

4Yosi
07/11/15 15:28

אשמח לקבל גם מידע בעברית על סטרטרה

גדי7
14/10/18 18:38

0502558895 מוכן לקנות סרטרה שמעתי שאין בארץ תודה אתי